Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

wikingster skrev:jeg tager lidt protein på mine gryn om morgenen og evt. casein inden jeg går i seng hvis jeg ikke spiser andet. men ellers holder jeg det på alm kost og det giver fint fremgang for mig. kender flere der spiser shakes i den alm. kost og jeg synes det har det med at sætte sig lidt for meget som fedt + det er ikke optimalt til at holde blodsukkeret stabilt med alt det sukker.

Kolditz skrev:Sorry gutter forstår jer simpelthen ikke. Jeg kan nemt få 220g protein om dagen via den normale kost, og så nupper i 3-4 shakes?
Hvorfor ikke få det i kan via den alm. kost, hvis vi siger der er 35g protein i hver shake så er det 28+28+28+28=112g protein.
Hvis vi så siger at i tager 6 måltider ud over det så rammer i jo snilt 300g protein, og jeg ved du bay kun vejer 82+82+82 det er 246, hvad er meningen, i træner vel ikke hver dag? Og jeg ved du hot_fifty, ikke træner BB på særlig stort niveau.
Er det fordi i er dovne?

Kolditz skrev:Okay. Syntes bare det var vildt, men fin forklaring
Protein øger stofskiftet
Den vigtigste årsag, til at protein slanker bedre end kulhydrat, er, at protein giver større mæthed end kulhydrat og måske på andre måder har en mere gunstig indvirkning på appetitreguleringen. Men en vigtig, del af den slankende effekt af protein skyldes, at protein øger stofskiftet mere end kulhydrat. Mange korttidsforsøg har vist, at det kræver flere kalorier for kroppen at omsætte protein end kulhydrat. Det er simpelthen mere krævende at fordøje, transportere og omsætte protein end kulhydrat. Den forbrændingsstimulerende effekt af protein hænger formentlig tæt sammen med, at proteinsyntese er den mest energikrævende biokemiske proces i organismen overhovedet. Når man spiser mere protein, så stiger både proteinsyntesen og proteinnedbrvdningen (de to faktorer kalder man tilsammen proteinomsætning eller protein-turnover). Stimulering af proteinomsætningen er virkelig noget, der kan sætte skub i stofskiftet. Den effekt kan man slet ikke opnå med kulhydrater. Betydningen af proteinomsætningen for stofskiftet er også årsagen til, at stofskiftet stiger med stigende muskelmasse. Når man har større muskelmasse, har man en større proteinmasse og en større proteinomsætning i proteinerne i musklerne
Protein mætter bedre end kulhydrat
Talrige undersøgelser har vist, at hvis man spiser et antal kalorier fra protein, så opnår man en markant større og længere varende mæthedsfølelse, end hvis man spiser den samme mængde kalorier fra kulhydrat. Hvis man erstatter et antal gram kulhydrater i kosten med proteiner, vil man derfor automatisk indtage færre kalorier alt i alt. Kalorieunderskuddet vil medføre vægt- og fedttab. Den forbrændingsstimulerende effekt af protein vil øge kalorieunderskuddet og vægttabet yderligere
Protein favoriserer fedtforbrænding
Der er ingen direkte dokumentation for, at protein øger fedtforbrændingen specifikt. Men der er holdepunkter for, at det er tilfældet. Kroppen har to hormoner, der er ansvarlige for, hvad der sker med kalorierne efter et måltid: Insulin og glukagon. Insulin fremmer lagringen af fedt og hæmmer fedtforbrændingen, mens glukagon har den modsatte effekt. Protein giver forholdsvis mindre insulin og mere glukagon end kulhydrat. Det giver en hormonet balance, der favoriserer fedtforbrænding,. Det betyder blandt andet, at det er smartere at indtage protein end kulhydrat efter træning, hvis man vil forbrænde maksimalt fedt. Fedtforbrændingen, specielt forbrændingen af muskelfedt, stiger markant efter træning, specielt hvis man har trænet med høj intensitet. Men hvis man indtager hurtigt optagelige kulhydrater lige efter træning, så stiger insulinniveauet hurtigt, og det hæmmer den naturlige stigning i fedtforbrændingen efter hård fysisk træning. Hvis man derimod indtager - kan man både udnytte denne protein, after-burn-effekt og samtidig give kroppen et værdifuldt tilskud af proteiner til reparation og opbygning af musklerne. Man kan også i det hele taget sammensætte sin kost, så den har et særlig højt indhold af protein og lavt indhold af kulhydrat efter træning. Hvis man træner om eftermiddagen eller først på aftenen, skal det efterfølgende måltid før sengetid altså have et højt indhold af protein og et lavt indhold af kulhydrat. Samtidig skal fedtindholdet selvfølgelig være lavt.

Bay skrev:wikingster skrev:jeg tager lidt protein på mine gryn om morgenen og evt. casein inden jeg går i seng hvis jeg ikke spiser andet. men ellers holder jeg det på alm kost og det giver fint fremgang for mig. kender flere der spiser shakes i den alm. kost og jeg synes det har det med at sætte sig lidt for meget som fedt + det er ikke optimalt til at holde blodsukkeret stabilt med alt det sukker.
Jeg ved ikke hvilken proteinpuler du snakker om - men der er altså særlig meget sukker i bodylabsTror du blander WG og proteionpulver sammen. Men jo, man kan da godt blive fed af proteinpulver - det kan man af ALT - det handler bare om et for stort kalorieoverskud.
Jeg får selv 3 shakes om dagen - morgen, træning og aften. Men jo, ens normale kost er vigtigere. Ligger normalt på 3g+ portein pr. kg bw
men ellers vil jeg ikke begynde og kommentere mere på det nu. det har du jo glaret meget bedre 
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster