Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1683
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1680

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan vurdering

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa,
stats: ca. 86 kg.
højde: ca. 186 cm
alder: 22 år

Forsøger pt. at smide lidt fedt, men synes der ryger mere muskel end fedt:
7 maj - 87,1 kg.
15 maj - 87,7 kg.
22 maj - 86,7 kg.
29 maj - 85 kg. (lidt for meget)
6 juni - 86, 6 kg.
11 juni - 86,2 kg.
Dog er jeg ikke tilfreds med hvordan det går i spejlet - synes ikke jeg bliver mere markeret eller noget...

Har forsøgt at lave min kostplan så standard som muligt for hvordan jeg gør nu - får nok lidt mere til frokost end jeg har skrevet, men vi har kantineordning på job, så det er svært at vurdere synes jeg.
Ved ikke helt hvor jeg bør få mere mad ind og hvad jeg mangler - synes umiddelbart jeg får meget protein - måske forkerte protein kilder?

håber nogen kan hjælpe.
kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kunne starte med at tilføje 600-1000g grove grøntsager :)
Og så måske pille lidt carbs fra et andet sted..
Og erstatte det svinekød med noget kylling eller fedtfattigt oksekød og tilføje det fedt der så ryger, med mandler eller avocado i stedet. Meget bedre fedtkilder, end fra svinekødet selv.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Stener skrev:Hejsa,

Forsøger pt. at smide lidt fedt, men synes der ryger mere muskel end fedt:
7 maj - 87,1 kg.
15 maj - 87,7 kg.
22 maj - 86,7 kg.
29 maj - 85 kg. (lidt for meget)
6 juni - 86, 6 kg.
11 juni - 86,2 kg.
Dog er jeg ikke tilfreds med hvordan det går i spejlet - synes ikke jeg bliver mere markeret eller noget...

Du bliver nødt til at måle.. At du synes noget er ikke en god nok målepind til dit formål desværre.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

Du har jo også kun tabt dig 900 gram på over en måned
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:

Du har jo også kun tabt dig 900 gram på over en måned

250-500g om ugen var målet men pludselig gik det for stærkt, så panikkede og tog det på igen... havde jeg fortsat som jeg startede var jeg nok røgen under 85 kg. - har utroligt let ved at tabe mig da jeg ikke er den største fan af store mængder mad og har et højt stofskifte, så det skal helst ikke være muskelmassen der ryger, hvilket jeg føler det har været.

Poul Haacker, bare almindelige cm mål af bryst, guns osv?
Brugeravatar

Styrkeliste

Thez skrev:Du kunne starte med at tilføje 600-1000g grove grøntsager :)
Og så måske pille lidt carbs fra et andet sted..
Og erstatte det svinekød med noget kylling eller fedtfattigt oksekød og tilføje det fedt der så ryger, med mandler eller avocado i stedet. Meget bedre fedtkilder, end fra svinekødet selv.

Tak Thez, forsøger at lave en kostplan jeg skal følge i stedet for en over hvad jeg rent faktisk gør :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Med mindre du er nede, eller skal ned i, en meget lav fedtprocent, eller har været i et meget langt diætforløb, ville jeg godt nok ikke være særlig bekymret for at miste masse. Med en nogenlunde fornuftig frekvens, træningsvolumen, proteinindtag mv. kan jeg ikke se noget problem i at smide ~1 kg om ugen, hvilket mange har stor succes med.

Jeg har set studier med trænende college mænd der ikke mister muskelmasse (og/eller ikke mister signifikante mængder muskelmasse) på 800 kalorier dagligt, i kortere perioder. At spise så lidt er selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt, men rejser en interessant pointe mod det klassiske BB-dogme om ikke at tabe sig mere end ~500g ugengtligt i frygt for at miste masse. Alt dette er givetvis anderledes, som jeg indledningsvis nævnte, for visse personer - fx folk med en i forvejen lav fedtprocent.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:Med mindre du er nede, eller skal ned i, en meget lav fedtprocent, eller har været i et meget langt diætforløb, ville jeg godt nok ikke være særlig bekymret for at miste masse. Med en nogenlunde fornuftig frekvens, træningsvolumen, proteinindtag mv. kan jeg ikke se noget problem i at smide ~1 kg om ugen, hvilket mange har stor succes med.

Jeg har set studier med trænende college mænd der ikke mister muskelmasse (og/eller ikke mister signifikante mængder muskelmasse) på 800 kalorier dagligt, i kortere perioder. At spise så lidt er selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt, men rejser en interessant pointe mod det klassiske BB-dogme om ikke at tabe sig mere end ~500g ugengtligt i frygt for at miste masse. Alt dette er givetvis anderledes, som jeg indledningsvis nævnte, for visse personer - fx folk med en i forvejen lav fedtprocent.

Forstår godt din pointe, det er nok bare mig.
Men synes at jeg efter at have smidt 2,1 kg. burde se bare en smule mere rippet ud. Men måske jeg er for utålmodig.
Bekymringen skyldes i stort omfang også at jeg sidste år kørte hårdt på med strengt fødeindtag og intens cardio+crossfit og det resulterede i et vægttab på 9 kg, der ikke så specielt godt ud.
Brugeravatar

Styrkeliste

En stor del af dit vægttab i starten vil være fordi din væskebalance rykker sig. At tabe sig 2-3 kilo i den indledende fase er ikke unormalt, hvis du holder en "normal fedtprocent" i offseason på 12-15.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster