Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Koffein : )

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.
Jeg læste en artikel om koffein og tænkte på
om i nogensinde drikker en slurk kaffe/eller energi drik eller noget
inden i skal ind og træner..
Har aldrig selv gjort det og har heller ikke brug for det, men
af ren nysgerrighed ville jeg bare spørge om nogle bruger denne
mulighed til lidt ekstra boost på energien. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan godt finde på at nappe nogle af bodylabs energizer med koffein og guarana, men det er ikke så tit jeg bruger pre workout produkter.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)

Har drukket kaffe inden jeg skulle op at træne, det gav da også god energi, men man sveder som en gris, dont know why...
Light weight BABY!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørresundby

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 210.00

Måske lidt offtopic, men jeg mener jeg en gang læste noget med at Koffein/Kaffe godt at drikke, når man ikke er fysisk aktiv, da det øger forbrændingen.

Er det et korrekt udsagn og hjælper det dermed effektivt, hvis man gerne vil cutte og bare af med fedt? Og i så fald, er det så bedre at drikke kaffe eller drikke vand, hvis man prøver på at cutte og få markerede muskler? Eller hvordan hænger det sammen?
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Ja, koffein skulle forøge fedt forbrændingen, men præcis hvor meget det vil hjælpe på et cut, ved jeg ikke lige. Men koffein er jo præstationsfremmende og virker primært på udholdenheden, så det er fordelagtigt at tage et tilskud eller en kop kaffe inden cardio... Det er noget der ihvertfald virker for mig... BLACK POWER! YEAH!!!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Delight skrev:Måske lidt offtopic, men jeg mener jeg en gang læste noget med at Koffein/Kaffe godt at drikke, når man ikke er fysisk aktiv, da det øger forbrændingen.

Er det et korrekt udsagn og hjælper det dermed effektivt, hvis man gerne vil cutte og bare af med fedt? Og i så fald, er det så bedre at drikke kaffe eller drikke vand, hvis man prøver på at cutte og få markerede muskler? Eller hvordan hænger det sammen?

Koffein kan forhøje ens RMR (resting metabolic rate - hvilestofskifte) med op til 5% i timerne efter du har drukket kaffen.

Når du drikker kaffe påvirker koffeinen din krop til at udskille kortisol og adrenalin, hvilket er grunden til man føler sig mere vågen. Disse stoffer stresser kroppen og får blodtrykket til at stige, hvilket resulterer i en højere forbrænding.

Kaffe i sig selv har ikke nogen nævneværdig fødeinduceret termogen effekt, ligesom vand. Så gennem den vej er der ikke noget at hente. Man føler sig dog mere mæt når man drikker vand og det er derfor det er anbefalet under cut.

Jeg ville ikke anbefale nogle at drikke kaffe som et led i træning eller kost.

Et eksempel kunne være at hvis ens ligevægtsindtag er på 2500 kcal, så ville det være omkring 2600 kcal, hvis du jævnligt drak kaffe hele dagen lang.
What noice annoyes an oyster most? A noicy noice annoyes an oyster most!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

HommkufH skrev:
Delight skrev:Måske lidt offtopic, men jeg mener jeg en gang læste noget med at Koffein/Kaffe godt at drikke, når man ikke er fysisk aktiv, da det øger forbrændingen.

Koffein kan forhøje ens RMR (resting metabolic rate - hvilestofskifte) med op til 5% i timerne efter du har drukket kaffen.

Når du drikker kaffe påvirker koffeinen din krop til at udskille kortisol og adrenalin, hvilket er grunden til man føler sig mere vågen. Disse stoffer stresser kroppen og får blodtrykket til at stige, hvilket resulterer i en højere forbrænding.

Kaffe i sig selv har ikke nogen nævneværdig fødeinduceret termogen effekt, ligesom vand. Så gennem den vej er der ikke noget at hente. Man føler sig dog mere mæt når man drikker vand og det er derfor det er anbefalet under cut.

Jeg ville ikke anbefale nogle at drikke kaffe som et led i træning eller kost.

Et eksempel kunne være at hvis ens ligevægtsindtag er på 2500 kcal, så ville det være omkring 2600 kcal, hvis du jævnligt drak kaffe hele dagen lang.

Lækkert svar! Så holder jeg mig fra kaffe, så vidt muligt fra nu af.. :)
(Sådan læste jeg i hvert fald at anbefalingen var, i den sidste ende.)
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster