Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1569
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1566

Følg bodybuilding.dk på

ketogenisk diæt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Emnet har været oppe før, og har søgt lidt på det, men jeg er stadig meget i tvivl. Jeg overvejer at afprøve cyclus-modellen, hvor man er på diet fra søn-tors og kører high-cab fre-lør

Spørgsmålet er bare hvor meget man skal spise? Jeg vejer ca. 97kg, er 1.90, men eftersom man ikke får nogle kulhydrater så er det sådan lidt svært får mig at udregne hvor meget mad jeg skal indtage? Er der nogle der kan lave et cirka udkast til den mængde kost jeg bør indtage under none-carbs perioden dagligt?

Ved nogle hvor meget kulhydrat protein pulveret skal indeholde for at man ikke ryger ud af den ketogeniske tilstand? Kan jeg fortsat spise det fra Nutramino med Café Latte eller er der for mange carbs i?

Nutramino:
Næringsindhold pr. 100 g:
Energi: 398 kcal/ 1664 kJ
Protein: 76,2 g
- heraf BCAA's 17,4 g
Kulhydrat: 7,2 g
- heraf sukker 6,2 g

Fedt: 6,0 g
heraf mættet fedt 3,7
Fibre < 0,1 g
Natrium 0,277 g
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Reputation point: 0

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

jeg har flere gange haft stor succes med ckd diæten som er et keto diæt som du beskriver med 0 carbs fra søndag morgen til fredag eftermiddag....

altså du skal spise som du plejer når du cutter 300 500 eller 700 kcal under ligevægt
og så ellers spise protein og fedt og 0 carbs (det er slf umulig men prøv at få så lidt så mulig jeg plejer at ligge på max 10-15 g så ryger du ikke ud af ketosis

men har du en mail kan jeg sende dig en glimrende artikel og skulle der være noget smider du bare en pm jeg har efterhånden været igennem det nogle gange og har et par fif eller 3 :-)
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Miller, kan du ikke dele din viden og erfaringer med os andre? Hvilke resultater opnåede du?

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

mrGDS0 skrev:Miller, kan du ikke dele din viden og erfaringer med os andre? Hvilke resultater opnåede du?

deler skam gerne men det er nemmere hvis der er nogle konkrete spørgsmål at svare på:-)

jamen resultat mæssig plejer jeg efter at have overstået de første 14 dage som for det meste går med at blive omdannet til at blive fedt addapted og tabe væske at tabe ca mellem 1,5- 2 kilo i ugen alt afhægig af hvor meget jeg har til start.....man kan ikke rigtig regne med vægttabet den første uge da man taber en masse væske når man tømmer kroppen for glykogen.

i denne omgang keto har mit vægttab dog været helt utrolig selv om en del jo nok er væske er jeg på ca 14 dage gået fra 96,8-89,7.!!
jeg har denne gang prøvet at eksperimentere lidt med carb up dagene og istedet for at køre 5 dage med prot og fedt og så 2 dage carb up i weekenden har jeg kørt 3 dage prot fedt 1 dag carb up og så forfra igen.....ved ikke om det er det der har giver de gode resultater denne gang men jeg fortsætter ihvertfald lidt endnu:-)
only the strong survive

Styrkeliste

i denne omgang keto har mit vægttab dog været helt utrolig selv om en del jo nok er væske er jeg på ca 14 dage gået fra 96,8-89,7.!!

Det er jo sindssygt vægttab på 14 dage! Den artikel du hentyder til, er den fra et andet board og forfattet i 2002? Ellers må du meget gerne sende et link/PM, ville være interessant læsning..

Mad Malone skrev:

Det er jo sindssygt vægttab på 14 dage! Den artikel du hentyder til, er den fra et andet board og forfattet i 2002? Ellers må du meget gerne sende et link/PM, ville være interessant læsning..

har 2 forskellige jeg bruger som jeg har taget lidt fra den ene og lidt fra den anden ..... den ene er fra en anden dansk side og tror det er den du mener og så har jeg en fra en us side sender lige linket i en pm
only the strong survive

Styrkeliste

BodyBlom skrev:Jeg prøvede også keto diet i marts var det vidst. Tabe mig også helt vildt på den, så det er noget der virker. Gik fra 94 kg til 83 kg i Marts månede og stoppede igen til den 1 april. Men jeg tabte også en del muskelmasse pga diæten og det var jo ikke lige frem det, der var målet.

Keto diet virker! Men jeg ville ikke anbefale den igen

hvilken keto diæt kørte du? jeg køre altid ckd hvor der er carb up dage og jeg synes ikke jeg mister meget muskel masse nok ca det samme som med et almindelig cut med 500 kcal underskud....kørte du måske får lavt i kcal indtag?

hvis man har viljen til at holde det vil jeg klart anbefale en omgang på ckd men kan slf kun udtale mig ud fra egen erfaringer efter at have været på 5-6 gange
only the strong survive

Styrkeliste

BodyBlom skrev:
moller 27 skrev:
BodyBlom skrev:Jeg prøvede også keto diet i marts var det vidst. Tabe mig også helt vildt på den, så det er noget der virker. Gik fra 94 kg til 83 kg i Marts månede og stoppede igen til den 1 april. Men jeg tabte også en del muskelmasse pga diæten og det var jo ikke lige frem det, der var målet.

Keto diet virker! Men jeg ville ikke anbefale den igen

hvilken keto diæt kørte du? jeg køre altid ckd hvor der er carb up dage og jeg synes ikke jeg mister meget muskel masse nok ca det samme som med et almindelig cut med 500 kcal underskud....kørte du måske får lavt i kcal indtag?

hvis man har viljen til at holde det vil jeg klart anbefale en omgang på ckd men kan slf kun udtale mig ud fra egen erfaringer efter at have været på 5-6 gange

Jeg kørte som udgangspunkt bare med lavt kulhydrat indtag med maks 20-30 gr. Jeg lå vidst omkring 2200-2300 kcal hver dag. Men jeg kørte dog ingen carb up dage overhovedet.

Og så var jeg inspireret af David Palumbo's udgave af den

ok.. kan desværre ikke finde kilden til det mener jeg har det liggende i en artikel så leder lige videre ..men mener det netop er carb up dagene der hjælper dig til at hindre et stort muskel tab!!
cdk er så vidt jeg husker udviklet til folk der dyrker styrke træning og ikke vil miste for meget muskel .....men skal nok lige poste kilden når jeg har fundet den i mit artikkel hav :-)
only the strong survive

Styrkeliste

så fandt jeg det:-)

Flere studier viser desuden, at denne diæt vil være ideel for trænede personer, da den fører til en mindre grad af protein (muskel) nedbrydning end en diæt baseret på kulhydrater.
Det er her i denne forbindelse, der skal gøres en distancering mellem den diæt den kendte Dr. Atkins advokere og den vi taler om her, nemlig CKD diæten.
Dr. Atkins bog ” Dr. Atkins New Diet Revolution” taler for en diæt for ikke trænede mennesker, som holder lav kulhydrat dag ud og dag ind, uge ud og uge ind.
CDK står som i titlen nævnt for Cyclical Ketogenis Diet, altså en ”periodisk ketogenisk diæt”
Det er på dette punkt, at diæten er helt unik for bodybuildere og fitness folk.

Hvorfor komme ud af ketosis?

Dette er meget vigtigt, da man ellers kan risikere at sulte kroppen for meget og den vil begynde at tære på muskelvævet, hvilket man ikke ønsker. Ved at følge en normal kulhydrat diæt vil musklernes glykogendepoter være fyldt konstant. Under normale forbrændingstilstand kan en muskel indeholde ca. 350 gram kulhydrat. Når glykogenudtømning af musklerne forsaget af hård træning og 5 dage i ketosis bliver efterfulgt af højt kulhydrat indtag vil musklens evne til at holde kulhydrat næsten blive fordoblet(note: Shephard, R.J. and P-O Astrand. ed. Endurance in Sport. Oxford,England: Blackwell Scientific Publishing, 1992.)

Ved at fylde leveren og musklerne med glukose hver 5 dag vil man undgå nedbrydning af disse og samtidigt vil forbrændingen gå amok, da den pludselig får noget nyt at arbejde med, altså dobbelt op på noget af det gode.

Kilder:

Lyle McDonald: The Ketogenic Diet: A Complete Guide for the Dieter and Practitioner
only the strong survive

Styrkeliste

Der ligger en diet ude der er specielt designet til BB´er og styrkeløftere.. Den jeg bruger nu.
Den har også til formål at opbygge masse.. Det vigstigste er netop ikke at starte med at cutte..

Hvis der startes med et kcal underskud går det galt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Straws skrev:Der ligger en diet ude der er specielt designet til BB´er og styrkeløftere.. Den jeg bruger nu.
Den har også til formål at opbygge masse.. Det vigstigste er netop ikke at starte med at cutte..

har du et link?
only the strong survive

Styrkeliste

moller 27 skrev:
Straws skrev:Der ligger en diet ude der er specielt designet til BB´er og styrkeløftere.. Den jeg bruger nu.

har du et link?

Der er lavet en bog..

http://www.qfac.com/books/anabolic.html

Fås også som e-bog

Dr. Mauro Di Pasquale har brugt over 30 år på at finpudse den.. og den virker.
Grunden til det er en hel bog er de videnskabelige forklaringer på hvorfor det virker og hvad der sker.

Hovedsagligt går den ud på:

Der sættes et totalt maks på 30 carbs om dagen

Alle weekender skal der carbloades, og alt må bruges. Lige indtil kroppen begynder at flade ud. Muligvis kun lørdag. Dette sætter gang i hormonerne og forbrændingen.

Der må ikke startes med et lavere kcal indtag end normalt da det slet ikke vil være godt.

Når der på et tidspunkt ønskes at cutte ned skæres fedtet bare langsomt fra kosten.

Det negative ved den er begrænsningerne i maden.
Hovedsagligt whey, kød, ost, æg, agurk, salat. osv.

Kunne komme med en avanceret forklaring, men de fleste forstår slet ikke pricipperne da det strider imod alt hvad de har lært.

Føler ingen svingninger i min energi efter jeg er begyndt igen. Til trods for ryg-træning og aften cardio følte jeg mig ikke udkørt igår..

Har bogen liggende på pc´en hvis der interesse.

Styrkeliste

Straws skrev:
moller 27 skrev:

har du et link?

Der er lavet en bog..

http://www.qfac.com/books/anabolic.html

Fås også som e-bog

Dr. Mauro Di Pasquale har brugt over 30 år på at finpudse den.. og den virker.

lyder stort set som ckd bare lige med den forskel man ikke må gå i underskud med det samme! er selv en stor tilhænger af den form for diæt og er altid int i at læse mere så hvis du har bogen må du meget gerne sende den til min mail sender lige en pm med den.
Grunden til det er en hel bog er de videnskabelige forklaringer på hvorfor det virker og hvad der sker.

Hovedsagligt går den ud på:

Der sættes et totalt maks på 30 carbs om dagen

Alle weekender skal der carbloades, og alt må bruges. Lige indtil kroppen begynder at flade ud. Muligvis kun lørdag. Dette sætter gang i hormonerne og forbrændingen.

Der må ikke startes med et lavere kcal indtag end normalt da det slet ikke vil være godt.

Når der på et tidspunkt ønskes at cutte ned skæres fedtet bare langsomt fra kosten.

Det negative ved den er begrænsningerne i maden.
Hovedsagligt whey, kød, ost, æg, agurk, salat. osv.

Kunne komme med en avanceret forklaring, men de fleste forstår slet ikke pricipperne da det strider imod alt hvad de har lært.

Føler ingen svingninger i min energi efter jeg er begyndt igen. Til trods for ryg-træning og aften cardio følte jeg mig ikke udkørt igår..

Har bogen liggende på pc´en hvis der interesse.
only the strong survive

Styrkeliste

BodyBlom skrev:Jeg vil meget gerne se den. Altså sidst jeg kørte keto, der skar jeg ned på kulhydraterne efter den første uge. Og det skal ikke undre mig at jeg gjorde det for hurtigt. Mit energi niveau var også usandsynlig lavt. Kunne slet ikke fokusere mig om skolen og træning skulle bare overståes.
- Så er det sku ikke så spændende at være på cut længere, hvis man ikke kan få en normal hverdag til at fungere :)

Som der står i bogen er de første 2 uger utroligt hårde da kroppen "omstiller" sig fra carbs til fedt.
Som du siger, man vil føle sig sløv og ufokuseret.
Men så fungere man helt normalt igen.

Carbs skal stoppes fra den ene dag til den anden. Men for at stille ordenligt om og ikke at miste masse skal der nok gå mindst 4 uger inden man kan begynde at cutte.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster