Vil kaste mig ud i at spise efter en kostplan.
Jeg har svært ved at beregne mit ligevægts indtag. Er 40 år. 178 cm og 96 kg.
Står op hele dagen på arbejde og træner i motionscenter 4-5 gange om ugen.
Jeg har lidt mave og har overvejet at spise efter denne 2500 kcal guide:
http://www.bodylab.dk/images/skins/bodylab2015/pdf/Kostplan_Muskelopbygning2500kcal.pdf
Jeg vil selvfølgelig gerne bygge muskler, men vil samtidig helst ikke tage for meget fedt på.
Hvad skal jeg være opmærksom på? Kan denne 2500 kcal kostplan vise sig at ligge for langt fra mit ligevægts indtag og dermed gøre mere skade end gavn (Altså jeg tager for meget fedt på) Eller vil det betyde at jeg ikke bygger muskler, hvis jeg ligger for lang fra?
Mit største problem er fedt kilden!
Proteiner og kulhydrater skal jeg nok få indenbords.
Jeg mangler bare nogle alternativer til fedtet. Jeg kan ikke fordrage nødder og mandler.
Nederst på kostplanen er der så nogle alternative fedtkilder. Men heller ikke meget af det bryder jeg mig om :-(
Findes der et sted på nettet med endnu flere alternativer? Eller må jeg nøjes med kokosmælk, hver gang på grund af min kræsenhed
Et sidste spørgsmål. Hvor vil i anbefale man henvender sig for at få lavet en kostplan med ens egne ønsker?
Jeg synes lidt de kostplaner man finder rundt om på nettet er fyldt med producentens egne produkter som tilskud til kosten.
Burde man ikke kunne spise sig til det meste?
På forhånd tak