Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Baby Calves skrev:Jeg æder quinoa i ny og næ.
Den nøddeagtige smag går rigtig godt sammen med lidt laks.

Morten1234 skrev:Baby Calves skrev:Jeg æder quinoa i ny og næ.
Hej Baby Calves, du skriver det er noget du spiser i ny og næ, det vil sig du ikke mener at det kan erstatte ris og pasta?

mind_body_soul skrev:Morten1234 skrev:Baby Calves skrev:Jeg æder quinoa i ny og næ.
Hej Baby Calves, du skriver det er noget du spiser i ny og næ, det vil sig du ikke mener at det kan erstatte ris og pasta?
Brug den som alternativ, som en afveksling, men der er vel ingen grund til helt at udskifte ris og pasta.
På samme måde kan du ind i mellem, for afvekslingens skyld, udskifte dine havregryn om morgenen med quinoaen.
Brug det i bagværk, i salater, i gryderetter, i suppen - der er mange muligheder. Der findes et utal af opskrifter på det verdens omspændte net, så tag din ven Hr Google i hånden og tag på eventyr ;)

mind_body_soul skrev:Jo jo græsset er jo altid grønnere på den anden side...
Hvis det udelukkende er pga det store proteinindhold kunne du jo også lige så godt spise en gang couscous.
couscous>quinoa>bulgur>brune ris>røde ris>hvide ris...
Dét jeg godt kan lide ved quinoaen er nu at den er så alsidig og kan bruges stort set alle steder. Og personligt kan jeg bedre li smagen af den fremfor både couscous og bulgur. Men som sagt udskift ikke, sæt til!
Fås i Super Brugsen.

Smeden skrev:Vær meget på vagt over "nye" fødevarer, der hævder at være alt muligt andet overlegent. Der skal argumenteres meget, meget grundigt før jeg er overbevist om at noget er "sundere" end noget andet. Hav i baghovedet at det som hovederegel ikke er muligt at sammenligne sundhedsværdien af f.eks. to kornsorter.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster