Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1459
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til spinkel fyr

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle

Jeg er en fyr på ca. 184cm, vejer omkring 61kg, og styrketræner 4 gange om ugen, hvor jeg mandag og torsdag træner en del af kroppen, og tirsdag og fredag en anden. Jeg har trænet i ca. 6 måneder, og kan godt mærke at jeg er blevet strammet op, og er også vokset en lille smule, men har måske max taget 1kg på i perioden.
Derfor er jeg kommet til den konklusion, at jeg spiser for lidt.

Jeg synes det virker meget uoverskueligt at skulle sammensætte en kostplan, når man er en rookie, så håber nogen venlige sjæle herinde kan hjælpe.

Lige nu spiser jeg således:

Morgenmad:
cornflakes + 100g weightgainer

frokost:
3 halve rugbrød (to med kyllingepålæg, og en med et æg)
+ 100g weightgainer efter træning (nogen gange 3dl yoghurt inden træning, hvis der er gået lang tid siden frokost før jeg får trænet, eller hvis jeg træner før jeg spiser frokost)

aftensmad(eksempel):
en portion spaghetti(hvede) med kødsovs

inden sengetid:
100g Weightgainer

som man måske kan tyde af hvad jeg spiser, er jeg desværre ret kræsen, så derfor ønsker jeg at undgå så mange grøntsager som muligt. Af fisk kan jeg spise både makrel i tomat og tun, men ellers er det ikke noget jeg bryder mig om.
jeg vil gerne supplere min kost med kreatin, så der kan komme lidt fart på muskelforøgelsen, og da jeg ikke er vant til at spise meget, ville det måske være smart stadigvæk at indtage noget weightgainer/proteinpulver da det glider lettere ned :). Jeg har desværre ingen vægt, så har ikke kunnet veje portionerne (som f.eks aftensmaden), men går ud fra det ville være smart at investere i en?

ved det er helt fucked, så lidt jeg spiser, og det er også derfor jeg gerne vil lave en kostplan, så jeg ikke træner forgæves, eller skal bruge 3 år på at 5kg tungere :)

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ingen her inde vil gøre arbejdet for dig. Først og fremmest, velkommen i klubben.

Læs det her newbies-helpfile-edit-2-t39845.html stil spørgsmål bagefter.
Drop at indtage så meget weightgainer. Spis noget rigtig mad i stedet.
Jeg har været i samme sted som dig, det har rigtig mange her inde.
Du bliver nødt til at bruge tid og kræfter på at tvinge dig selv til at spise mere. Hvis du ikke kan spise, så må du drikke flere kalorier (blend lortet).
Drik sødmælk, spis nødder som en sund snack, find kalorie tæt mad som ikke fylder så meget i maven.
Du kommer ingen steder hen med din træning medmindre du har styr på din kost.

Held og lykke.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

1kg vægtforøgelse på et halvt år, når du har trænnet 4 gange om ugen som utrænnet, og iforhold til din størrelse er ALT for lidt. Vil give dig ret i at du sikkert ikke spiser nok. Prøv at ignorer smag osv. og tænk istedet på at du gerne vil tage vægt på, jeg har selv virkelig høj forbrænding og æder derfor så meget som muligt. Begynd at spise brune ris, de indeholder 71% kulhydrater og 7.5% protein, så de er sindsygt gode til at tage på, omkring hver anden dag koger jeg en portion ris, og steger noget kylling eller nogle grønsager. Tænkt ikke på om det du indtager smager godt, men om det er sundt for dig, og om du vil tage på hvis du spiser det. Så tag en bøtte med ris og noget andet med til trænning, og spis 2-300g. hver dag efter trænning. Derudover prøv at ændre din kostplan fra 3 måltider til 6 måltider, så er det nemmere at få alt den mad ind, og selvom du ikke er meget for grønsager, så tving dem i dig sammen med noget frugt. Hvis din krop ikke får de vitaminer og mineraler som den har brug for, så fungerer den ikke optimalt, og så vil du også få dårligere resultater.

En anden ting er, at jeg synes du er alt for afhængig af weight gainer, det er trodsalt et kostTILSKUD, og skal derfor ikke være hoveddelen af ens kost. Med det sagt, så prøv at reducere din afhængighed af weightgainer, og istedet få styr på hvad du spiser inden du begynder at købe tilskud og andet. Og spis frugt og grønt, en vitaminpille kan ikke erstatte de vitaminer og mineraler som man får gennem kosten.

Prøv også at revurdere dit trænningsprogram, for en fyr på nogle og 180cm, som kun vejer 61kg, og kun tage 1kg på på 6 måneder som utrænnet er MEGET lidt iforhold til din størrelse, og selvom din kost tydligvis ikke er iorden, så burde du stadig få bedre resultater.

Held og Lykke med det, og skriv endelig en pb hvis du har brug for mere hjælp :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 120.00

No offense, men min søster på 10 spiser mere end dig!
Nogen gange må man bare stille sig selv spørgsmålet: "Vil jeg det her?"

Du bliver nødt til at få noget mere indenbords. 3 HALVE stk rugbrød?! Prøv at spis 2 HELE med et godt lag tandsmør og kødpålæg
Drik sødmælk til dine måltider
Spis nødder som mellemmåltid
Ligesom du træner kroppen skal du også trænes i at få et regulært spisemønster :-)

Reputation point: 25

Kostplan: Vis kostplan

tak for gode råd! der er i hvert fald noget at tage fat i :)

Reputation point: 0

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster