Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

kostplans-app :)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Vi er et par drenge, der studerer datalogi ved Aarhus Universitet. Vi arbejder i øjeblikket på et projekt, hvor vi kunne tænke os at udvikle en app til smartphones. Vores ide er at vi vil lave et værktøj, der kan hjælpe brugeren med at holde styr på, hvor mange af de forskellige næringstoffer de indtager hver dag, hovedsageligt kulhydrater, fedt og proteiner.
Jeg er sikker på at denne ide allerede er ført ud i mange andre apps, men vi vil prøve at gøre det nemmere og mere brugervenligt end, hvad der hidtil er lavet.

vi har en rimelig god ide om hvordan vi vil implementere denne ide i en app, men vi vil meget gerne høre, hvad folk som jeg, der er meget bevidste om hvad i putter i jeres mund, kunne tænke sig af funktioner i en sådan app.

Vi vil nok tilføje et par opfølgelsesspørgsmål når jeres gode ideer begynder at strømme ind.

På forhånd mange tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Søg på "fatsecret kalorietæller" til iPad. Hvis I kan lave noget tilsvarende, men bedre, så køber jeg den gerne.

Det største arbejde ligger nok i den enorme database med mad og drikke, som findes i app'en. Måske kan I trække data ud fra en eksisterende database, men der bør nok være mulighed for også selv at kunne tilføje specifikke fødevarer/mængder m.v.

Spændende projekt I roder jer ud i. Sig til hvis I vil have lidt input eller hjælp med designet (har 15 års erfaring og lever af det) :)
Brugeravatar

Træner her: Motionscentret Kom i Form

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Fed fed fed idé.

Hvis I kigger på Bodybuilding.dk's egen Kostplans"app" her på hjemmesiden, kan i måske blive inspireret lidt.
Det er fedt at mange produkter allerede er tastet ind, så hvis man fx. har spist et æg eller en dåse tun fra et bestemt mærke, skal man ikke selv tjekke data så ved programmet allerede hvad det indeholder.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Mange tak for opmuntringerne :) vi skal lave en lille fremlæggelse af vores design- og generelle funktionsideer i morgen. Der vil vi sandsynligvis få noget feedback og det er muligt at jeg kommer tilbage med nogle opfølgende spørgsmål derefter.

fitnessappdev skrev:Mange tak for opmuntringerne :) vi skal lave en lille fremlæggelse af vores design- og generelle funktionsideer i morgen. Der vil vi sandsynligvis få noget feedback og det er muligt at jeg kommer tilbage med nogle opfølgende spørgsmål derefter.

Fedt hvad kommer den app til at hede.....

Har I kigget på den app der hedder "ShapeUp"?...

Tror desværre ikke det bliver nemmere end den, da man bare kan scanne stregkoden på sin vare og vupti (er endnu ikke stødt på en vare der ikke var registreret i deres database). Desuden er der også en form for manuel funktion...

Men kanon idé, et redskab mange kan bruge og som bestemt kan gøre hverdagen lettere for mange :)

Kan man bruge sin iphone som vægt evt.? (Jeg har IKKE styr på telefon-funktioner, men kan sige hvad man som forbruger kan bruge :P Og lige det med at veje sin mad for at få mere præcise angivelser af indtaget, kan give lidt problemer når man forsøger at leve et alm. liv :afraid: )

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster