Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Kræft og træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

HEjsa, jeg er ved at være ude af et længere kræft forløb. Skal siges jeg er 21 og en smule undervægtig fortiden, men da lægerne har sagt jeg stortset er kureret nu, er jeg parat til at tage hul på et nyt kapitel. Jeg fik fortalt at træning, specielt styrketræning er en rigtig måde til at komme sig hurtigere ovenpå sådan en omgang. Derfor vil jeg gerne høre jeres input. Jeg har ikke mulighed for at træne i et fancy center da jeg bor lidt uden for byen, så må tag til takke med maskiner og nogle frie håndvægte. Er der nogen der kan gi nogle forslag på hvilke øvelser jeg kan lave med frie vægte fra 10-32 kg? Jeg vil gerne træne hele kroppen, dog skal i lige vide at jeg ikke må træne ben endnu, da min balance nerve stadig er lidt ustabil. Håber i forstår mit spørgsmål :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor skulle du ikke kunne træne ben pga. din balance nerve? Det eneste det gør, er blot at det sætter nogle begrænsninger til dit øvelsesvalg, når det gælder ben.

Mht. valg af andre øvelser generelt, så i stedet for, at vi skal sidde og strikke noget op til dig, så tag et program som f.eks. B2B og substituer de øvsler, som du ikke kan lave, med øvelser som du kan lave.

B2B: http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Øvelseskartotek: http://exrx.net/Lists/Directory.html

Here you go. Hjælp til selvhjælp.

Læs desuden: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg at det er en god idé, at få udskrevet noget testosteron af din læge, så din krop har lettere ved at restituere sig her i starten.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Måske du kan lokke brugeren, Pind, til at svare på dette. Han er nemlig læge, og har derfor sikkert svaret.

Reputation point: 20

Manson skrev:Måske du kan lokke brugeren, Pind, til at svare på dette. Han er nemlig læge, og har derfor sikkert svaret.

Kig længere oppe i tråden (:
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

katouler skrev:
Manson skrev:Måske du kan lokke brugeren, Pind, til at svare på dette. Han er nemlig læge, og har derfor sikkert svaret.

Jeg har set det, tak ;) Jeg tænkte helt konkret på, om det vil være en god ide at få ordineret testosteron af lægen.
Det burde Pind kunne svare på, da han er læge.

Vi andre har ikke samme faglige viden/uddannelse, til at kunne svare på den slags :) Jeg har i hvert fald ikke.

Jeg skulle være mere præcis i min henvisning. Det beklager jeg :)

Manson skrev:
katouler skrev:

Jeg har set det, tak ;) Jeg tænkte helt konkret på, om det vil være en god ide at få ordineret testosteron af lægen.

Vi andre har ikke samme faglige viden/uddannelse, til at kunne svare på den slags :) Jeg har i hvert fald ikke.

Der er forskel på at læse medicin og så det at være færdiguddannet læge.

Reputation point: 100

bazinga skrev:
Manson skrev:
katouler skrev:

Hehe, så fik vi lige det på plads ;)
Jeg ved ikke, hvad du gerne vil sige med det? Det lyder som om, at du ikke tror på, at Pind kan svare på spørgsmålet?

Ej, selvfølgelige er der forskel på et være færdiguddannet eller ej. Jeg troede faktisk, Pind var færdiguddannet læge. Men mon ikke han kan svare på spørgsmålet alligevel, selvom han ikke er færdig med uddannelsen endnu.

Hvis du kender svaret, vil trådstarteren helt sikkert gerne høre dit svar.
Jeg kan desværre ikke hjælpe :(

Manson skrev:
bazinga skrev:
Manson skrev:
katouler skrev:

Hehe, så fik vi lige det på plads ;)
Jeg ved ikke, hvad du gerne vil sige med det? Det lyder som om, at du ikke tror på, at Pind kan svare på spørgsmålet?

Ej, selvfølgelige er der forskel på et være færdiguddannet eller ej. Jeg troede faktisk, Pind var færdiguddannet læge. Men mon ikke han kan svare på spørgsmålet alligevel, selvom han ikke er færdig med uddannelsen endnu.

Hvis du kender svaret, vil trådstarteren helt sikkert gerne høre dit svar.
Jeg kan desværre ikke hjælpe :(

Det jeg prøver at sige med det er, at Pind ikke er læge.
Jeg har ikke skrevet noget om at han ikke skulle kunne svare på spørgsmålet.

Reputation point: 100

Helt korrekt, jeg er ikke læge.

Hvis testosteronniveauet er inden for normen, så skal man ikke forvente at få noget udskrevet. Slet ikke med påskud om, at skulle restituere hurtigere. Ved nogle kræftformer vil man sågar gå ind og sænke testosteronniveauet på patienten.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg fik blot fortalt at jeg skulle helst undgå flerleds-øvelser her i starten, pga balance nerven og svækket styrke. Jeg ved ikke hvorfor, du må gerne få hans nr så kan du ringe og spørge hehe. Mht til test, så er mit test niveau lidt under normalt, men ikke nok til de vil udskrive noget - vil helst være fri også. Men jeg regner med at starte roligt ud med maskiner de næste 3 måneder! :)

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster