Jeg har læst man bør tage Kreatin umiddelbart efter træning, hvad gør man så på ikke-trænings dage, hvor bør man da indtage Kreatinen?
Loading fase eller ej - og hvorfor syntes i det? Jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst blot på baggrund af den artikel i artikelarkivet om det.
Kreatin bør indtages med hurtigt optagelige kulhydrater, hvis man ikke lige har Carbs hvad bør kan man så spise ved siden? (foruden jeg også tager den med en shake så jeg får nogle proteiner efter træning, desuden indtager jeg en shake inden træning og så er der aftensmåltidet 2 timer inden jeg træner. (Træner fra 20:00 til 22:00 hvis nogen skulle være i tvivl.
Angående Kasein, der står at det bør anvendes hvis der kommer en lang periode uden proteinrig føde, der sker tit for mig da jeg går på efterskole, men samtidig nedenunder står der at man bør tage Whey Proteinpulver hvis man vil erstatte et måltid. Hvad bør man så vælge? Desuden kan jeg godt se idéen i at tage kasein inden sengetid. Hvor meget kasein skal man indtage, altså er der en tommelfinger regel, ligesom der med protein er 2g pr kropsvægt (cirka)
Som sagt, så styrer jeg ikke kosten jo. Men, derfor tror jeg stadig på at jeg kan få en gavnlig effekt ved at tage kosttilskud, kosten er sund på min skole men man må kun få 1 stykke kød til aftensmad og 2 stykker ved middagsmad, ellers skal vi spise os mæt i salat og rugbrød go så er der morgenmåltidet. og det er langt fra proteiner nok. Så jeg tager bare et par shakes i ny og næ for at undgå at jeg lægger i proteinunderskud, da det er det sidste jeg har lyst til.
Nu kommer jeg lige tilbage til Kaseinen, vi har jo kun 3 måltider, endnu en grund til jeg gerne vil indtage tilskud, Morgenmad klokken 07:00 - Middagsmad klokken 12:00 - Aftensmad klokken 18:00
Hvis jeg så vil tage Kasein, hvad tid bør jeg så indtage den i følge jer?
Håber i vil give nogle svar og så skal i have tak for hjælpen