Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

kulhydrater? Cut?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.dk

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål omkring kulhydrater. Nu når sommer nærmere sig og vi bliver bombarderet med artikler, omkring "CUT" fra både body-man, body-lab osv.

Jeg er tit stødt på steder hvor der stå at kulhydrater er et godt stedt, at skærer ned for at komme i et kcal-underskud, men hvorfor det? Når fedt indholder 9 kcal pr g, og kulhydrat kun indindholder 4? Er der flere kcal i ting som er rig på kulhydrater, forhold til massefylde eller?

Er det ikke muligt at cutte ordenligt ned med Fx 200g kulhydrat dagligt så længde man er i et kcal-underskud? eller er der noget mere tekniske inde over det?

På Forhånd mange tak for hjælpen :-)

Ps: hvis nogen ligger inde med en artikel som går lidt i dyden med kulhydrat må i godt ligge den med.

Reputation point: 1

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fordi hvis valget står mellem kcal og protein, så ved du vel godt hvor du skal skære ned :-)
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Fordi Kulhydrater er den primære kilde du får kcal på..

Lad os tage mig f.eks
Jeg skal have 160 g protein ish = 820 kcal
Jeg skal have 80 g fedt ish = 720 kcal
og resten kulhydrater, så hvis jeg skal have 3000 kcal, så mangler jeg 1500 kalorier som kan være kulhydrater.. det er 375 g kulhydrater...

Så derfor er det lettest at skære ned der, da man siger 2 g pr kropsvægt protein, 1 g fedt pr kropsvægt..

Reputation point: 60

Kostplan: Ingen kostplan

Okay så er det vel også muligt at tabte sig med 150-200g kulhydrat dagligt, så længe man er i Kcal-underskud? Protein/fedt er naturligvis dækket ind. ville bare vide om der lå andet til det :-)

Styrkeliste

Ja, det er muligt.

Grunden til, at mange anbefaler at skære ned på kulhydrater, er fordi at mange ser ens indtag af protein og fedt som værende vigtigere. Så er det naturligt, at det er kulhydrater man fylder af eller på med, afhængig af vægtforøgelse eller -tab.

Et andet problem er, at mange i daglig tale bruger ordet "kulhydrater" om pasta, kartofler, brød og ris, selvom disse madvarer også indeholder fedt og protein - især brød og pasta. Så bliver "skær ned på kulhydraterne" et synonym med "spis mindre pasta" etc.

Det er helt korrekt, at der er flere kalorier i et gram fedt end i et gram kulhydrat. Du kan dog overveje, at fødevarer med mange kulhydrater i, ofte har rigtig mange - som fx pasta og ris, og på den måde er energitætheden ret stor.

Personligt spiser jeg en del kulhydrater, når jeg cutter. Low-carb fungerer ikke synderligt godt for mig. Så længe du rammer dit minimum indtag af protein og fedt, kan du gøre med kulhydraterne som du vil og se, hvad der sker.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kostplan: Ingen kostplan

Mange tak! det var lige noget jeg kunne bruge ;-)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster