- Grunden til det er netop, at jeg i den tro gik og troede, at jeg netop havde brug for en vis mængde kulhydrat til at holde "kroppen kørende" (altså ifbm. fodbold og træning osv.) Og jeg havde forstået på mange (!) af de råd man læser sig frem til på nettet påpeger, (groft sagt!) at man "blot" skal have 1,7 g protein pr. kg kropsvægt, og så ellers ligge i kalorieunderskud.
Forståeligt, sådan har normen været lige siden kartoffeldagene, mange tænker at kulhydrater er livsnødvendige (er de selvfølgelig også, men ikke hver dag/hvert måltid)
Det er netop den viden omkring kosten, som jeg savner - jeg har hørt noget lign. omkring kulhydrater og insulinens dårlige sammenspil, hvis man kan kalde det det:) Jeg har ikke kunne finde artikler/hjemmesider der nævner det, og synes ellers jeg har ledt. Så MANGE tak for det - du har ikke et link, som du kan henvise mig til.
Insulin er kroppens mådepå, at håndtere de ærneringstoffer der er i blodet, hvordan du manipulere insulin er alt afgørende. Jeg skal nok lige finde et par artikler frem fra gemmerne
Fodbold
træning: Tirsdag, torsdag og kamp lørdag - det er ikke muligt, at nå et styrketræningspas på disse dage
Styrketræning: fullbody (hvor jeg fokuserer på de "store basisøvelser" som bænk, squat osv.) mandag og onsdag og fredag/søndag - alt afhængig af, hvad kroppen siger fredag - vil gerne være 100 % om lørdagen

Super godt med motion, bare pas på med at ikke overtræne. Kan du holde dig inden for rammene af overtræning, så giv den gas! Men når nu du spiller så meget fodbold (går ud fra det indebære meget spurteri? ;) ) så behøver du ikke så meget ben træning. Hermed betyder det ikk, at du skal droppe det, men hvis du fodbolden betyder mere end træningen, så er det nok bedst du cutter ned på træningsvolumen af ben.
Spurt og løb er hovedsageligt i røv og baglår, så lidt forlår (quadriceps) træning var nok optimalt for at holde styrke balancen i for- og baglår, så ville nok prøve med noget front squats, bulgariske single leg squats, osv

Forresten, hvorfor ingen proteinpulver? Især når nu du er så aktiv