Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1064
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1062

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har nu trænet et stykke tid.(ikke noget seriøst) Og vil nu gøre lidt mere ud af det. Så min kost skal også med!
Jeg tabte mig fra 110 kg til 85 kg.. Og har derefter taget på til 88 :) Men det er fordi jeg er stoppet løb (skinnebenet) og har holdt den vægt siden..
Mine tal lyder sådan her:
Basalstofskifte: 2017 kcal (8437 kJ)
Energiforbrug: 3126 kcal (13078 kJ)

Min kostplan lægger på ~1500 Kcal. Men er i tvivl om det er for lidt? man siger jo 500 under.. men er det under basalstofskifte eller mit energiforbrug? :)
vil faktisk gerne cut lidt ned. Så jeg rammer de ca. 80 kg. (for der får jeg ikke skinnebens betændelse når jeg løber)..
Men er i tvivl.. jeg styrketræner 4 gange om ugen lige pt. (back to basics) fordi jeg ingen muskler har på kroppen som er tydelige..

Vil derfor gerne have hjælp til min kostplan.. Har lavet en som jeg plejer at spise.. Vil MEGET gerne have forslag. (synes der er ret meget mad og har faktisk prøvet at fylde lidt ekstra frugt på) Men spørgsmålet er om fordelingen er okay?

Protein: ~36%
Kulhydrater: ~45%
Fedt: ~18%
Eller hvordan burde det være?

På min aftensmad har jeg bare sat 200 gram kylling.. Men spiser ikke kylling hver dag. kan også være svinefillet eller fisk og andre kød ting :)
Håber jeg kan få lidt hjælp fra jer proffer herinde.. Jeg er ikke kræsen så er meget åben for andre muligheder af mad..

Skal siges der skal kigges på den kostplan fra den 22/6/12... For ligenu prøver jeg bare at skrive ind hvad jeg spiser på en normal dag hvor jeg ikke rigtig prøver at følge noget specielt. Men tænker mig lidt om :)
Sidst rettet af MNiebling 23. jun 2012, 14:35, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er dit energiforbrug du skal kigge på, så du skal nok op i nærheden af ~ 2500 kcal i stedet for. 1500 kcal er også et meget lavt kcal-indtag

I din kostplan mangler du protein og fedt (hvilket gerne skulle komme lidt med når du får sat kcal-indtaget op)

Du mangler også en del grønt. Vil også mene at du skal spise noget mere varieret frugt / grønt end 4 æbler om dagen

Udover det så syntes jeg at det lyder meget mærkeligt at du ikke får skinnebensbetændelse når du kommer ned og runder de 80 kg..
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:Det er dit energiforbrug du skal kigge på, så du skal nok op i nærheden af ~ 2500 kcal i stedet for. 1500 kcal er også et meget lavt kcal-indtag

I din kostplan mangler du protein og fedt (hvilket gerne skulle komme lidt med når du får sat kcal-indtaget op)

Du mangler også en del grønt. Vil også mene at du skal spise noget mere varieret frugt / grønt end 4 æbler om dagen

Udover det så syntes jeg at det lyder meget mærkeligt at du ikke får skinnebensbetændelse når du kommer ned og runder de 80 kg..

Var nede på 80 kg da jeg løb rigtig meget.. men så gik jeg i stå. Og har taget 8 kg på over nogle år.. og har holdt mig på 88-90 kilo i 2 år. eller sådan noget. Jeg har bare droppet det løb.. hvilket ikke gør noget..

Men ja, synes også det virker som lidt.. Æble var faktisk bare som frugt.. Lidt forskelligt hvad jeg spiser. men det er nektarin/æble lige pt. da vi køber store mængder af det :)
Har du forslag på hvordan og hvor jeg kan lægge noget kost ind som er sundt og giver de rigtige proteiner/kulhydrater og fedt procenter :) ? Synes også det er lavt.. igår fik jeg 1450 kcal i løbet af dagen. og synes jeg spiste en del. (arbejdede fra 15-20.15) så drak 2x protein shakes der.

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster