Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

" Konkurrence "

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hey bb.
Lige på og hårdt her. Vi er 3 kammerater der har valgt at lave en lille mini konkurrence for at fejre vores svendeprøve til den tid.
Konkurrencen går i al sin enkelhed ud på at være den der står bedst på dagen ( som er den 10 Juni ).
Dette vil sige at jeg har 1 Måned, 3 Uger og et par dage til at stå med den bedste form jeg kan præstere.
Jeg har derfor et par spørgsmål i den anledning :
1. Ville det være optimalt at gå fra at træne 6 dage i ugen ( 2 split b2b ) til 4 ?
2. Ville det være det bedste at køre noget Low-Carb frem til dagen for at undgå væske ? Eller giver det samme kcal underskud, blot med carbs, det samme vægttab på sigt ? Altså er Low-carb bedre op til konkurrence eller er det ligemeget ?
3. Hvor meget ville i ligge i kcal underskud ? ( skal siges at jeg nok mangler at smide ca 2 kg rent fedt ville jeg tro ) .
4. Ville i supplere med noget HIIT eller hvordan ville i gøre det ?
5. Træningen, skal jeg fortsætte med at træne tungt og så hårdt som muligt, eller køre noget superset eller hvordan ?

Puha, det var en masse spørgsmål. håber ikke i er helt tabte [-o<
Nå men så lidt om mine stats for at i kan vejlede mig.
Er 20 år, træner som sagt 6 gange i ugen ( back 2 basics ). Vejer ca 71,5-72 kg hvilket giver mig et ligevægtsindtag på 3000 kcal. Dog tror jeg dette er noget højere for har " ramt " et plateau her for tiden. Derfor havde jeg idag min sidste " Refeed " dag, blot for at prøve at booste min forbrænding ( ved ikke om dette har nogen effekt men går snart i panik over om jeg kan nå at blive hakket nok ) !

Jeg har ikke meget fedt længere på kroppen men der gemmer sig, nederst på maven lige ved navlen, noget fedt som jeg har rigtig svært ved at komme af med. har i den sene tid forsøgt mig med noget andet mavetræning for at prøve noget andet.

Men hvis i har nogle gode råd osv må i meget gerne komme med dem, så jeg kan stå med den bedste form her om små 2 måneder. For føler virkelig jeg har travlt mht vægttab :O
Mange tak
Morten
Exercising without eating the proper foods is like plowing a field and not putting any seed into the ground

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

To måneder er lang tid, især hvis du kun skal tabe dig omtrent 2 kilo for at kunne vise et pænt resultat.

Back to basics kan sagtens køres i kalorieunderskud, så hvorfor fortsætter du ikke bare med det? Når du går på diæt er der ingen umiddelbar grund til at lave det helt store om i din træning. Du bør stadig træne med muskelvækst for øje, for at give dig selv de bedste muligheder for at holde på massen og styrken. Bare sørg for at volumen og/eller intensiteten ikke bliver alt, alt for høj, men det tvivler jeg på.

Nu du siger du har ramt et plateau; hvor mange kalorier får du per dag?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hm ja okay. Er heller ikke helt sikker på det men " better safe than sorry ". HAr det sku lidt sådan, vil heller tabe mig lidt for meget og måske lidt mere masse end man kunne have gjort.
får omkring 2300 kcal. Syntes bare ikke der ellers sker så meget ](*,)
Exercising without eating the proper foods is like plowing a field and not putting any seed into the ground

Styrkeliste

MortenE skrev:Hm ja okay. Er heller ikke helt sikker på det men " better safe than sorry ". HAr det sku lidt sådan, vil heller tabe mig lidt for meget og måske lidt mere masse end man kunne have gjort.

Kør noget mere cardio. Du ligger ret lavt på kcal i forvejen. 30 min moderat cardio dagligt burde kunne gøre det :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
MortenE skrev:Hm ja okay. Er heller ikke helt sikker på det men " better safe than sorry ". HAr det sku lidt sådan, vil heller tabe mig lidt for meget og måske lidt mere masse end man kunne have gjort.

Kør noget mere cardio. Du ligger ret lavt på kcal i forvejen. 30 min moderat cardio dagligt burde kunne gøre det :)

HIIT er langt mere fordelagtigt ved vægttab.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Labze skrev:
toto_G4M3R skrev:

Okay , tror jeg giver det et forsøg så :-)
Men hvad med diæten op til, hvad plejer i at gøre der ??
Samt hvad med noget væskemanipulation ( skal lige siges at vi skal i byen og drikke aftenen før vi skal " stille op ". Så hvad gør man mht væskeudtømning ??

Styrkeliste

MortenE skrev:
Labze skrev:
toto_G4M3R skrev:

Okay , tror jeg giver det et forsøg så :-)
Men hvad med diæten op til, hvad plejer i at gøre der ??
Samt hvad med noget væskemanipulation ( skal lige siges at vi skal i byen og drikke aftenen før vi skal " stille op ". Så hvad gør man mht væskeudtømning ??

Lader være med at drikke vand på din bytur, så tømmer du ud helt automatisk.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud