Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1424
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan & Træning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Jeg har trænet on and off siden jeg var 17 år, og har da også engang tidligere kørt med kostplan. Jeg er nu 26 år og tror det er på tide igen at køre med kostplan til min træning.

Info:
Alder: 26 år
Højde: 176cm
Vægt: 70 kg.

Jeg er ok trænet, men jeg kan godt se at der ligger sig mere og mere på maven og i ansigtet. Derfor er min plan at bulke nu med kostplan og træning 3-5 gange ugenligt. Og så omkring Maj begynde at cutte?

Med hensyn til træningen så køres der split program som gentages 2 gange ugenligt.

Dag 1: Bryst / Biceps
Dag 2: Skulder / Ryg / Triceps
Dag 3: Ben
Dag 4: Bryst / Biceps
Dag 5: Skulder / Ryg / Triceps

(Jeg ved at bryst/biceps ikke er så udbredt en træningsmetode, men for mig virker det rigtig godt)
Jeg køre 4-6 øvelser til hver muskelgruppe og øvelserne er delt op i to grupper:
Frivægt: 6 gentagelser - 4 sæt
Maskine (styrke): 10 gentagelser - 3 sæt

(Kom gerne med input)

Jeg har udarbejdet en kostplan som ser sådan ledes ud (Med hjælpe fra en vejledning på nettet). (Er vedhæftet som PDF)
Kostplan.pdf
Kostplan
(27.93 KiB) Downloadet 182 gange

Selvfølgelig kommer der lidt variation i diverse pålæg og aftensmad.. Men kaloriemæssigt det samme.

Jeg vil gerne høre meninger om dette?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan er dit program struktureret? Ikke bare hvilke muskelgrupper du træner på de forskellige dage, men også de forskellige øvelser og volume.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jmt skrev:Hvordan er dit program struktureret? Ikke bare hvilke muskelgrupper du træner på de forskellige dage, men også de forskellige øvelser og volume.

Jeg køre 4-6 øvelser til hver muskelgruppe og øvelserne er delt op i to grupper:
Frivægt: 6 gentagelser - 4 sæt
Maskine (styrke): 10 gentagelser - 3 sæt

Eller tænker du specifikt hvilke øvelser jeg køre? - Jeg køre med rimelig variation, hvilket betyder at jeg den ene uge kan køre fx. skrå bænkpres med stang og den næste uge køre skrå bænkpres med håndvægte.. Derudover har jeg som regel en øvelse ud af de 4-6 øvelser pr muskelgruppe, som bliver bytte helt ud med en ny hver uge. Så jeg har en øvelse som jeg skifter ud til en anden øvelse, selvfølgelig til samme muskelgruppe.

Er der en bestemt grund til, at du vælger, at indtage en banan som det sidste inden sengetid? Jeg ville uden tvivl blot holde mig til shaken, eventuelt suppleret af lidt sundt fedt.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:Er der en bestemt grund til, at du vælger, at indtage en banan som det sidste inden sengetid? Jeg ville uden tvivl blot holde mig til shaken, eventuelt suppleret af lidt sundt fedt.

Har hørt meget for og imod kulhydrater sidst på aftenen. Og så længe dine kulhydrater er fordelt ligeligt ud over dagen skulle det efter signe ikke have en stor negativ effekt, tværtimod, så har kroppen også kulhydrater til natten... Men tager jeg helt fejl?

Bare et forslag... Hvad med at køre et reelt program?

Dit split ser imo også lidt specielt ud. Hvilke rygøvelser kører du dagen efter du har kørt biceps?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Bare et forslag... Hvad med at køre et reelt program?

Dit split ser imo også lidt specielt ud. Hvilke rygøvelser kører du dagen efter du har kørt biceps?

Har kørt alverdens programmer gennem tiden.. og endte tilsidst ud med et split program med svingende øvelser, har jeg kørt i 1 år nu, sådan on and off (Da arbejde nogle gange kommer i vejen - Hvilket gør at jeg måske ikke er hjemme i 2-3 uger)

Rygøvelser:
Dødløft
Dumbbell Bent-over Row
Lever Seated Low Row
Barbell Close Grip Bent-over Row
Pull-ups wide grip

Kan du godt holde til at køre så mange pulløvelser, når du har trænet biceps dagen inden?
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Kan du godt holde til at køre så mange pulløvelser, når du har trænet biceps dagen inden?

Ja det har jeg intet problem med

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster