Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

ketogenic diæt / fedt diæt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

jeg vil nu prøve at køre en fedt diæt som start på mit cut .... jeg har læst en del og fundet frem til hvordan jeg skulle sætte det op og prøvet at få det til at passe se lidt specielt ud da jeg arbejder nat og møder søndag aften og har fri fredag morgen.
Står op kl 14 mandag til fredag
Hva sys i ???

mandag til og med fredag
kostplan

Lørdag og søndag formiddag
kostplan
Sidst rettet af klausma 4. okt 2010, 10:10, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg regner med selv at gå i gang med diæten her på næste mandag, men har også lige et spørgsmål:
Hvordan med grøntsager og carbs - vil det være acceptabelt at spise lidt broccoli og lidt bønner som i min opstillede diæt stort set er mine eneste carbs?
De gør dog at jeg ryger op om knap 40 g carbs om dagen.
MortenFF skrev:
Er det dig, de kalder "manden med 1 indlæg i sin log siden juli sidste år"?
Brugeravatar

Reputation point: 0

AtlasShrugs skrev:Jeg regner med selv at gå i gang med diæten her på næste mandag, men har også lige et spørgsmål:
Hvordan med grøntsager og carbs - vil det være acceptabelt at spise lidt broccoli og lidt bønner som i min opstillede diæt stort set er mine eneste carbs?
De gør dog at jeg ryger op om knap 40 g carbs om dagen.

kommer meget an på hvordan du stiller din diæt op .... dette er en low carb diæt med højt fedt indtag du kan stílle det op på mange måder
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har stillet det meget op ligesom dig og rammer også ca. samme carb-indtag - blot fra lidt broccoli og lidt grønne bønner. Ellers ser det ud til at jeg er på rette vej - såfremt du da også er på rette vej :)
MortenFF skrev:
Er det dig, de kalder "manden med 1 indlæg i sin log siden juli sidste år"?
Brugeravatar

AtlasShrugs skrev:Jeg har stillet det meget op ligesom dig og rammer også ca. samme carb-indtag - blot fra lidt broccoli og lidt grønne bønner. Ellers ser det ud til at jeg er på rette vej - såfremt du da også er på rette vej :)

Undskyld men kan du ikke ligge din egen diæt ud i et indlæg for sig selv ??? så vil jeg gerne svare men du fedter enlig bare min tråd til !!!
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg kan se du har valgt at køre en ckd ligende keto diæt med carb up hver weekend den her jeg selv stor succes med at køre en 6-8 uger hver år som start på min cut og jeg taber mig rigtig meget med minimal tab af muskel!!!

du skal dog længere ned i carb fra mandag til fredag normalt siger man max 30 g carb pr dag men min erfaring er efter flere års forsøg at max 20 g fungere bedst og altid helst så lavt så mulig så kan du komme under 20 g er det bare bedere.

udover det vil jeg anbefale dig at køre de første 14 dage uden at tage carb up i weekenden da din krop lige når du starter skal bruge lidt tid til at indstille sig på at bruge fedt som energi!!

god fornøjelse med diæten
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

klausma skrev:
AtlasShrugs skrev:Jeg har stillet det meget op ligesom dig og rammer også ca. samme carb-indtag - blot fra lidt broccoli og lidt grønne bønner. Ellers ser det ud til at jeg er på rette vej - såfremt du da også er på rette vej :)

Undskyld men kan du ikke ligge din egen diæt ud i et indlæg for sig selv ??? så vil jeg gerne svare men du fedter enlig bare min tråd til !!!

Tag det da roligt? Det eneste han skriver er jo bare at han gør det ligesom dig og så synes han det blive spændende at se hvordan det går jer begge to når i kører samme diæt.

TT: Nu er jeg ikke en ørn til ultra low carb diæter men vær obs på at du ikke får det for dårligt osv, for med så lavt indtag kan man let løbe ind i en ketoacidose. Et indtag på omkring 80-100 g carbs om dagen bør kunne afholde dette og det er stadig rimelig lavt. Men om weekendens højere carb indtag kan holde det væk, ved jeg faktisk ikke, men siden folk ikke er døde af det endnu så virker det vel :lol: :mrgreen:

ellers spændende diæt! du er dælme langt nede i carbs!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

en god ide ville være at tage på appoteket og købe nogle keto sticks som er nogle små strimler men pisser på så bliver de en bestemt farve og ud fra et vedlagt skema så kan du se om du rent faktisk er i ketose tilstand eller om du skal længere ned i carbs!
only the strong survive

Styrkeliste

Dingo skrev:
klausma skrev:

Tag det da roligt? Det eneste han skriver er jo bare at han gør det ligesom dig og så synes han det blive spændende at se hvordan det går jer begge to når i kører samme diæt.

hvordan skal jeg skrive det skrev også UNDSKYLD
Brugeravatar

Styrkeliste

moller 27 skrev:jeg kan se du har valgt at køre en ckd ligende keto diæt med carb up hver weekend den her jeg selv stor succes med at køre en 6-8 uger hver år som start på min cut og jeg taber mig rigtig meget med minimal tab af muskel!!!

du skal dog længere ned i carb fra mandag til fredag normalt siger man max 30 g carb pr dag men min erfaring er efter flere års forsøg at max 20 g fungere bedst og altid helst så lavt så mulig så kan du komme under 20 g er det bare bedere.

udover det vil jeg anbefale dig at køre de første 14 dage uden at tage carb up i weekenden da din krop lige når du starter skal bruge lidt tid til at indstille sig på at bruge fedt som energi!!

god fornøjelse med diæten

jeg har rettet diæten en smule har svært ved at få den lavere skal dog siges at mit proteinpulver er 84procent protein så er længere nede end det står :D
Brugeravatar

Styrkeliste

moller 27 skrev:en god ide ville være at tage på appoteket og købe nogle keto sticks som er nogle små strimler men pisser på så bliver de en bestemt farve og ud fra et vedlagt skema så kan du se om du rent faktisk er i ketose tilstand eller om du skal længere ned i carbs!

ok det vil jeg da overveje kan du så se hvornår du er klar til at køre high-carb dage ?? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Dingo skrev:TT: Nu er jeg ikke en ørn til ultra low carb diæter men vær obs på at du ikke får det for dårligt osv, for med så lavt indtag kan man let løbe ind i en ketoacidose. Et indtag på omkring 80-100 g carbs om dagen bør kunne afholde dette og det er stadig rimelig lavt. Men om weekendens højere carb indtag kan holde det væk, ved jeg faktisk ikke, men siden folk ikke er døde af det endnu så virker det vel :lol: :mrgreen:

ellers spændende diæt! du er dælme langt nede i carbs!

Som jeg lige kan læse det er det kun hvis man har sukkersyge eller insulin krævende sygdome man kan komme i denne ketoacidose tilstand men vil da gerne lige høre hva andre har at sige til det
Brugeravatar

Styrkeliste

Ville ligge protein indtaget højere. Personligt ligger jeg selv +400g

Fiber-Husk og en stærk multivitamin er en god ting.
Eventuelt lidt mere grønt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Straws skrev:Ville ligge protein indtaget højere. Personligt ligger jeg selv +400g

ved ikke lige hvordan jeg skulle gøre det og stadig ligge på 60procent fedt men under 2400 kcal... det kan man jo ikke ....
Brugeravatar

Styrkeliste

klausma skrev:
moller 27 skrev:en god ide ville være at tage på appoteket og købe nogle keto sticks som er nogle små strimler men pisser på så bliver de en bestemt farve og ud fra et vedlagt skema så kan du se om du rent faktisk er i ketose tilstand eller om du skal længere ned i carbs!

ok det vil jeg da overveje kan du så se hvornår du er klar til at køre high-carb dage ?? :D

dem jeg selv plejer at bruge bliver helt lilla når jeg er i stærk ketose tilstand og når du første gang er kommet i ketose og har været i ketose 5 dage(som anbefalet længere oppe tager det nok de første 14dage derfor ingen carb up der) kan du så starte din carb up og så ellers fremover bare køre som planlagt mandag-fredag low carb og lørdag søndag carb up.
jeg bruger dem så 1 gang hver uge ca onsdag for lige at tjekke om jeg er i ketose eller om jeg skal justere lidt i carbs for der er jo ikke meget ved at spise meget low carb hele ugen uden at få det optimale ud af det.....så jeg tjekker lige for en sikkerheds skyld....og de sticks er ikke ret dyre koster fra 49 kr til en 90 kr for 100 stk alt efter hvilke appoteket har hjemme
only the strong survive

Styrkeliste

klausma skrev:
Straws skrev:Ville ligge protein indtaget højere. Personligt ligger jeg selv +400g

ved ikke lige hvordan jeg skulle gøre det og stadig ligge på 60procent fedt men under 2400 kcal... det kan man jo ikke ....

Så lad være med at ligge på 60% fedt.

Som nævnt
Så husk også at starte med 2 hele uger uden loading days.

Vær opmærksom på du nok vil have det som en udskidt lort de 2 uger.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

klausma skrev:
Dingo skrev:
klausma skrev:

hvordan skal jeg skrive det skrev også UNDSKYLD

Jeg prøver bare at forklare dig at AtlasShrugs bare kommenterer på din diæt og så siger han at han selv kører noget lignende. Din kommentar til ham var derfor fuldstændig irrelevant, han har ikke stjålet "dit" topic eller hvad du nu mener han har gjort.

Han erklærer sig bare enig med dig og udviser interesse for dit projekt; derfor stiller jeg spørgsmål til hvorfor du overhovedet skal kommentere på det
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg har været på anabolic diet, med henblik på bulk, dog havde jeg dagene efter carb-uppet ok energi til træning, men det blev satme hårdt, dagene op til carb-up'et. Jeg er dog begyndt at spise mere a la 45/30/25 i kulh/prot/fedt, for jeg føler at jeg får meget mere power når der er noget glykogen på lager.
Her er et link til en der skriver om carbing up.

http://www.thinkmuscle.com/articles/mcd ... c-diet.htm

Held og lykke med projektet!
Strong and lean, is what I mean!

Check your ego at the door, and lift the weight progressively off the floor..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)

Straws skrev:
klausma skrev:

Så lad være med at ligge på 60% fedt.

Som nævnt
Så husk også at starte med 2 hele uger uden loading days.

Vær opmærksom på du nok vil have det som en udskidt lort de 2 uger.

ja tak det er da mildt sagt ehehe har det ikke særlig godt har en del svedture og føler mig træt men det skal man nok bare lige over :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster