Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1534
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Er helt ny herinde. Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en kostplan?
Ønsker at tabe mig 5-8kg.

Har efetrhånden trænet et par år, men aldrig rigtig haft styr på kosten. Så vile nu gerne i gang med en omgang cut. Har læst lidt herinde, men synes ikke rigtig jeg kan få noget ordentligt strikket sammen. Så derfor spørg jeg jer om hjælp. Håber en eller flere vil hjælpe lidt.

På forhånd tak.

Stats.
Alder:23
Vægt:101
Højde:183

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

PM mig så skal jeg nok give nogle hurtige og gode råd :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej

Er helt ny herinde. Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en kostplan?

Har efetrhånden trænet et par år, men aldrig rigtig haft styr på kosten. Så vile nu gerne i gang med en omgang cut. Har læst lidt herinde, men synes ikke rigtig jeg kan få noget ordentligt strikket sammen. Så derfor spørg jeg jer om hjælp. Håber en eller flere vil hjælpe lidt.

På forhånd tak.

Stats.
Højde:183[/quote]

Du kunne læse artiklen cut til sommer. Lur mig om ikke den skulle indenholde noget godt.
Derudover så ville det være langt bedre at få styr på kosten, og spise sundt, kontinurligt og godt, end at tænke på cut.
Når du så har styr på de andre ting kan du jo så cutte alt det af du gerne vil af med.

Andars skrev:PM mig så skal jeg nok give nogle hurtige og gode råd :)
[quote="BackInBlack"]

Du skal da ikke være nærrig med guldkornene, skriv dem da her i tråden :D

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Læser den imorgen. Vil bare hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med en kostplan til det jeg ønsker. :-)

Illisher skrev:Hej

På forhånd tak.

Stats.
Højde:183

Du kunne læse artiklen cut til sommer. Lur mig om ikke den skulle indenholde noget godt.
Derudover så ville det være langt bedre at få styr på kosten, og spise sundt, kontinurligt og godt, end at tænke på cut.
Når du så har styr på de andre ting kan du jo så cutte alt det af du gerne vil af med.

Andars skrev:PM mig så skal jeg nok give nogle hurtige og gode råd :)
BackInBlack skrev:
Du skal da ikke være nærrig med guldkornene, skriv dem da her i tråden :D

Du skal ikke regne med der er nogen der gider lave en personlig kostplan til dig. Du kan sikkert betale dig fra det, men du skyder højt hvis du tror nogen gider lave den fr dig.

Hvorfor kigger du ikke bare rundt i nogle af alle de andre tråde der omhandler kostplaner og finder inspirration i dem? Det er jo ikke så svært at gøre når man ved hvor meget protein, kulhydrat og fedt kroppen ca. skal have hver dag. Ptrotein og fedt, kan du jo sagtens fastsætte efter din vægt, også kan du fylde kulhydrater på til du tror det passer på dit ligevægtsindtag.

Styrkeliste

Det var et forsøg værd. Måske der sad en hjælpsom sjøl derude. Man vede aldrig.

Læser og læser, så mon ikke jeg kan strikke noget sammen..
Illisher skrev:Du skal ikke regne med der er nogen der gider lave en personlig kostplan til dig. Du kan sikkert betale dig fra det, men du skyder højt hvis du tror nogen gider lave den fr dig.

Hvorfor kigger du ikke bare rundt i nogle af alle de andre tråde der omhandler kostplaner og finder inspirration i dem? Det er jo ikke så svært at gøre når man ved hvor meget protein, kulhydrat og fedt kroppen ca. skal have hver dag. Ptrotein og fedt, kan du jo sagtens fastsætte efter din vægt, også kan du fylde kulhydrater på til du tror det passer på dit ligevægtsindtag.

BackInBlack skrev:Det var et forsøg værd. Måske der sad en hjælpsom sjøl derude. Man vede aldrig.

Illisher skrev:Du skal ikke regne med der er nogen der gider lave en personlig kostplan til dig. Du kan sikkert betale dig fra det, men du skyder højt hvis du tror nogen gider lave den fr dig.

Hvis du læser kost artiklerne, og generalt bare læser lidt med her i kost sektionen burde du selv kunne gøre det. Du kan evt. klikke ind på nogle af de andres kostplan og se hvordan de har alvet deres, også kopire den, og rette den til så den passer dine behov. :wink: men det kræver som sagt du ved hvor meget du skal have af de forskellige ting hver dag.

Styrkeliste

Sidder og læser og læser. Stjæler en del ider osv.

Hvordan finder jeg ud af hvor meget jeg have af hver ting??
Illisher skrev:
BackInBlack skrev:Det var et forsøg værd. Måske der sad en hjælpsom sjøl derude. Man vede aldrig.

Hvis du læser kost artiklerne, og generalt bare læser lidt med her i kost sektionen burde du selv kunne gøre det. Du kan evt. klikke ind på nogle af de andres kostplan og se hvordan de har alvet deres, også kopire den, og rette den til så den passer dine behov. :wink: men det kræver som sagt du ved hvor meget du skal have af de forskellige ting hver dag.

Enig med det de andre har skrevet.

Efter min mening er en kostplan som andre har lavet til dig alligevel ikke en holdbar ide, for det er vel de færreste der gider æde det samme hver eneste dag, og uden den nødvendige grundviden er du ikke selv i stand til at substituere måltiderne.
Hvis du bruger lidt tid og energi på at sætte dig ind i det helt basale, vil du hurtigt være i stand til at sammensætte en lang række forskellige måltider.
Brugeravatar

Foodman skrev:Enig med det de andre har skrevet.

Efter min mening er en kostplan som andre har lavet til dig alligevel ikke en holdbar ide, for det er vel de færreste der gider æde det samme hver eneste dag, og uden den nødvendige grundviden er du ikke selv i stand til at substituere måltiderne.
Hvis du bruger lidt tid og energi på at sætte dig ind i det helt basale, vil du hurtigt være i stand til at sammensætte en lang række forskellige måltider.

k lykkes.

Er helt enig i i hvad du skriver. Forsøger mig lidt frem.

du vil opdage når du læser bla, "kosten fra a til z", "cut til sommer" og de andre artikler hvor meget protein du skal have for hvert kilo kropsvægt. her på siden bliver der ofte sagt 2g/kg. og ved der i en af artiklerne står man også burde få ca 1 gram sundt fedt for hvert kilo kropsvægt.

Så kan du jo se hvor Kcal du får via fedt og protein, også skal du bare have en masse kulhydrater på så det passer.

Derefter kommer det sjove med at fylde madvare i skemaet så det passer med de tal det nu skal..

Vil anbefale dig at lav en 3-4+ forskellige så du slipper for at skulle følge den samme kostplan hver dag, det kan hurtigt blive trivielt og ødelægge motivationen.

Styrkeliste

Illisher skrev:du vil opdage når du læser bla, "kosten fra a til z", "cut til sommer" og de andre artikler hvor meget protein du skal have for hvert kilo kropsvægt. her på siden bliver der ofte sagt 2g/kg. og ved der i en af artiklerne står man også burde få ca 1 gram sundt fedt for hvert kilo kropsvægt.

Så kan du jo se hvor Kcal du får via fedt og protein, også skal du bare have en masse kulhydrater på så det passer.

Derefter kommer det sjove med at fylde madvare i skemaet så det passer med de tal det nu skal..

Vil anbefale dig at lav en 3-4+ forskellige så du slipper for at skulle følge den samme kostplan hver dag, det kan hurtigt blive trivielt og ødelægge motivationen.

Jeg siger mange tak for hjælpen:-)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster