Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 763
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 760

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til vægttab - konstruktiv kritik

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen

Efter 10 år på mislykkede slankekure, forsøger jeg nu at starte fra scratch og glemme alt om hysteriske diæter, der alligevel ikke holder i længden. Jeg har - forsøgt - at læse op på IIFYM og udregne mine tal.

Jeg er kvinde, 25 år, 181 cm høj, vejer nu cirka 84 kg, har et stillesidende arbejde men træner en del cardio. En træningsuge for mig kunne hedde:

Mandag: 1 times crossfit
Tirsdag: 1 times bodycombat
Onsdag: 1 times bodycombat + 1 times bodypump
Torsdag: hvile
Fredag: 1 times bodycombat + 1 times -pump
Lørdag: hvile/1 times bodycombat
Søndag: 1 times bodycombat + 1 times bodypump

Meget ensformigt, men jeg træner det, jeg synes er aller sjovest, og det bliver så sådan cirka til det her hver uge. Plus minus.

I følge IIFYM.com er min makrofordeling til vægttab:

CARBS PROTEIN FAT CALORIES
GRAMS per day 195.1 166.3 83.2 2194

Jeg har udarbejdet en "standard"plan til de dage, hvor jeg ikke skal spise ude (ellers vil jeg selvfølgelig bare rette ind efter makrofordelingen).

Den hedder:

Morgen:
2 skiver aktiv proteinrugbrød, 80. gram kalkunbryst, 20 gram mandler

Frokost:
150 gram oksekød, 500 gram grønt, 20 gram mandler

Eftermiddag:
2 stk riskiks, 50 gram peanutbutter

Aftensmad:
150 gram oksekød, 60 gram ris, 20 gram mandel, 1 agurk, light ketchup

Aften:
1 skive proteinrugbrød, 80 gram kalkunbryst, 20 gram mandel

Inden træning: 1 banan, efter træning: 30 gram proteinpulver (de 60 gram ris rykkes til måltidet efter træning)

Det giver: 2168 kalorier fordelt på
Protein: 179 gram
Fedt: 83 gram
Kulhydrat: 169 gram

Jeg har ALDRIG sammensat sådan noget her før. Så: ser det fornuftigt ud? Noget jeg burde ændre?
Hvis jeg ikke træner, skal jeg så spise det samme, eller den dag skippe fx banan + proteinpulver (og ris??)
Hvis jeg træner fx 2 timer ekstra en uge, kan jeg så ligge dem i "puljen" til et ugentlig re-feed-meal?

TAK for hjælpen :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Velkommen til :)

Hvis du drikker mælk i løbet af dagen, skal du også huske at tilføje det i din kostplan.

Nu skriver du ikke hvilket tidspunkt på dagen du træner og hvor lang tid, der går fra du sidst har spist. Men en banan er formentlig lige i underkanten som pre-workout.

Overvej at finde et fast træningsprogram med progression, så vil du formentlig hurtigere opnå en pænere krop.

Prøv evt. et af maxers program til kvinder: http://maxer.dk/artikler/styrketraening ... ngsprogram

Reputation point: 75

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hope skrev:Velkommen til :)

Hvis du drikker mælk i løbet af dagen, skal du også huske at tilføje det i din kostplan.

Nu skriver du ikke hvilket tidspunkt på dagen du træner og hvor lang tid, der går fra du sidst har spist. Men en banan er formentlig lige i underkanten som pre-workout.

Overvej at finde et fast træningsprogram med progression, så vil du formentlig hurtigere opnå en pænere krop.

Prøv evt. et af maxers program til kvinder: http://maxer.dk/artikler/styrketraening ... ngsprogram

Tak! Jeg drikker hverken mælk eller andre kalorieholdige drikke :)

Det er en god pointe med min pre-workout, jeg vil klart prøve at time det med et måltid inden. Det er meget forskellige hvornår på dagen jeg træner, oftest om aftenen i hverdagene og om morgenen i weekenden.

Jeg vil kigge lidt nærmere på træningsprogrammet. Dét, der motiverer mig ved træning, er at gå på hold, så det er lidt en udfordring i forhold til styrketræning.. Måske jeg skal prøve nogle flere styrke-hold til cross-fit, hmm.. :-k

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kan sagtens forstå, at det er mest motiverende, at træne sammen med andre. Du skal bare være opmærksom på, at det sjældent er de dygtigste instruktør, der underviser på hold som bodycombat, bodypump og lign. Ofte får de ikke forklaret teknikken ordentlig.

Reputation point: 75

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster