Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan og træningsprogram til pige

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde på noget styrketræning!
Lige nu træner jeg ca. 6 gange om ugen, men "bare" på holdtræning.
Jeg er dog ved at blive bidt at styrketræning, men ved slet ikke hvordan jeg skal komme i gang :(
Jeg har ikke lyst til bare at give mig i kast med noget halvhjertet noget, uden at vide om jeg overhovedet gør det rigtige.
Har I nogle gode råd til, hvordan man kan komme igang???

Mht. kost spiller det jo selvfølgelig en stor del. Jeg har tidligere vejet aaalt allt for lidt, men nu er det ligesom gået helt den anden vej. Jeg synes det er så svært at finde rundt i hvad der er "rigtigt" og "forkert". Fortiden synes jeg også der er rigtig meget fokus på kulhydrater, og at disse skal begrænses, men alligevel er de vigtige at have med i kosten. Andre steder kan man læse at det er godt at spise 6 måltider dagligt, men så er der jo også lige intermitting fasting, som jo er helt anderledes, men også skulle være god. Og jeg kan slet ikke finde rundt i det, så det ville være super rart med noget god vejledning.

Jeg har selv lavet et bud på en kostplan. Det ville være rart hvis i kunne komme med nogle råd til hvordan den kan forbedres, hvis målet er en lavere fedtprocent, mere markerede muskler og nogle abs der måske ville vise sig en smule :D Men altså:
Morgen (6-7): Havregryn, proteinpulver, mandler, blåbær
Formiddag (9-10): Gulerødder
Frokost(11.30-12): Kylling med grøntsager
Eftermiddag(13-16): Gulerødder
Inden træning(16-17): Skyr med ½ scoop proteinpulver, 1 frugt og mandler
Træning er ligger enten kl. 17, 17.30 eller 18.30
Aftenmad (Når jeg kommer hjem fra træning): Proteinkilde (Oksekød, laks, kylling) + grøntsager
Energifordeling: p: 139 g - 40,6 %, k: 118 g - 34,5 %, f - 37 g - 24 %, kalorier: 1370
Jeg har regnet mig energiforbrug ud, så energibehovet burde stemme.

Ville dette være fornuftigt i forhold til mit mål?
- Og har I nogle forslag til hvordan jeg kommer i gang med et godt styrketræningsprogram?
- jeg har overvejet måske en personlig træner, som også kan guide med kost osv., men aner ikke lige hvor man skal finde dem henne. Har prøvet internettet, men dem man skriver til har vistfor travlt til at svare. Måske i har nogle fantastiske vidunderlige ideer til alle mine fortvivlende spørgsmål? :D

Ha en god aften :drink:
kostplan
Sidst rettet af NeverStopFighting 1. aug 2013, 22:31, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du søger en personlig træner, så hjælper det at fortælle hvor du kommer fra.. Udover det, så skal vi vide noget mere om dig før der kan give kritik på noget. Vægt, alder, højde og aktivitetsniveau som minimum.

Derudover, så smid din kostplan ind i kostplansfunktionen her på siden og smæk den op. Det gør det hele mere overskueligt.

Hvad angår info så kig her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Da du er kvinde, så skal du træne præcis på samme måde som fyrene.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Pind skrev:Hvis du søger en personlig træner, så hjælper det at fortælle hvor du kommer fra.. Udover det, så skal vi vide noget mere om dig før der kan give kritik på noget. Vægt, alder, højde og aktivitetsniveau som minimum.

Derudover, så smid din kostplan ind i kostplansfunktionen her på siden og smæk den op. Det gør det hele mere overskueligt.

Tak for dit svar! :)
18 år, 161 cm 55 kg
Træner som sagt 6 dage om ugen på holdtræning som bodyfit, stram op og boksning.
Område: nordsjælland

1400 kcal lyder ikke af meget, er du sikker på at din beregning er rigtig? :)

I forhold til kulhydrater, antal måltider osv. så tror jeg mit bedste råd er: Lyt til din krop. Hvis du går rundt og er sulten hele tiden, når du spiser 3 måltider, så lav det om til flere (mindre) måltider så der går kortere mellem måltiderne. Hvis du har svært ved at finde appetit til måltiderne når du spiser 6 gange om dagen, så gå den anden vej og spis færre (større) måltider. Hvis du ikke bliver mæt hvis du ikke spiser kulhydrat, så juster så du får flere kulhydrater - og omvendt. Så længe du sørger for at få nok protein og fedt (ca. 2g protein og (mindst) 1g fedt pr. kg. kropsvægt) og gør noget som du har det godt med, så er det lettere at holde fast i det dag efter dag, uge efter uge.

Når det er sagt, så synes jeg der er alt for lidt fedt i din kost, og din aftensmad er... 80% vand? Det må være svært at holde sig mæt til næste dag på sådan et måltid tænker jeg.

Kostplan: Ingen kostplan

NeverStopFighting skrev:
Pind skrev:Hvis du søger en personlig træner, så hjælper det at fortælle hvor du kommer fra.. Udover det, så skal vi vide noget mere om dig før der kan give kritik på noget. Vægt, alder, højde og aktivitetsniveau som minimum.

Tak for dit svar! :)
18 år, 161 cm 55 kg
Træner som sagt 6 dage om ugen på holdtræning som bodyfit, stram op og boksning.
Område: nordsjælland

Jamen det er fint du træner 6 dage om ugen. Men du laver vel også andet end bare at træne? Hvad du ellers laver udover din træning er også en del af dit aktivitetsniveau.

Men altså, igen: smid din kost ind i funktionen der er her på siden så det er overskueligt. Samtidigt, så brug det link jeg gav dig, og sæt dig ind i tingene. Alt du bær vide som nybegynder står der.

Forvent ikke at du får noget foræret her på et sølvfad. Så gør lidt for det og sæt dig ind i tingene, så vil folk, mig selv inkl., meget gerne hjælpe.
Det andet alternativ er: Betal dig fra det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog