Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1665
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1662

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin og hævelse

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey folkens!

Kom lige til at tænke på om det nu er en god idé at tage kreatin, når man har en kræftig hævelse et sted, og den gerne skulle væk?

Mit knæ er stadig hævet efter en operation, og det er ikke rigtigt aftaget de sidste 2 uger(det er 4 uger siden jeg blev opereret), det er også de sidste 2 uger jeg er begyndt på kreatin igen.

Mine tanker lå så omkring kreatin jo binder væske til kroppen. Vil det så ikke give et problem med at få væsken væk fra knæet?

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt her, hvis jeg har formuleret mig dårligt, så spørg løs :P
If you work hard enough, you can do whatever you wanna do
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så vidt jeg har forstået, så binder det væske til musklerne:D Og der er ingen muskler inde i knæet :D

Correct me if i'm wrong.
(\__/)
(O.o )
( > < ) This is Bunny. Copy Bunny and this attached message into your signature to help him on his quest for world domination.

pixelsvinet skrev:Så vidt jeg har forstået, så binder det væske til musklerne:D Og der er ingen muskler inde i knæet :D

Correct me if i'm wrong.

Det var så det første forkerte svar :P

Der er både det forreste og bagerste korsbånd, der begge er muskler. De er begge meget, meget vigtige til at stabilisere knæledet :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

pixelsvinet skrev:
Så vidt jeg har forstået, så binder det væske til musklerne:D Og der er ingen muskler inde i knæet

Correct me if i'm wrong.

Det var så det første forkerte svar

Der er både det forreste og bagerste korsbånd, der begge er muskler. De er begge meget, meget vigtige til at stabilisere knæledet

Hehe, nej det var det ikke.. Jeg vil da lige slå fast: Der er ikke muskler ind i selve knæet.. der er brusk og knogler.. på samme måde er korsbåndet heller ikke en muskel - det er meget logisk et bånd (en sene)..

Når det er på plads, så vil jeg foreslå dig og vente.. Kreatin binder generalt vand og hvorfor løbe risikoen.. tilmed tager du under en kreatin-kur jo adskillige (2-4,5kg) på.. Pludselige vægtstigninger kan belaste det netop opererede knæ.. Jeg ville vente..

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg er temmeligt sikker på at kreatin kun øger volumen i muskelceller og ikke andre celler, og siden der ikke er nogen muskelceller inde i knæet ville det ikke betyde noget på den front. Jeg ville dog undgå at spise kreatin, fordi der er for mange ting man ikke lige kan have tænkt på, og fordi kreatin også er set danne ødemer (væskeansamlinger). Vent et par uger, eller spørg en læge, der har styr på knæet.

På den anden side har kreatin vist sig at kunne bevare massen i inaktive muskler :wink: Men vent du hellere alligvel.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarene.

Fatter bare ikke rigtig noget nu. Jeg fik som grundlag for at jeg ikke må spille fodbold det næste år, at korsbåndet netop er en stabiliserende muskel inde i knæet, og at den skulle vokse sig stærk nok til at holde knæet på plads ved voldsomme stød.

Venter med kreatinen igen så :)

Men knæet er nu ikke inaktivt, laver en del øvelser med det, og der er da også ved at komme lidt af den mistede masse tilbage :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er ikke en muskel, men et bånd, og derfor skal det stadig have ro til at vokse til og sætte sig stærkt. Det kan ikke trække sig sammen og har meget ringe blodgennemstrømning, og derfor tager det et stykke tid.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Det er ikke en muskel, men et bånd, og derfor skal det stadig have ro til at vokse til og sætte sig stærkt. Det kan ikke trække sig sammen og har meget ringe blodgennemstrømning, og derfor tager det et stykke tid.

Okay, tak. Så fik jeg lært noget nyt :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud