Min situation er pt. At jeg har smidt 14 kg på 5 måneder, og vejer nu lige knap 90kg, jeg er 1.81 høj. Jeg vil ned på 85kg, men er så småt begyndt at fokusere på at tage nogle muskler på.
Jeg er ikke blevet ret meget stærkere på de 5 måneder, (max 5-10kg øget på maskinerne, og nogle er jeg ikke).
Jeg har trænet sådan her, de sidste 5 måneder, 3 gange om ugen: (nogle gange mere spinning)
1 times styrketræning
1 times spinning
Spinningen har uden tvivl fjernet størstedelen af fedtet, jeg har kaloriemåler på, (polar F11), og kan se at jeg fyrer 950-1050Kcal af pr. time. Mens styrketræning brænder ca. 350-400Kcal af.
Min kost er primært baseret på at jeg har spist en masse magert kød, (kylling & makrel), erstattet slik med frugt og generelt har spist meget mindre og meget sundere end jeg gjorde før.
Mit mål er så småt ved at blive ændret fra vægttab til større muskler og større styrke.
Er de 35gram protein kosttilskud imellem styrketræning og spinning en god ide? Jeg tænker på mit window of opportunity
Jeg er bange for at brænde muskler af, (og/eller det Whey 80 jeg tager imellem styrketræning og spinning)
Jeg vil nødigt afsted mere end 3 gange om ugen, og træner alle muskelgrupper, på nær ben til styrketræning. Ellers er den åbenlyse løsning jo nok, at dele træningen op på flere dage
Håber i muskel-nørder har en bedre løsning på mit problem