Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Kryds af øvelser/muskler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hello.. Jeg mangler lidt variation i mit program, så jeg havde tænkt mig at prøve noget ala supersette. (ikke helt det samme). Den måde jeg mener er at jeg eksempelvis vil tage et sæt af chin-ups også smutte over og tage et sæt af dips, sådan så jeg går frem og tilbage.

Problemstillingen lyder således: Hvilke muskler burde jeg krydse med hinanden, hvis jeg vil miste så lidt styrke som overhovedet muligt. Altså så jeg ikke er sindssygt træt og kun løfter det halve af hvad jeg rigtig ville kunne, hvis jeg kun blev ved den samme øvelse til done..

Jeg træner fullbody 3 gange ugeligt, og programmet ser sådan her ud:
Plan.png

- hvilke af disse øvelser kunne jeg evt 'supersette' med hinanden? I er velkommen til at komme med forbedringer til programmet. (Bænk har jeg ikke lyst til at supersette med andre øvelser) :wink:

NB: Er godt klar over at man skal tage de store øvelser først, men har fucket rækkefølgen lidt op... bare ignorer det.
Sidst rettet af p1player 26. mar 2011, 07:35, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump :-)

Du kan køre de to "modsætninger" efter hinanden, jeg kan f.eks godt lide at supersette Bryst og ryg, samt Biceps og Triceps.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Bone-14 skrev:Du kan køre de to "modsætninger" efter hinanden, jeg kan f.eks godt lide at supersette Bryst og ryg, samt Biceps og Triceps.

Aha, det kunne være en ide, så hvordan ville du supersette det program som jeg køre? (-:

Det virkede for Arnold at supersette Bryst/Ryg, men jeg tvivler på særlig mange er i stand til at få det samme ud af det. Yderligere kræver det en rigtig god mind muscle connection at hoppe fra øvelse til øvelse, ikke noget jeg ville råde nogen uerfarne / middel gutter til.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Barbell skrev:Det virkede for Arnold at supersette Bryst/Ryg, men jeg tvivler på særlig mange er i stand til at få det samme ud af det. Yderligere kræver det en rigtig god mind muscle connection at hoppe fra øvelse til øvelse, ikke noget jeg ville råde nogen uerfarne / middel gutter til.

Hmm.. Ville det så ikke være nemmere at supersette 2 øvelser, som der slet ikke har noget med hinanden at gøre?

p1player skrev:
Barbell skrev:Det virkede for Arnold at supersette Bryst/Ryg, men jeg tvivler på særlig mange er i stand til at få det samme ud af det. Yderligere kræver det en rigtig god mind muscle connection at hoppe fra øvelse til øvelse, ikke noget jeg ville råde nogen uerfarne / middel gutter til.

Hmm.. Ville det så ikke være nemmere at supersette 2 øvelser, som der slet ikke har noget med hinanden at gøre?

Supersette er i det hele taget en dårlig ide, synes jeg. Der er intet dårligt i at supersette biceps, med triceps øvelser, men ellers synes jeg man burde træne én bodypart færdig før man begynder på en anden.
Brugeravatar

Barbell skrev:
p1player skrev:

Supersette er i det hele taget en dårlig ide, synes jeg. Der er intet dårligt i at supersette biceps, med triceps øvelser, men ellers synes jeg man burde træne én bodypart færdig før man begynder på en anden.

Har mistet motivationen og lysten til at træne lige her for nylig, så tænkte jo på lidt variation og fornyning. Derfor tænkte jeg på supersets, og også at det har den fordel at mine træningspas er kortere, og det har jeg brug for :)

p1player skrev:Har mistet motivationen og lysten til at træne lige her for nylig, så tænkte jo på lidt variation og fornyning. Derfor tænkte jeg på supersets, og også at det har den fordel at mine træningspas er kortere, og det har jeg brug for :)

Så lav forandringer i dit program, f.eks. i stedet for Full body så kør 4 split eller 5 split, det går langt hurtigere og hellere mindre frekvent træning hvor motivationen er høj, end omvendt.
Brugeravatar

Barbell skrev:
p1player skrev:Har mistet motivationen og lysten til at træne lige her for nylig, så tænkte jo på lidt variation og fornyning. Derfor tænkte jeg på supersets, og også at det har den fordel at mine træningspas er kortere, og det har jeg brug for :)

Så lav forandringer i dit program, f.eks. i stedet for Full body så kør 4 split eller 5 split, det går langt hurtigere og hellere mindre frekvent træning hvor motivationen er høj, end omvendt.

Det kunne være en bra idé, men er lige gået fra et 2 split til fullbody, da jeg simpelthen har ikke mere tid til træning.. hmm, what to do :-k

Så jeg burde holde mig fra at supersette, og bare køre øvelserne færdig en efter en? Eller? :)

p1player skrev:Så jeg burde holde mig fra at supersette, og bare køre øvelserne færdig en efter en? Eller? :)

Well, det styrer du jo selv. Om ikke andet kan du da bare supersette et par af øvelserne :) Hvis du gerne vil miste så lidt styrke som muligt, som du skriver i første post, handler det jo bare om at supersette nogle øvelser der ikke involverer de samme muskler.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
p1player skrev:Så jeg burde holde mig fra at supersette, og bare køre øvelserne færdig en efter en? Eller? :)

Well, det styrer du jo selv. Om ikke andet kan du da bare supersette et par af øvelserne :) Hvis du gerne vil miste så lidt styrke som muligt, som du skriver i første post, handler det jo bare om at supersette nogle øvelser der ikke involverer de samme muskler.

Det var nemlig det jeg tænkte, så køre jeg bare de 3 store, for dem selv så jeg har lidt mere energi, og krydser nogle af de 'små' :) tak! - kan du give mig nogle eksempler på nogle øvelser jeg kunne krydse af dem i planen ovenover (-:

p1player skrev:
flamingopikken skrev:

Det var nemlig det jeg tænkte, så køre jeg bare de 3 store, for dem selv så jeg har lidt mere energi, og krydser nogle af de 'små' :) tak! - kan du give mig nogle eksempler på nogle øvelser jeg kunne krydse af dem i planen ovenover (-:

Der er ingen magisk effekt ved at supersette øvelser, der ikke involverer de samme muskler, så superset dem du har lyst til. :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
p1player skrev:
flamingopikken skrev:

Der er ingen magisk effekt ved at supersette øvelser, der ikke involverer de samme muskler, så superset dem du har lyst til. :wink:

så i teorien kunne jeg sagtens supersette skråbænk og chin ups.? :)

Jeg plejer at supersætte Incline BP med en row variant, så ja du kan sagtenes supersætte skråbænk med chinups.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Jeg plejer at supersætte Incline BP med en row variant, så ja du kan sagtenes supersætte skråbænk med chinups.

Lyder godt, tak! (:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster