Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

Kost og muskler.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej derude.

Nu har jeg hørt at man ikke kan (Eller har svært ved) at opbygge muskler mens man er ved at smide fedt.
Jeg har kørt samme kost til at slanke mig mens jeg styrketrænede.

Det hele har givet gode resultater. Jeg er blevet slankere, såvel som at jeg har fået fine markeringer og opbygget muskler.

Kan der evt. noget om snakken, når det kommer til slankning eller er det bare nogle forme for kost der ikke går ind og understøtter muskelopbygning, for jeg har spist meget tun, kylling, kalkun, broccoli osv. dette hjælper jo også til opbygning af muskler samt det hjælper til at slanke (I rette mængder).

Nu har jeg ikke kørt et overforbrug af proteiner, så det kan vel være det som gør at jeg ikke har været i overskud.

Burde jeg hoppe på vognen med proteinpulver snart eller forsætte med min kost?

Har vedhæftet et billed bare fra 1 måneds resultat.

Tak på forhånd :-)
Vedhæftede filer
forskel.jpg
No pain no gain. - Bones heal, Sweat dries, Pride is forever.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet. Spørger du om det er muligt at opbygge muskler mens man cutter, eller spørger du bare om vi synes du skal supplere din kost med proteinpulver?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

dornerd skrev:Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet. Spørger du om det er muligt at opbygge muskler mens man cutter, eller spørger du bare om vi synes du skal supplere din kost med proteinpulver?

Begge dele faktisk :)

Styrkeliste

SHL skrev:
dornerd skrev:Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet. Spørger du om det er muligt at opbygge muskler mens man cutter, eller spørger du bare om vi synes du skal supplere din kost med proteinpulver?

Det er vel lidt op til dig selv om du vil supplere din kost med proteinpulver. Man spiser det vel for at få de manglende proteiner, eller for at gøre det nemmere efter en træning eller lign. Dog er det også en god måde at få masser rent protein ifh. til så meget andet mad.
Men hvis du får nok protein af dit tun og det, burde man vel ikke behøve pulveret. Men det er vel op til dig selv om du vil skyde pengene ind i det, for at gøre det nemmere med en shake :D
No matter how bad things get. Just keep going. You only fail when you give up!
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Pumperfyren skrev:
SHL skrev:

Det er vel lidt op til dig selv om du vil supplere din kost med proteinpulver. Man spiser det vel for at få de manglende proteiner, eller for at gøre det nemmere efter en træning eller lign. Dog er det også en god måde at få masser rent protein ifh. til så meget andet mad.
Men hvis du får nok protein af dit tun og det, burde man vel ikke behøve pulveret. Men det er vel op til dig selv om du vil skyde pengene ind i det, for at gøre det nemmere med en shake :D

ok tak :)

Styrkeliste

Angående dit 2. spørgsmål, så kommer det an på om du får nok protein gennem kosten. Hvis ja, så er proteinpulver overflødigt. Hvis nej kan det være en god idé, at supplere med. :)

edit: 2 late :delete:
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Jeg ligger desværre ikke lige inde med artikler der kan understøtte det jeg siger nu, men det er jo den brede ''viden'' at man skal ligge i kalorieroverskud for at opbygge muskler, og omvendt mister man muskelmasse såvel som fedtmasse når man cutter. Dog at det er muligt både at miste fedtmasse og øge muskelmassen når man er helt ny i faget fordi kroppen tilpasser sig det fysiske stress, bedre kendt som noob- eller newb-gains, jeg er ikke sikker på hvor længe denne effekt kan vare ved.

Kroppen er jo ikke interesseret i at den skal slæbe rundt på muskelmasse, den vil meget hellere lagre noget energi i form af fedt, som den kan bruge i hårde tider. Muskelmasse øger også forbrændingen så man skal som resultat æde mere for at bibeholde muskelmasse.

I forhold til proteinpulver, så vil jeg sige at du kommer længere med god kost. Mange går højt op i at de skal have deres ''pre- og post-workout'' protein shake, mens resten af deres ''kostplan'' er til at lukke op og skide i.
- Jeg kan derimod sagtens se det smarte i at supplere sin kost med proteinpulver hvis man fx cutter og ikke kan opfylde sine ''proteinkrav'', så er det smart at man kan få protein næsten uden fedt eller kulhydrat, men dette burde dog kunne lade sig gøre ved at have en god kostplan.
Brugeravatar

Styrkeliste

Vedrørende mit første spørgsmål, så tror jeg ikke jeg har kørt nogen dicideret slankekur, men bare skåret ned på kost, droppet alt sukker og kørt med mere sund kost, samt spist sundere med som har indeholdt protein. Dvs. fisk og kylling.

Det kan vel være derfor at jeg har været i stand til at smide kg, samt få muskler.

Styrkeliste

SHL skrev:Vedrørende mit første spørgsmål, så tror jeg ikke jeg har kørt nogen dicideret slankekur, men bare skåret ned på kost, droppet alt sukker og kørt med mere sund kost, samt spist sundere med som har indeholdt protein. Dvs. fisk og kylling.

Det kan vel være derfor at jeg har været i stand til at smide kg, samt få muskler.

Jeg tror ikke det betyder så meget hvor du får dine kulhydrater, fedt og protein fra. Man kan sige at det er betragteligt sværere at få den samme mængde kalorier ned gennem sund kost som det er med pizza og cola (meget kaloriemættet mad). Så en sund kost i ''let'' kalorieunderskud kombineret med at man begynder at træne styrke/hypertrofi, vil sikkert resultere i forøgelse af muskelmasse samt reducering af kropsfedt, altså en slankere og mere muskuløs krop.

- Hvor længe har du trænet, og hvornår i forhold til din træning ''ryddede'' du op i din kost?
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg ryddede op i kosten i marts måned og begyndte en seriøst træning i starten af april.

Styrkeliste

Så tror jeg at der er tale om ''newb-gains'', hvis du vil pakke mere muskel på bliver du nødt til at ligge i kalorieoverskud, det kan du jo så vælge at gøre med mange eller lidt kalorier, selvom du nok får mere ud af at ligge 500 over end 100 over. Eller også kan du jo snyde, men det ville jeg absolut ikke råde dig til..
Brugeravatar

Styrkeliste

CaliWali skrev:Angående dit 2. spørgsmål, så kommer det an på om du får nok protein gennem kosten. Hvis ja, så er proteinpulver overflødigt. Hvis nej kan det være en god idé, at supplere med. :)

edit: 2 late :delete:

Jeg er bare lidt hurtigere :lol:
No matter how bad things get. Just keep going. You only fail when you give up!
Brugeravatar

dornerd skrev:Så tror jeg at der er tale om ''newb-gains'', hvis du vil pakke mere muskel på bliver du nødt til at ligge i kalorieoverskud, det kan du jo så vælge at gøre med mange eller lidt kalorier, selvom du nok får mere ud af at ligge 500 over end 100 over. Eller også kan du jo snyde, men det ville jeg absolut ikke råde dig til..

og det er her man lægger en kostplan?

Styrkeliste

Du gør det i hvert fald nemmere for dig selv ved at lave en kostplan, og det kan du gøre nemt med kostplan-funktionen du kan se ude til venstre. Der ligger også nogle artikler vedrørende kost som du kan læse hvis du synes du har brug for det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu er jeg en stor fyr i forvejen og har meget substans.

Hvis jeg forsætter som jeg er nu. Vil det så bare forblive samme størrelse, men mere større markeringer.

Hvad jeg søgte til at starte med, var ikke at blevet enormt stor, men at få markeringer.

fx. få markeret bryst og sixpack osv.

Styrkeliste

i skal lige husk at synet kan bedrage.. der er mange som tror når de ser sig i spejlet undet et cut at de tager muskler på, men i virkeligheden gør de ikke. det er fordi synet bedrager. når man får markeringer ser man større ud men i virkeligheden er man ikke.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

SHL - Læs og forstå det her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Kom igen og spørg når du her gjort det. Du mangler generel basal viden på området. Alt er præsenteret for dig i det link jeg gav dig der.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00