jeg er en guttermand på 19 og har trænet et stykke tid. jeg kan se forskellen mange steder i kroppen, og jeg kan se jeg er blevet mere mærket og lidt større osv. dog er der 2 utilfredsheder.. men det er der altid.
1. mine arme er lidt for små, synes jeg. jeg træner dem forholdsvis godt. træner selvfølgelig både biceps og tricips med mange forskellige øvelser osv.. dem vil jeg gerne have lidt større, og til det vil jeg gerne tage lidt proteiner. jeg ved ikke om jeg får nok proteiner osv(kommer jeg nærmere på længere nede).
2. jeg har 2-3 ekstra kg ved maven. og dem vil jeg gerne komme af med. før spiste jeg meget usundt og alt fra kage, chips, slik, mcd og sodavand. men efterhånden fik jeg skåret ned på meget af det. og de sidste 8 dage er jeg HELT nede på rugbrød, mælk, frugt og ellers kød, tun, kylling, æg osv. og jeg er begyndt og cykle og løbe for at tabe mig lidt mere..
jeg vil gerne have ideer til hvad man ellers sundt kan spise? som sagt spiser jeg havregryn med kakao og en banan i om morgenen. derefter tørt rugbrød i skole, og kommer hjem og her står den så op aftensmad, hvor vi får kød, ris og hvad der ellers kommer med af grønsager. hvis jeg bliver sulten i løbet af dagen, får jeg lidt rugbrød med evt tun og nogle tomater ovenpå.
3. dog synes jeg det bliver alt for ensformet efterhånden. hvad spiser i selv? jeg spiser nok frugt, nok kød, nok ris. hvad med grønsager? hvad spiser i der? og hvad spiser i til frokost? hvad putter i på rugbrødet, som er både sundt og smage lidt godt? er der en alternativ for rugbrød? noget andet brød der er ligeså sundt?
________
4. hvad med proteiner? mener i det ville være godt at tage dem nu eller skal jeg vente indtil jeg har tabt mig de ønskede kg? jeg vil selvfølgelig gerne have større arme osv, men er det en god sammenhæng mellem proteiner og fedttab?
5. et sidste spørgsmål: er der nogle BIVIRKNINGER/KUNSTIG midler i proteinpulver som man køber fra fx bodylab der har konsekvenser for fremtiden?
jeg takker mange gange på forhånd, og håber på nogle gode svar..
Mvh Peter
ps. tråden er lidt uoverskueligt, men jeg er virkelig træt, retter til i morgen.