Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1364
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

Læseferie (HHX)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Sidder her med dårlig samvittighed, over at være alt for doven, og ikke rigtig lave noget i læseferien. Jeg har altid struktureret min læseferie på en solid ordentlig måde, men dovenskaben længe leve. Dette er min sidste læseferie på HHX, derfra havde jeg også regnet med, at jeg virkelig ville være en god elev :D

Jeg har været oppe i fire skriftlige eksamener, som der gik rigtig godt. Nu mangler jeg så følgende tre eksamener: DIO (noget være feministisk lort), Afsætning (en sludder for en sladder fag) samt engelsk (godt fag).

Når jeg endelig beslutter mig for, at nu skal der fandme arbejdes hårdt, så ender det med at jeg laver et eller andet ligegyldigt (surfer på nettet, ser amerikanske tv-serier osv.). Det jeg godt kan bruge lige nu, er noget moralsk opbakning. Altså hvor mange af jer andre har det på samme måde/ eller har haft? Og hvad gjorde i for at ændre sitiuatonen?
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Reputation point: 0

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tror bare det er spørgsmål om at sætte sig ned og begynde så småt. Jeg har også selv problemer med at være for doven i læseferien :D Men hvis man har tingene foran sig, så skal man nok komme igang.. og så skal man bare have fokus på det faktum at jo bedre man læser, jo bedre går det til eksamen, og hvis man klarer det godt til eksamen så er man mere tilfreds bagefter :)

Geografisk sted: Bogense

Træner her: Bogense Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har et 2000 siders pensum jeg skal have styr på til på mandag hvor jeg får udleveret en opgave. Jeg har læst 3 sider (:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Jeg kender det kun alt for godt. Jeg har også altid været elendig til at få lavet noget i læseferier, specielt op til sommerferien, når vejret er godt. Løsningen for mig er at lave en strict plan over, præcis hvilke sider jeg skal have læst hver dag og ikke være alt for ambitiøs. Hvis man planlægger at læse noget, der tager 4 timer hver dag og misser en dag står man pludselig og skal læse 8 timer den næste. For mig er det mere sandsynligt at jeg klarer noget, der tager cirka 2 timer. Så har jeg også mulighed for nogle gange at læse 4 timer, så jeg kommer foran og kan holde en dag fri :8 Men det er vigtigt, at det ikke er "læse fra kl. 12-14", men "læse side 150-180 i bog 1 og side 1-30 i bog 2, cirka 12-14", så man på forhånd har besluttet hvilke tekster skal læses hvornår. Skriv lidt notater til hver tekst og brug de sidste par dage inden eksamen til at strukturere dine notater, så du har et koncentrat af dit pensum.
Det skal dog siges, at jeg plejer at have læst det meste af pensum i løbet af studieåret (er fx. god til at læse i ferie-ferierne :P), så jeg er ikke så presset, at jeg behøver læse 24/7 når eksamenerne nærmer sig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Nizzle, er din rygrad lavet af lavet blødt smør?

Da vi skulle skrive historieopgave i 2.g.valgte jeg at skrive om romerriget - udelukkende for at kunne spille Rome total war 24-7 op til aftenen inden afleveringsdagen :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Jeg har stadig rester af mentaliteten fra gym, hvor man altid kunne tage den på rutinen; det kan jeg bare ikke i så høj grad længere. Så i mine læseferier afsætter jeg meget tid til at læse, desværre er en forsvindende lille del af det effektiv! Jeg håber det bliver bedre med tiden :) Indtil videre har jeg læst halvandet kapitel makroøkonomi ud af en 9-10 stykker og skrevet 6 siders notater. Så jeg er i gang :D
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00