Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Kost / muskelforøgelse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Har brug for lidt hjælp her, håber der er nogen der kan vejlede mig lidt.

Er begyndt på styrketræning (3-4 gange ugentligt) for ca. 3 mdr siden - og resultatet kan såmænd også ses - men mit problem ligger i, af at over de tre mdr er min muskelmasse + vægt gået ned (målt på en bodyscale jævnligt) vægt -3kg, muskelmasse -1,5kg.

Status.: 41år, 85kg, 197cm, muskelmasse 75,5kg, fedtprocent 7%.

Generelt er jeg nok i energiunderskud, og det er så der slaget skal slå's.
Grundet mine madvaner der er, at mit fødeindtag normalt først starter efter kl 15 (-morgenmad + middagsmad) (gammel vane, der virker godt for mig) er spørgsmålet så som følgende.:

For bedste effekt er det så klogest/smartest at starte op med indtag af føde over hele dagen (dvs morgen og middag) , eller har det samme effekt, hvis jeg bare øger det totale indtag af kalorier i det tidsrum hvor jeg normalt spiser.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil stærkt råde dig til at spise morgenmad.

Et citat fra en artikkel om styrketræning fra Bodylab: "Alt for mange folk begynder at rode med kosttilskud, før de har styr på basale ting som eksempelvis at spise en ordentlig morgenmad HVER dag,"

http://www.bodylab.dk/styrketraening/
Beefcake.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Brabrand, Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 192.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

generelt set vil det være fordelagtigt at fordele madintaget over hele dagen. jeg kan ikke sige hvilken effekt det har på din træning men at sprede sit indtag ud holder blodsukkeret stabilt.
med henhold til muskelmassen kan det være at du ikke spiser nok, og derfor forbrænder muskler for at få nok energi, igen er jeg på ingen måde ekspert men det kunne være en årsag :)

ps. probs til dig for at begynde at træne og held og lykke med det!
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Enten kør intermitting fasting eller også fordel dine kalorier over hele dagen.

Desuden er din fedtprocent nok ikke 7%, hvilket er meget lavt og noget der er svært at holde. Ved jeg jo ikke om du virkelig er ripped, undervægtig eller andet men det lyder lidt for lavt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Alex789 skrev:Enten kør intermitting fasting eller også fordel dine kalorier over hele dagen.

Desuden er din fedtprocent nok ikke 7%, hvilket er meget lavt og noget der er svært at holde. Ved jeg jo ikke om du virkelig er ripped, undervægtig eller andet men det lyder lidt for lavt.

Som sagt er har jeg ikke den store erfaring her, men det er de tal jeg får er målt på en Tanita Body scale vægt. Vand%, Fedt% mm ligger konstant og har gjort det over 3 mdr - men vægt og muskelmasse er gået ned.

Det skal så også siges, at min normale kost består af et minimum af kulhydrater (ikke en atkins) men spiser generelt ikke brød, ris, kartofler, pasta m.m.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster