Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Tænkte nok den ville komme. Alle andre har fået det at vide på deres kostplaner. Hvor meget og hvad skal man have af grøntsager?
Jakobbr30 skrev:I forhold til kalorierne: Jeg prøver mig lidt frem i starten (har ikke fulgt den så lang tid), så hvis jeg ikke stiger i vægt (som er mit mål), så tilføjer jeg flere kalorier.
Grøntsagerne:Tænkte nok den ville komme. Alle andre har fået det at vide på deres kostplaner. Hvor meget og hvad skal man have af grøntsager?

SP38370 skrev:2 x 300g grøntsager er optimalt. Gerne grove grøntsager.Jakobbr30 skrev:I forhold til kalorierne: Jeg prøver mig lidt frem i starten (har ikke fulgt den så lang tid), så hvis jeg ikke stiger i vægt (som er mit mål), så tilføjer jeg flere kalorier.
Grøntsagerne:Tænkte nok den ville komme. Alle andre har fået det at vide på deres kostplaner. Hvor meget og hvad skal man have af grøntsager?

LookWhatYouDid skrev:Den ser umiddelbart ikke ringe ud.
Som allerede nævnt, så bør du nok smide flere kalorier og flere grøntsager på. En 500-600 gr grøntsager vil bestemt ikke skade. Du kan jo fx smide en grøntsagsblanding på dit mellemmåltid med ris og kylling.
Som også nævnt med kalorierne, skal jeg nok sørge for at få flere kalorier i mine måltider.

Jakobbr30 skrev:Tak!Som også nævnt med kalorierne, skal jeg nok sørge for at få flere kalorier i mine måltider.
500-600 g grøntsager om dagen? :O
Jakobbr30 skrev:Hvilke kulhydrater er gode til at fylde kalorier op med? Så der kommer så lidt protein og fedt med? Altså hvilke fødevarer inderholder kulhydrater men næsten ingen fedt og protein? Evt. hjemmesider?

LookWhatYouDid skrev:Jakobbr30 skrev:Tak!Som også nævnt med kalorierne, skal jeg nok sørge for at få flere kalorier i mine måltider.
500-600 g grøntsager om dagen? :O
Jep. 500-600 gr om dagen.
Jakobbr30 skrev:Hvilke kulhydrater er gode til at fylde kalorier op med? Så der kommer så lidt protein og fedt med? Altså hvilke fødevarer inderholder kulhydrater men næsten ingen fedt og protein? Evt. hjemmesider?
Du behøver ikke at undgå fedt og protein, når du tilføjer yderligere kalorier til din kostplan. En god håndfuld mandler, noget peanutbutter eller mørk chokolade med et højt kakaoindhold er alle oplagte måder at oppe dit kalorieindtag.

Jakobbr30 skrev:Jeg har læst, at når ens protein og fedt er opfyldt i en kostplan, så skal man variere kalorierne med kulhydrater

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster