Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

kost og protein tilskud

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hey

Jeg har lagt en kostplan for "cutte", men jeg får kun 140g protein om dagen, og da jeg styrketræner hver anden dag (fullbody hver gang) så skal jeg jo have mere protein, så vidt jeg er informeret er formlen: 2g protein per kilo, og jeg vejer 114 så derfor skal jeg vil teoretisk set have 228g protein om dagen?
Jeg har indkøbt 2kg protein pulver, som hedder "bodylab whey 100" som har 27g protein pr. 35 gram, men jeg bliver nød til at spørge om hvor mange jeg skal drikke det? om det er hver dag og så 2 gange om dagen på træningsdage eller hvor mange gange ville i foreslå? (jeg kan sagtens lide det, så kan sagtens drikke det)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis jeg var dig ville jeg omlægge min kost. 140 g protein er ikke nok til en gut på 114 kg. Proteinpulver kan selvfølgelig være vejen frem for dig, men husk at proteinet i protein pulver ikke er bedre end det du finder i f.eks. kød eller mælk. Men 2 g prot./kg er et mål de fleste går efter for at være på den sikre side. Så meget prot. har de fleste af os ikke brug for. Men vi kan jo alle bedst lide at være på den sikre side :) Min pointe er bare at det ikke vil gøre nogen mærkbar forskel hvis du ikke får så meget prot. hver dag :)

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog

Nu kommer det jo faktisk lidt an på hvad de 114 kg består af :) fedt har jo ik brug for protein, men musklerne har.
Og ud fra den måde du skriver på, lyder det til at du har en høj fedtprocent, jeg kan selvfølgelig tag fejl :)
Men ja stadig så er det ik svært at få 200g protein ind om dagen, så du kan evt vise din kostplan, da der med 100% sikkerhed er nogen småting du kan ændret og derved nemt nå de 200g protein, så efter min mening burde være rigeligt til dig, hvis altså jeg har ret med hensyn din kropsbygning :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

det vigtigste er dit protein behov bliver dækket. det irrelevant om det kommer fra pulver, kød eller noget tredje

hvis du en dag æder 2kg kød er der sku nok ikke behov for at drikke en proteindrik. lad os sige du går efter 150gr protein. du skal drikke så mange shakes at du når op på denne mængde sammen med resten af kosten. så nej, der er intet fast antal shakes du skal drikke om dagen, det kommer 100% an på hvad du ellers har spist i løbet af dagen
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster