Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59096 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Thomasfsc

Vores medlemmer har i alt skrevet 2044958 indlæg i 98504 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 553
Medlemmer: 7
Skjulte: 0
Gæster: 546

Følg bodybuilding.dk på

KETO kostplan, input er velkommen!

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej BB!

Efter 12 måneders pause, er jeg atter begyndt med fysik træning igen.

Karriere mæssigt er jeg et andet sted, end jeg har været tidligere - derfor er fokus blevet en meget væsenlig spiller for mig.

Naturligvis, kan jeg læse mig til at kulhydrater kan være grunden til sine "downs" efter et måltid, som jeg oftes oplever.

Derfor har jeg besluttet mig for at give KETO et skud, det er selvfølgelig bare et eksperiment, til at starte ud med.

Jeg har udarbejdet en kostplan på ca. 1700 kcal, taget udgangspunkt i 10-12 timers sidende arbejde om dagen, og styrketræning 2-4 gange om ugen.

Jeg vil derfor, gerne høre jeres take på mit kostplan, i kan se den her:

https://ibb.co/Ctb4Kx2
https://ibb.co/F4VPz7V
https://ibb.co/FgqFRN6
https://ibb.co/5xhRb90

Glæder mig til at høre jeres input.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1. maj 2016, 15:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad vejer du? 1700 kcal er ikke meget.

Et obs på keto er at det er svært at få det hele til at løbe rundt på uden for meget animalsk fedt (gris, ko, fløde, mælk).
Jeg ville fokusere på at få mere fed fisk også - laks, makrel, ørred - samt mere omega-3. Valnødder, hørfrø, avocado.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 395
 
Indlæg: 4635
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Hvad vejer du? 1700 kcal er ikke meget.

Et obs på keto er at det er svært at få det hele til at løbe rundt på uden for meget animalsk fedt (gris, ko, fløde, mælk).
Jeg ville fokusere på at få mere fed fisk også - laks, makrel, ørred - samt mere omega-3. Valnødder, hørfrø, avocado.


Jeg vejer 70,5 kg.

Tænker jeg forsøger mig med noget makrel på kostplanen til middagsmad, og hørfrø til morgenmad.

Også halv avocado til morgenmad.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1. maj 2016, 15:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu hvor fokus er i højsædet vil jeg samtidig anbefale dig >intermittent fasting<. En god start kunne være at faste i 16 timer og have et spisevindue på 8. Sådan startede mit kapitel med lowcarb - og senere hen KETO for snart 2 år siden. Jeg har ikke fortrudt. Personligt er jeg på 3. uge med èt ugentligt refeed meal direkte efter afslutningen af ugens hårdeste træningspas, hvor jeg indtager et rent kulhydratsmåltid. De 6 andre dage i ugen nøjes jeg blot med 1 dagligt måltid.

Ift. din kostplan vil jeg også have fokus på mere omega 3. Hvad der i samme ombæring for mig synes relevant at påpege i forbindelse med anbefalingen om indtagelse af fede fisk, er en overvejelse ift. fiskens ophav. Norsk opdrættet laks er NO GO. Brugen af kemikalier og medikamenter bør få alle til at løbe skrigende bort. Hvad pointen her er, at ophobningen af giftstoffer sætter sig i fedtlaget. Eftersom laks - i særdeleshed opdrættet laks er >fed<, giver det næsten sig selv at det er en dårlig cocktail. Desuden er forurening i Østersøen også et problem, så det er også en overvejelse værdig ift. indtagelse af sild. Der er generelt mange forbehold ift. fisk da miljøgiftene i vildtfangede fisk (specielt de store og ældre fisk) også er en faktor ,der bør medregnes. Jeg vil dog til hver en tid foretrække de vildtfangede når det nu skal være.

Jeg forsøger personligt at få mit omega 3 fra valnødder, chiafrø, afskallede hampefrø, avocado og avocadoolie. Jeg ville nok skære lidt ned på mandler og peanutbutter og op for disse for at få ratioen nogenlunde på samme niveau.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 175
 
Indlæg: 2800
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: Primært kælderen + AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



1700 kcal lyder som værende alt for lidt. Prøv at beregne dit ligevægtsindtag og så træk max 500 fra det.

Keto er ikke en vej ind i himlen, men det virker for nogen. Det virkede ikke for mig, jeg fik det dårligt og bryder mig ikke om at udelukke en hel fødevaregruppe. Synes intermittent fasting 16/8 fungerer langt bedre for mig. Det er stadig ikke magisk, men for mig er det nemmere at holde et kcal underskud på den måde. Men du skal gøre det som fungerer for dig, så hvis det er keto - så go for it.. Bare husk at der ikke findes noget "magisk" - det handler udelukkende om at forbrænde mere end du indtager. Simple as that. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster