Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1513
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1510

Følg bodybuilding.dk på

Køb af racercykel?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa alle sammen,

Jeg er begyndt at cykle en hel del her i ferien, og jeg er blevet ret grebet af det. Jeg overvejer nu, om jeg skal investere i en billig racercykel.

Kan i anbefale en god cykel til en fair pris? Jeg har ikke et specifikt budget, men jeg vil helst ikke slippe over 7.000.-

Desuden vil jeg gerne vide, om det er muligt at køre (langsomt) på grusvej uden at punktere på en racercykel?

På forhånd tak! :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

2014 modellen af denne, Trek 2.1, kan fås til 6.499,- hvis den ikke står til den pris, så nævn at den er sat ned til den pris i andre butikker.
http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/road/performance_race/madone_2_series/madone_2_1/

Det er en god cykel til den pris :-)

Du skal måske have fat i nogle andre dæk, evt. continental gatorskin, hvis du vil undgå punkteringer.
Sidst rettet af CurlThatShit 26. jul 2014, 14:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Almond skrev:Hejsa alle sammen,

Jeg er begyndt at cykle en hel del her i ferien, og jeg er blevet ret grebet af det. Jeg overvejer nu, om jeg skal investere i en billig racercykel.

Kan i anbefale en god cykel til en fair pris? Jeg har ikke et specifikt budget, men jeg vil helst ikke slippe over 7.000.-

Desuden vil jeg gerne vide, om det er muligt at køre (langsomt) på grusvej uden at punktere på en racercykel?

Kender du din størrelse, kan du spare penge på at bestille fra Tyskland (fx. http://bikediscount.de/ ). Som helt nybegynder vil jeg anbefale at købe en hos en cykelhandler. Hellere købe en cykel med lidt dårligere dele, som du sidder godt på, end most bang for the buck der har elendig ergonomi. Dit budget til cyklen skal være cyklens pris + 1000ish kroner til udstyr.

Focus er et cykelmærke hvor man får meget for pengene.

Skal du køre meget på ujævn overflader eller grusveje, kan det være at du skal have en crosscykel.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

salt skrev:
Almond skrev:Hejsa alle sammen,

Kender du din størrelse, kan du spare penge på at bestille fra Tyskland (fx. http://bikediscount.de/ ). Som helt nybegynder vil jeg anbefale at købe en hos en cykelhandler. Hellere købe en cykel med lidt dårligere dele, som du sidder godt på, end most bang for the buck der har elendig ergonomi. Dit budget til cyklen skal være cyklens pris + 1000ish kroner til udstyr.

Focus er et cykelmærke hvor man får meget for pengene.

Skal du køre meget på ujævn overflader eller grusveje, kan det være at du skal have en crosscykel.

Trek har også en anden serie kaldet 'Domane', som skulle være en komfortcykel. Men jeg tror du bør tage salts råd i stedet for mine, jeg har ikke store erfaringer med køb af cykel. Men har selv en trek :-)
Brugeravatar

Jeg har købt to cykler på bike-discount.de rigtig billigt, blot til info.
Brugeravatar

Træner her: Fit4fun

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Hvis du overvejer at handle i tyskland,kan jeg anbefale RAD AB.
De har en stor butik i flensborg - fik en go behandling og sparede ca 15% på min mbt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

CurlThatShit skrev:
Du skal måske have fat i nogle andre dæk, evt. continental gatorskin, hvis du vil undgå punkteringer.

Ja, du kan få dæk til racercykler med punkteringsbeskyttelse.

http://www.cykelpartner.dk/foldedaek-700x23c-durano-plus_61270023.html
http://www.cykelpartner.dk/foldedaek-700x23c-continental-gp4000s-ii-sort_45252223.html

Desuden kan dæk beskyttes mod punktering ved at bruge dækindlæg, som lægges ind mellem dækket og slangen.

http://www.cykelpartner.dk/daekindlaeg-zefal-z-liner-graa-til-racercykler_CSN-9722.html

Reputation point: 10

Jeg vil lige slå et slag for Design-cyklers afdragsordning. Èn ting er at skulle smide 7000kr. på en gang, en anden ting er, uden renter og uden noget bondefangeri, at man kan betale cyklen af over flere måneder, og med i prisen er syn på cyklen osv. Som studerende/fattig er det værd at overveje, simpelthen for at undgå at smide 7000 på en gang.

Jeg købte 2013-modellen af den trek-cykel der blev postet tidligere i den her tråd, og jeg er sindssygt glad for den. Vær dog opmærksom på, at du kommer til at skulle skifte pedalerne og dækkene ret hurtigt. Pedalerne er noget billigt plastik-lort.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Der er intet galt i at købe en racercykel hos en cykelhandler, dog skal du være forberedt på at betale en god sjat ekstra, hvis du har samvittighed til det, og er fræk nok, så er der en del cykelhandler der gerne hjælper med at tage mål og finde den rigtige størrelse, hvor du så bagefter går hjem og shopper på nettet. Man kan også sagtens selv fortage de målinger, men cyklen skal højst sandyndeligt reguleres efter dig. Det kan du også selv gøre ved hjælp af nettet eller en kammerat der har lidt styr på det. Det er rimelig vigtigt at du sidder ordenligt på din cykel :)
Der er også forskel på hvorfor du køber cyklen, hvis det bare er til at motionere alene, er det måske ikke så vigtigt at du har alt det bedste udstyr, men at du sidder perfekt på din cykel :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Almond skrev:Desuden vil jeg gerne vide, om det er muligt at køre (langsomt) på grusvej uden at punktere på en racercykel?

Jeg har lige testkørt min racer på grusvej, det var ikke nogen behagelig oplevelse :-(
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster