Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1862
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1858

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til cut (PIGE)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle!

Jeg er en pige på 17 år, 176 cm høj, 78 kg. Jeg har i 4 år trænet styrke og cardio. Jeg træner 6-7 gange i ugen, hvor en af dagene udelukkende består af cardio (primært d. 7 dag)
Jeg fokusere mest på styrketræning og kører altid 30 minutters powerwalk efter styrke.
Jeg kan ikke lave konditionstræning da jeg er overbelastet i begge knæ, og kan derfor kun powerwalke med incline.

Mit basalstofskifte ligger på ca: 1641 kcal.
Mit daglige energiforbrug ligger på ca: 2543 kcal.

Jeg har erfaret for et par år siden, at en kostplan på 1200-1500 kcal IKKE virker. Tværtimod. Jeg har problemer med min forbrændning, og har derfor haft store problemer med at tabe mig.

Jeg har for lige knap 2 måneder siden købt en kostplan af en pige som jeg troede vidste, hvad hun snakkede om. Hun skrev at kostplanen lå på omkring 1800 kcal. Jeg fandt i denne uge ud af, at den lå på 2400 (!!!!!)
Så nu prøver jeg mig selv frem, indtil jeg skal starte hos en personlig træner til april.

Mit mellemmåltid klokken 9:25 er regnet som en slags proteinkage.
Olivenolien er regnet som kokosolie bla. Til stegning af kylling, og derudover bruger jeg også ca. 2 gram i min morgente.
Grøntsagsblandingen klokken 12:00-13:59 vil bare blive nogle friske grøntsager som jeg vil spise over hele dagen, hvis jeg bliver sulten eller fristet af diverse ting.
Jeg kører forholdsvis lowcarb først på dagen, da jeg ikke føler carbs gør noget godt for mig så tidligt på dagen (får ikke mere energi eller lign)

Hvad siger i? :)

kostplan

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 75.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bliver du ikke træt af alt det kylling?

Prøv at tilføj lidt mere fedt og reducer lidt i dit proteinindtag.

Husk at holde hviledag - det har kroppen brug for :)

Hvem har du valgt som personlig træner?

Reputation point: 75

Fedtet er fint(måske lidt i den lave ende), men ville nu hellere skifte nogle proteiner ud med nogle flere carbs.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Hope skrev:Bliver du ikke træt af alt det kylling?

Prøv at tilføj lidt mere fedt og reducer lidt i dit proteinindtag.

Husk at holde hviledag - det har kroppen brug for :)

Hvem har du valgt som personlig træner?

Hahah, jo det skulle man tro, men nej. Jeg skifter af og til kyllingebryst ud med kyllingefars eller oksekød.
Jeg holder hviledag, når jeg føler jeg har brug for det. Men jeg har erfaret inden for de sidste par måneder at det går bedst for mig, hvis jeg nøjes med at holde hviledag hver 14. Dag :)

Jeg har valgt en lokal ved navn Thomas Madsen. Super dygtig, og har haft vilde resultater! :)

Tak for dit svar :)

Styrkeliste

Bubbibjørnen69 skrev:Fedtet er fint(måske lidt i den lave ende), men ville nu hellere skifte nogle proteiner ud med nogle flere carbs.

Tak for svar!

Jeg vil gætte på, at jeg får mere fedt end hvad der står, da jeg ikke har 100% styr på mit kokosolie osv.

Jeg har overvejet at tilsætte 1/2 banan til min ''proteinkage'' kunne det evt. Være en mulighed tænker du? :)

Styrkeliste

Ja kan du sagtens :-).
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du har massivt behov for omega 3. Du kunne skifte noget af alt dit kylling ud med laks/makrel/økologiske æg. Og du kan skifte nogle af alle de mandler ud med valnødder/paranødder/hørfrø.

Dit protein indtag er alt alt for højt. 1,6-1,8 x din kropsvægt er den bedst understøttede mængde. Skift den frigivede mængder kalorier over til kulhydrater og fedt.

Du skriver at du har overbelastede knæ, men tager kun en hviledag hver 14. dag. Det lyder til at du skal have revurderet din tilgang til træning og restitution. I øvrigt er powerwalk på incline også konditionstræning (du skriver du ikke kan lave konditionstræning).

Din måltidsfrekvens er stort set frivillig. Men du skal vide at du ikke får bedre resultater af 7 små måltider, end du ville gøre ved 3-4 større måltider. Der er dog studier der giver en lille favør til lavere måltidsfrekvens.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Mågens skrev:Du har massivt behov for omega 3. Du kunne skifte noget af alt dit kylling ud med laks/makrel/økologiske æg. Og du kan skifte nogle af alle de mandler ud med valnødder/paranødder/hørfrø.

Dit protein indtag er alt alt for højt. 1,6-1,8 x din kropsvægt er den bedst understøttede mængde. Skift den frigivede mængder kalorier over til kulhydrater og fedt.

Du skriver at du har overbelastede knæ, men tager kun en hviledag hver 14. dag. Det lyder til at du skal have revurderet din tilgang til træning og restitution. I øvrigt er powerwalk på incline også konditionstræning (du skriver du ikke kan lave konditionstræning).

Din måltidsfrekvens er stort set frivillig. Men du skal vide at du ikke får bedre resultater af 7 små måltider, end du ville gøre ved 3-4 større måltider. Der er dog studier der giver en lille favør til lavere måltidsfrekvens.

Tusinde tak for dit dybdegående svar!

Jeg spiser 5 fiskeoliekapsler om dagen, så det burde være i orden. Er ikke typen der har det helt store overskud i pengepungen til fisk osv. Hver dag.

Jeg har erfaring med, at min krop reagerer dårligt på for mange carbs, men jeg vil helt klart prøve at forhøje mit fedt (Y)

Jeg træner som jeg føler passer på mig, men der er ingen tvivl om, at jeg skal begynde at holde flere hviledage.
Jeg fik formuleret mig forkert, og med konditionstræning mener jeg ting som jeg bliver voldsomt forpustet af. Jeg går med en fart og incline som mine knæ ikke bliver belastet af, hvilket ikke får min vejrtrækning til at stige, da det simpelthen gør for ondt og belaster for meget.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster