Jeg er en fyr på ca. 184cm, vejer omkring 61kg, og styrketræner 4 gange om ugen, hvor jeg mandag og torsdag træner en del af kroppen, og tirsdag og fredag en anden. Jeg har trænet i ca. 6 måneder, og kan godt mærke at jeg er blevet strammet op, og er også vokset en lille smule, men har måske max taget 1kg på i perioden.
Derfor er jeg kommet til den konklusion, at jeg spiser for lidt.
Jeg synes det virker meget uoverskueligt at skulle sammensætte en kostplan, når man er en rookie, så håber nogen venlige sjæle herinde kan hjælpe.
Lige nu spiser jeg således:
Morgenmad:
cornflakes + 100g weightgainer
frokost:
3 halve rugbrød (to med kyllingepålæg, og en med et æg)
+ 100g weightgainer efter træning (nogen gange 3dl yoghurt inden træning, hvis der er gået lang tid siden frokost før jeg får trænet, eller hvis jeg træner før jeg spiser frokost)
aftensmad(eksempel):
en portion spaghetti(hvede) med kødsovs
inden sengetid:
100g Weightgainer
som man måske kan tyde af hvad jeg spiser, er jeg desværre ret kræsen, så derfor ønsker jeg at undgå så mange grøntsager som muligt. Af fisk kan jeg spise både makrel i tomat og tun, men ellers er det ikke noget jeg bryder mig om.
jeg vil gerne supplere min kost med kreatin, så der kan komme lidt fart på muskelforøgelsen, og da jeg ikke er vant til at spise meget, ville det måske være smart stadigvæk at indtage noget weightgainer/proteinpulver da det glider lettere ned
. Jeg har desværre ingen vægt, så har ikke kunnet veje portionerne (som f.eks aftensmaden), men går ud fra det ville være smart at investere i en?ved det er helt fucked, så lidt jeg spiser, og det er også derfor jeg gerne vil lave en kostplan, så jeg ikke træner forgæves, eller skal bruge 3 år på at 5kg tungere

På forhånd tak!