Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin og morbus crohn???

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa!

Jeg regner egentlig ikke med at nogen kunne svare på det, men jeg kunne ligeså godt prøve at smide det her ind!

Er der nogen der ved, om man kan tage kreatin, hvis man har morbus crohn???

Det jeg har købt hedder Creature og er lavet af Beast Nutrition. Ude til højre står der noget information om indhold :)
http://www.bodybuilding.com/store/beast ... owder.html

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror det er bedst at du spørger din læge om det :)

Geografisk sted: Farum

Kostplan: Vis kostplan

Umiddelbart burde der ikke være de store problemer.
Hvorfor købe noget så dyrt?? Der er ikke forskel på dette og f.eks. bodylabs.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:Umiddelbart burde der ikke være de store problemer.
Hvorfor købe noget så dyrt?? Der er ikke forskel på dette og f.eks. bodylabs.

Jooo, det er der. Bodylabs er rent kreatin monohydrate, hvor der i Creature er andre ting oveni, som eksempelvis maltodextrin. Skal du have noget fra bodylab der ligner det, så vælg Cell Loader :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Altså hvis du har morbus crohn så tager du nok en del medicin i forvejen? Eksempelvis noget immunforsvarsdæmpende? Men kreatin vil jo på en eller anden måde kun belaste nyrene, så kan ikke se hvorfor du ikke skulle tage det.
Jeg har ingen idé om det jeg siger er rigtigt!

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

samsk skrev:Altså hvis du har morbus crohn så tager du nok en del medicin i forvejen? Eksempelvis noget immunforsvarsdæmpende? Men kreatin vil jo på en eller anden måde kun belaste nyrene, så kan ikke se hvorfor du ikke skulle tage det.

Hvorfor mener du at kreatin vil belaste nyrerne??

Stenalt skrev:
samsk skrev:Altså hvis du har morbus crohn så tager du nok en del medicin i forvejen? Eksempelvis noget immunforsvarsdæmpende? Men kreatin vil jo på en eller anden måde kun belaste nyrene, så kan ikke se hvorfor du ikke skulle tage det.

Hvorfor mener du at kreatin vil belaste nyrerne??

Det er forkert skrevet af mig. Kreatin vil som sådan ikke belaste nyrerne, men hvis topicstarter har morbus crohn så vil han sikkert skulle have taget blodprøver en gang imellem for at holde øje med CRP (inflammationstal). Her vil de nok lægge mærke til en øgning af kreatinin, som ikke har noget at gøre med kreatin, men er en indikator for nyrefunktion. Derfor skal han nok fortælle sin læge at han er begyndt at tage kreatin.
Jeg har ingen idé om det jeg siger er rigtigt!

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Så vidt jeg ved så udskiller nyrerne enorme mængder spaltet kreatin i kroppen når man vægtløfter, det skaber et øget behov for kreatin - og derfor indtager man det i tilskud.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men det skulle være forklaringen. Der er en mere dybdegående forklaring af det i den der lavproduktionsdokumentar "Doping Forever" - forklaret af Dopinglægen Rasmus Damsgaard.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:Så vidt jeg ved så udskiller nyrerne enorme mængder spaltet kreatin i kroppen når man vægtløfter, det skaber et øget behov for kreatin - og derfor indtager man det i tilskud.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men det skulle være forklaringen. Der er en mere dybdegående forklaring af det i den der lavproduktionsdokumentar "Doping Forever" - forklaret af Dopinglægen Rasmus Damsgaard.

Kreatinudskillelsen er proportional med den samlede muskelmasse og ikke hvor meget man bruger musklerne. Mener ikke umiddelbart at "behovet" for kreatin skulle øges i takt med at man øget sin muskelmasse.

Stenalt skrev:
Mini-Arnold skrev:Så vidt jeg ved så udskiller nyrerne enorme mængder spaltet kreatin i kroppen når man vægtløfter, det skaber et øget behov for kreatin - og derfor indtager man det i tilskud.

Kreatinudskillelsen er proportional med den samlede muskelmasse og ikke hvor meget man bruger musklerne. Mener ikke umiddelbart at "behovet" for kreatin skulle øges i takt med at man øget sin muskelmasse.

Ifølge ham Rasmus Damsgaard så udskiller kroppen spaltet kreatin i blodet når man vægttræner - det der kaldes kreatinkinase.

Tjek fra 32 min. og frem efter, der forklarer han en helt masse om leveren, derunder kreatinkinasen.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Styrkeliste

Mini-Arnold skrev:
Ifølge ham Rasmus Damsgaard så udskiller kroppen spaltet kreatin i blodet når man vægttræner - det der kaldes kreatinkinase.

Tjek fra 32 min. og frem efter, der forklarer han en helt masse om leveren, derunder kreatinkinasen.

Du må have misforstået hvad han siger (har ikke lige tid til at se videoen). Kreatinkinase er et enzym der bevirker phosporylering af kreatin. Dette udskilles rigtig nok under hårdt muskelarbejde.

Stenalt skrev:
Mini-Arnold skrev:

Du må have misforstået hvad han siger (har ikke lige tid til at se videoen). Kreatinkinase er et enzym der bevirker phosporylering af kreatin. Dette udskilles rigtig nok under hårdt muskelarbejde.

Det kan sagtens være jeg har det, men som jeg forstår det - indtager man kreatin i tilskudsform for at tilføre kroppen den øgede mængde kreatin den har brug for - eller også er der noget jeg ikke har forstået.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud