Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1878
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1874

Følg bodybuilding.dk på

Kan myten aflives?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb!
Jeg står i den situation, at jeg over de sidste måneder har tabt mig omkring 10 kilo. Jeg vil nu begynde at styrketræne, for at opnå masse og aktive muskler.
Mit spørgsmål går på, om man kan tage muskelmasse på, samtidig med, at man taber fedt.
Jeg ved hvad i vil sige, læs artikler, sæt dig ind i stoffet osv, men jeg har tænkt på, om det er muligt ved at:
Spise 300 kcal overskud/dagen - men holde kostplanen til cut makros i %, altså samtidig have overskud på maden.
Grunden til jeg spørger er, at jeg for et pr dage siden, så en dokumentar med en familiefar som skulle prøve at leve som en bodybuilder i 6 mdr.
De specifiserede ikke hans kostplan, men han formåede at tabe en god sjat fedt, samtidig med han opbyggede muskelmasse.
Han deltog til sidst i programmet en bodybuilder konkurrence.

Altså går mit spørgsmål på, om det er muligt at gøre som dokumentaren har vist mig, eller om det er hokus pokus og egentlig ikke realistisk.
Håber i kan hjælpe!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I starten af ens træningskarriere er det muligt til et vist omfang ja

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

asdda skrev:Mit spørgsmål går på, om man kan tage muskelmasse på, samtidig med, at man taber fedt.

Jeg antager du mener inden for samme periode, i modsætning til bulk og cut.
I så fald kan du godt, men effektiviteten diskuteres, og det er gerne igennem recomposition hvor du zigzagger dit indtag. I den forstand er der ikke tale om at tage muskel på og smide fedt samtidigt, men blot dele processen op over dage eller feeding vinduer, hvor kroppen hovedsagligt (!) gør det ene eller det andet (Anabolske og katabolske processer kører samtidigt), i stedet for uge/måned/år lange bulk/cut cyklusser. Folk der er klogere end mig, kan fortælle mere. Nick9000 eksempelvis.

asdda skrev:Spise 300 kcal overskud/dagen - men holde kostplanen til cut makros i %, altså samtidig have overskud på maden.

Et samlet 300 kcal overskud hver dag vil forøge din vægt, både med muskelmasse og fedtvæv. Uagtet hvilken makrosammensætning du eksperimenterer med, så vidt jeg er belæst.

asdda skrev:Grunden til jeg spørger er, at jeg for et pr dage siden, så en dokumentar med en familiefar som skulle prøve at leve som en bodybuilder i 6 mdr.
De specifiserede ikke hans kostplan, men han formåede at tabe en god sjat fedt, samtidig med han opbyggede muskelmasse.
Han deltog til sidst i programmet en bodybuilder konkurrence.

For de fleste begyndere vil det være muligt at bygge muskelmasse og smide fedtvæv samtidigt. En komplet utrænet, ukonditioneret krop vil reagere stærkt på styrketræning, og partitionere kalorierne så fordelagtigt at begge processer kan forekomme samtidigt.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online