Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1481
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Komplet kostilskud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Efter at have spurgt og læst lidt tror jeg at jeg har fundet ud af hvad jeg skal indtage af kostilskud til min i forvejen sunde kost :)

Lige efter træning: carbs
Når jeg kommer hjem fra træning: proteinpulver med 3-5 gram kreatin

Har jeg ret ?

Hilsen emil

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bare smæk både dine carbs og dit proteinpulver ned i den samme shaker, og så drik det lige efter træning ;)

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Samme som overstående, bare bland carbs og protein sammen i en shake, og drik det så lige efter træningen.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Johnny Drama skrev:Samme som overstående, bare bland carbs og protein sammen i en shake, og drik det så lige efter træningen.

Hvad med kreatin ??

Også er der nogle der siger det er bedre at spise havregryn istedet for feks bodylap carps ??:)

Som der så fint blev beskrevet inde i den anden tråd, er det ganske fint at købe nogen havregryn i stedet. Der er mindre sukker i, og derfor er det et godt alternativ, det er formentlig også billigere. Køb nogen, og så blend dem, så mixer de rigtig godt i shaken. Hvis du evt. vil gøre det endnu nemmere for dig selv, så kan du købe noget såsom Instant Oats fra engelske (Slettet af admin), som reelt set bare er blendet havregryn.
I fht. kreatin, så mix det også bare i din shake med dit proteinpulver og dine carbs/kulhydrater.

Styrkeliste

athclean skrev:Som der så fint blev beskrevet inde i den anden tråd, er det ganske fint at købe nogen havregryn i stedet. Der er mindre sukker i, og derfor er det et godt alternativ, det er formentlig også billigere. Køb nogen, og så blend dem, så mixer de rigtig godt i shaken. Hvis du evt. vil gøre det endnu nemmere for dig selv, så kan du købe noget såsom Instant Oats fra engelske (Slettet af admin), som reelt set bare er blendet havregryn.
I fht. kreatin, så mix det også bare i din shake med dit proteinpulver og dine carbs/kulhydrater.

Super svar lige det jeg søgte :)

Hvor mange gram havregryn skal man så putte i ??
Og er det fint at spise det efter hver træning eller skal man holde pause ligesom kreatin ??

Fobian skrev:
athclean skrev:Som der så fint blev beskrevet inde i den anden tråd, er det ganske fint at købe nogen havregryn i stedet. Der er mindre sukker i, og derfor er det et godt alternativ, det er formentlig også billigere. Køb nogen, og så blend dem, så mixer de rigtig godt i shaken. Hvis du evt. vil gøre det endnu nemmere for dig selv, så kan du købe noget såsom Instant Oats fra engelske (Slettet af admin), som reelt set bare er blendet havregryn.

Og er det fint at spise det efter hver træning eller skal man holde pause ligesom kreatin ??

Du skal putte den mængde i, der passer til dine macro værdier og mål, men jeg bruger selv en 50-60g. Havregryn er ikke 100% kulhydrat, og kan blive en tung shake at sluge hvis du kommer meget i. Så det handler også om temperament ;)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

MakeMeMonster skrev:
Fobian skrev:

Du skal putte den mængde i, der passer til dine macro værdier og mål, men jeg bruger selv en 50-60g. Havregryn er ikke 100% kulhydrat, og kan blive en tung shake at sluge hvis du kommer meget i. Så det handler også om temperament ;)

ja okay, men er ikke helt sikker på hvad "dine macro værdier og mål" er ? :D

Med Macroværdier og mål, menes der det du skal bruge i din kost så at sige. Altså den mængde som du skal putte i din shake for at overholde dine mål for dine macroværdier - såsom 40% protein, 40% fedt, 20% kulhydrater, og 4000 kcal på en dag.
Som førnævnt, så skal du altså vælge din mængde af carbs udfra hvor mange kcal du mangler i din regulære kost for at opnå et kalorieoverskud (eller underskud, hvis du cutter). Jeg plejer personligt at putte ca 35g protein, og så ca. 40g havregryn i mine shakes - putter jeg mere i end det, så synes jeg ikke det mixer ordentligt.

Styrkeliste

athclean skrev:Med Macroværdier og mål, menes der det du skal bruge i din kost så at sige. Altså den mængde som du skal putte i din shake for at overholde dine mål for dine macroværdier - såsom 40% protein, 40% fedt, 20% kulhydrater, og 4000 kcal på en dag.
Som førnævnt, så skal du altså vælge din mængde af carbs udfra hvor mange kcal du mangler i din regulære kost for at opnå et kalorieoverskud (eller underskud, hvis du cutter). Jeg plejer personligt at putte ca 35g protein, og så ca. 40g havregryn i mine shakes - putter jeg mere i end det, så synes jeg ikke det mixer ordentligt.

cutter ned for tiden (lyder som et mærkeligt tidspunkt, men har en konkurrence)?

Altså det kunne godt se sådan her ud ?

Lige efter træning: shake med protein, kulhydrat og kreatin
Inden jeg går i seng: shake med protein.

De dage jeg ikke træner: en shake med protein og krearin '
?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster