Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

Korrekt fedtprocentmåling?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle :)

Jeg er en mand på 25 år, som er 195 cm høj og vejer pt. 85 kg. Efter et vægttab på ca. 10 kg, som jeg har opnået via styrketræning og cardio besluttede jeg mig for, at få foretaget en fedtmåling i mit lokale fitnesscenter. Dette foregik ved at jeg stod på en vægt og den målte så diverse data. Min fedtprocent lå på 16,2%, hvilket overraskede mig en del. Jeg havde regnede men, at den lå noget lavere, da jeg synes, at jeg ser rimelig tynd ud og min mavemuskler er efterhånden ved at være synlig. Mange har ligeledes bemærket mit vægttab og synes ikke, at jeg skal være " tyndere". Det skal siges, at jeg har relativ kraftige ben og der sidder relativ meget fedt på min underkrop i forhold til overkrop. ¨
Jeg har egentlig to spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe mig med :)

1. Er en fedtprocentmåling foretaget i et fitnesscenter til at stole på? Har nemlig læst at de kan være noget upræcise de målinger og tang er det mest præcise.

2. Hvad ville i gøre, hvis jeres mål var en fedtprocent på omkring 10? Forsætte med en blanding af cardio og styrketræning?

Håber i vil hjælpe trods mit lidt lange indlæg :)

MVH

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Set ud fra tidligere opslag omkring dette, tror jeg ikke, du skal stole så meget på målingerne via fødderne fra FW generelt.

Derudover så er det jo blot et tal.
Om det er 8-10-12-16 %, så handler det jo i bund og grund om, hvordan du ser ud i spejlet.

Jeg tror, du er nødt til at uddybe din træning og/eller kost før du kan få hjælp vedr tilføjelse af cardio.

Reputation point: 115

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Drop fedt procent målinger i det hele taget og brug spejlet.

Jeg kan afsløre at jeg bliver registreret som alt fra 16-23% afhængig af hvilke info der bliver smidt ind i sådan en maskine.

Hvis du kan se dine mavemuskler, og ikke kunne det før, så kan du se at du er godt på vej.

HVIS du endelig skal lave en fedtmåling, så brug det samme apparat/fedttang, hver gang. - så kan du om ikke andet måle din relative fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Tak for svarene indtil nu...
Jeg må indrømme, at jeg blev noget demotiveret af den måling, men jeg føler at jeg er godt på vej :)
I forhold til min træning er den en smule ustruktureret. Jeg er nemlig i tvivl, om det er bedst at tabe sig noget mere og derefter bygge muskler op eller om man godt kan kombinere det. Generelt siger folk jo, at man skal være i kalorieunderskud for at tabe sig og omvendt, hvis man vil opbygge muskler. Dog har jeg også hørt, at man kan begge dele, hvilket forvirrer mig en del... Mht. kosten prøver jeg at spise mange proteiner og tager proteinshakes efter hver træning.

Logbog: Ingen logbog

Hard - 15%

Some muscle separation appears between delts and upper arm. Abs are still not visible. Approximately 15% bodyfat.

Here's a picture of Railz in the Hard state:

Billede

Cut - 12%

More muscle separation appears particularly in the chest and back, outline of the abs begins to appear slightly. Approximate bodyfat level = 12%

Here's are 2 examples of Abdominator in the Cut state:

Billede

Defined - 10%

Muscle separations get deeper in the arms, chest, legs and back, and abs appear when flexed. Approx. bodyfat level = 10%

Here's an example of Abdominator in the Defined state:

Billede

Ripped - 7-9%

Abs are clearly visible all the time, vascularity in arms is prominent, chest and back separation is obvious, and face is starting to appear more angular. Condition can be held indefinitely. Approximate bodyfat level = 7-9%

Here are some examples of the Ripped state:

Railz & Abdominator:
BilledeBillede
Følg mig på Instagram : HisokaDK
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Diverse målinger fra FW er ofte meget upræcise. Mere præcist er det at bruge en fedttang, især hvis det er en god en og udføres af en med erfaring. Det er dog stadigvæk et estimat.

Hvad vil du bruge nummeret til? Sammenligne med andre online? De fleste der poster deres fedtprocent online, poster en, der er for lav. Ofte godtroende.

I det sidste ende. Brug vægten og spejlet.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster