Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

Kcal overskud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej hej

Så mente jeg sgu det var min tur til at få en profil på bb.dk :D

Har kigget på noget tid, læst nogle artikler, logs osv og tænkte.. hvorfor ikke :P

Jeg træner hjemme, fordi jeg føler mig bedst tilpas, kan bedst overskue at få trænet nok + at få suppleret mig selv med nogle dejlige proteiner/carbs efter træning..

Mit udstyr er:
Finnlo Skråbænk
Finnlo Squat-/Bænkstativ
110kg vægtsæt 30 mm

Har trænet i center on/off et års tid.. aldrig rigtig seriøst efter et program.. Jeg kender de fleste øvelser udmærket.

Min kost for en dag kan se nogenlunde sådan ud (se billeder)

Det jeg gerne vil have er kommentarer til min kost, spiser jeg for meget/lidt i forhold til højde og vægt.. (72 kg og 189 cm) og hvad med procenterne på prot/carb/fat.. Vil blive meget gerne for noget hjælp og god konstruktiv kritik :wink:

Nå men det blev sgu da også en ordentlig smøre.. ikke mere fra mig nu!
Vedhæftede filer
6409-kost2.GIF
6409-kost2.GIF (98.38 KiB) Vist 58 gange
5290-kost1.GIF
5290-kost1.GIF (145.06 KiB) Vist 57 gange
Sidst rettet af Fax Våger 30. aug 2007, 20:23, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 71.00
- Squat: 116.00
- Dødløft: 121.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Fax Våger, velkommen til siden - dejligt at du besluttede dig til at oprette profil herinde! Du fortryder det uden tvivl IKKE!

1) Du vejer 72 kg og vælger at indtage op mod 285 gram protein om dagen? Anbefalingen lyder på omkring 1,4 - 1,8 gram pr/kg kropsvægt, hvorfor du bør sigte på omkring 140 gram - hvem sagde fordobling?

2) Du får meget LIDT sundt fedt - stort set kun fra en advocado? Drop det mættede fedt (eksempelvis smør og spegepølse) og erstat det med noget sundt fedt fra nødder, sunde olier og lignende...

3) Du skal have noget frugt og grønt: ved du overhovedet hvad det er?

4) Proteinpulver er et kosttilskud, så lad være med at lade dit proteinindtag stamme herfra (40% faktisk!)

Det var nogle få ord lige for at få dig til at lave et nyt eksempel! Jeg kan sikkert finde mere, men nu har du lidt at lege med...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Hey igen

Mange tak for hjælpen J-S-O! Jeg har prøvet at lave en plan mere, selvom det er et stykke tid siden jeg postede sidst :D

Jeg har skåret ned på proteinerne fra pulver og tilføjet noget mere sundt fedt + noget grønt.

Derudover 3-4 stykker frugt om dagen som ikke står på..

Er bare i tvivl om jeg får nok kcal kørt ind med den her... :) Men hvis jeg skal have flere på skal de vel komme fra carbs.. nogle ideer til hvad jeg kunne tilføje?

Gode råd modtages med glæde igen..
Vedhæftede filer
1493-kost2ny.GIF
1493-kost2ny.GIF (56.01 KiB) Vist 54 gange
3888-kost1ny.GIF
3888-kost1ny.GIF (145.08 KiB) Vist 55 gange

Styrkeliste

Jamen, hej igen og ingen årsag angående den sidste hjælp! Den nye plan ser meget bedre ud, så jeg vil blot kommentere din pasta - pasta er omtrent lige så sundt som hvidt mel: altså, egentlig tomme kalorier! Hvis du ønsker at fortsætte dit pasta forbrug, så skaf dig noget fuldkornspasta :wink:

Suppler eventuelt med noget mere sundt fedt - og gerne lidt til natmaden! Det sænker optagelsen yderligere, hvilket jo bare er perfekt...
Brugeravatar

Styrkeliste

Doh :? er også fuldkornspasta jeg spiser.. Skulle jeg nok have tænkt over.. hehe.. Men det bliver også varieret med brune ris, bagekartofler osv..

Lidt mere sundt fedt.. noteret :D

Så vil mit daglige kcal indtag ligge ca. på 3000 - hvilket jeg vil mene burde være nok.. Men tog bare sådan en test (som jo nok aldrig er helt præcis..) men den gav mig et ligevægtsindtag på ca. 2800. Så må jo bare fyre lidt ekstra på.. og holde øje med vægten..

Tusind tak igen for rådene!

Styrkeliste

Fax Våger skrev:Doh :? er også fuldkornspasta jeg spiser.. Skulle jeg nok have tænkt over.. hehe.. Men det bliver også varieret med brune ris, bagekartofler osv..

Lidt mere sundt fedt.. noteret :D

Så vil mit daglige kcal indtag ligge ca. på 3000 - hvilket jeg vil mene burde være nok.. Men tog bare sådan en test (som jo nok aldrig er helt præcis..) men den gav mig et ligevægtsindtag på ca. 2800. Så må jo bare fyre lidt ekstra på.. og holde øje med vægten..

Tusind tak igen for rådene!

Jamen, det var så lidt - det er fedt at se én, som tager rådene til sig, for du aner ikke hvor mange gange jeg hører en fyr springe kostdelen over, men blot ønsker kosttilskud: desværre forstår de små børn ikke at det er den daglige kost som gør underværkerne og altså ikke lige proteinshaken efter træning!

Forsæt det gode arbejde - det lader til du har styr på det! Hold øje med vægten; du skal nok klare det rigtig, rigtig flot...

:thumpup:
Brugeravatar

Styrkeliste