Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

lægger træningen om

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

nu har jeg kørt 3x15 et godt stykke tid, og tænker på at omstrukturere lidt i træningen, jeg fik at vide fra et par jeg kender at 15 gentagelser var en go ide hvis jeg ville lære teknikken i de forskellige øvelser og få de stabiliserende muskler godt med. Men de sagde osse jeg efter noget tid skulle trappe ned i reps og op i sæt, så mit spørgsmål er: kan jeg godt hugge durk ned til 5x5 fra 3x15 uden at løbe ind i 5 nye skader ](*,) ? og hvis jeg gør, er det så rigtigt forstået at 5x5 er til styrke og ikke masse ? jeg fucker en del rundt i hvornår man selv blir tungere og hvornår man bare får mere styrke uden at pakke meget masse på :mrgreen: men hvad har I af input?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:nu har jeg kørt 3x15 et godt stykke tid, og tænker på at omstrukturere lidt i træningen, jeg fik at vide fra et par jeg kender at 15 gentagelser var en go ide hvis jeg ville lære teknikken i de forskellige øvelser og få de stabiliserende muskler godt med. Men de sagde osse jeg efter noget tid skulle trappe ned i reps og op i sæt, så mit spørgsmål er: kan jeg godt hugge durk ned til 5x5 fra 3x15 uden at løbe ind i 5 nye skader ](*,) ? og hvis jeg gør, er det så rigtigt forstået at 5x5 er til styrke og ikke masse ? jeg fucker en del rundt i hvornår man selv blir tungere og hvornår man bare får mere styrke uden at pakke meget masse på :mrgreen: men hvad har I af input?

Jeg vil foreslå, at du tager denne nedtrapning over nogle små faser, så du kan starte med at omlægge til 4x10, og så kører sådan et par måneder, og så måske gå ned til 4x8 og så igen til 5x5. Det giver lidt mere motivation, at du gradvist får flere kg på stangen, samtidig med du sætter gentagelserne ned.
Istedet for at vente et par måneder, kan du begynde med 4x10 og når du så ikke stiger deri mere, kan du igen skifte til fx 4x8, og på den måde sikre at du ikke går i stå. Jeg synes dog som minimum, det vil være fint at køre en måneds tid med hver forskellig slags.
Til slut vil jeg lige nævne, at du ikke kan skære det så groft op som du gør, man bliver stærkere af alle og større af alle, det er bare i lidt forskelligt omfang, og da man kan køre flere kg med 5 reps end med 15, er det er klart at foretrække, hvis man træner for styrke, hvor det netop gælder om at flytte flest mulige kg.
Håber det er forståeligt det bavl, jeg har skrevet :)
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

tak for input :) altså jeg går efter styrke primært, og udholdenhed, men hvordan får jeg krydret de der sæt med udholdenhed :-k ?

Styrkeliste

G.I Joe skrev:tak for input :) altså jeg går efter styrke primært, og udholdenhed, men hvordan får jeg krydret de der sæt med udholdenhed :-k ?

10'ere er nu også stadig på et udholdende punkt. Jeg har selv lavet hovedsageligt 1-5 reps det sidste års tid, og sjældendt kørt 10'ere, de gange jeg så har kørt 10'ere har været meget præget pga mangel på udholdenhed!

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Styrkeliste

okay, jeg vil bare helst ikke lægge mere end 5kg BW på :S så blir det sgu for tungt til at bene rundt med til march og O-løb, og så vil jeg gerne beholde min udholdenhed men gerne bli stærkere :D

Styrkeliste

G.I Joe skrev:okay, jeg vil bare helst ikke lægge mere end 5kg BW på :S så blir det sgu for tungt til at bene rundt med til march og O-løb, og så vil jeg gerne beholde min udholdenhed men gerne bli stærkere :D

Jeg har heller ikke nævnt noget om din kropsvægt. Den kommer af hvad du spiser, hvis bare du holder dig på et kalorieindtag passende til dit energiforbrug, så kan det ikke gå helt galt.

Brugeravatar

Styrkeliste

sandt nok :b.. så hvis jeg lægger mig på ligevægtsindtag slipper jeg for at pakke for mange kg på kroppen ;)? lyder formentligt lidt fucked inde på et site som BB.dk xD

Styrkeliste

G.I Joe skrev:sandt nok :b.. så hvis jeg lægger mig på ligevægtsindtag slipper jeg for at pakke for mange kg på kroppen ;)? lyder formentligt lidt fucked inde på et site som BB.dk xD

Præcis.

Brugeravatar

Styrkeliste

yay ^^, så mangler jeg sgu kun at kunne løfte 60-70kg i mili press og holde den i lock et stykke tid og cutte 50sec af svømmetiden

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster