Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Lang tid på diæt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Jeg er en fyr på 185cm, og lige nu vejer jeg 82,3. Jeg har været på diæt siden februar og har tabt godt 12,5kg. Jeg træner 4 gange om ugen, bryst+tris, ryg+bis, ben, skulder+mave. Cardio er 3-4 gange om ugen af 300 kcal på crosstrainer med rimelig høj intensitet.

Lige nu spiser jeg 1850 kcal dagligt hvilket kommer fra 200g protein, 165g kulhydrat, 41g fedt (ca). Min vægt har været stillestående de sidste 3 uger og mit spørgsmål er følgende: Kan jeg godt blive ved med at skære kulhydrater fra, eller begynder mit kalorieindtag simpelthen at være for lavt, sådan jeg går hen og smadrer mit stofskifte .. Jeg er nok omkring de 15% BF og vil gerne ramme de 10-11% inden jeg begynder at lave et lean bulk. Mit forrige bulk tog jeg ALT for mange kilo på, lidt over 20kg (dumt) så jeg blev alt for fed :D)

Ifølge sådan nogle kcal beregnere som fx. IIFYM så er mit TDEE 2500 kcal hvilket ligesom overhovedet ikke er tilfældet eftersom jeg ikke taber mig, måske mit stofskifte er blevet lidt slattent ^^...

Hvordan bør jeg også gribe det an, når jeg skal gå fra et cut, og så begynde at bulke igen?

Tak på forhånd!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Træner du et 4 split hvor du kun træner hver muskel en gang om ugen?
Selv om du træner for muskelmasse, ville jeg overveje at kigge på noget fullbody/2split, hvor der er fokus på styrke i de store øvelser.

Mht. selve kuren ville jeg overveje carbcycling. I stedet for at du går efter at ramme 1850 hver dag, ville jeg veksle lidt. Hvis du googler carbcycling, er der flere forskellige modeller og du styrer selv hvor kompleks du vil lave det.

1850 kunne være på dine hviledage (måske endda have en dag hvor du helt droppe carbs, bortset fra grøntsager og frugt).
På de dage du træner tungest (fx 5x5 i dødløft eller squat), tilføjer du 2-300gram carbs så du ligger omkring ligevægt. Den ekstra mængde af carbs placerer du før og efter træning så du har ekstra energi og styrke. Dage hvor du ikke træner tung dødløft eller ben, kan du evt. nøjes med 100 gram carbs mere i forhold til 1850.

Med de 1850 du har nu, ligger du muligvis ubevidst ret lavt i energiniveau og flytter kun 70% kg på en træning af hvad du potentielt kan. Øger du carbs og din styrke kommer tættere på 100% så brænder du også flere kcal af og får et væsenlig bedre udbytte af dine træningsdage.

Bygger du det fornuftigt op med fx 1850, 2200 og 2500 dage, vil du på ugebasis stadig ligge et stykke under TDEE.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Ingen kostplan

Synes da i hvert fald ikke du skal længere ned end 1850 taget din vægt i betragtning. Måske har du brug for en uge, hvor du spiser omkring dit ligevægtsindtag - lige for at få gang i tingene igen?
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Præstø Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog

Min erfaring er at 1 uge laaaang fra er nok vi snakker minimum 1 måned vi er lige høje og lige tykke, pt træner jeg 6 gange om ugen og spiser 3800 kcal i weekenden og 4300-4500 i hverdagen for at ligge i lean bulk så 1850 kcal lyder ekstremt lavt,

Da jeg lå på 70-73 kg og spiser 1800 kcal uden at tabe mig, lagde så 200-250 kcal på om ugen og tabte mig faktisk 1 kg da jeg kom op på 2600 kcal. Men jeg vil klart anbefale du ligger 200 kcal på om ugen i 5-6 uger og se hvad der sker

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en refeed dag - Har jeg haft stor gavn af i mens jeg cuttede, for at få forbrændingen op igen :)

Simpelt en dag hvor du indtager en helvedes masse kulhydrater og så lidt fedt som muligt og moderat protein for at få dine leptin levels i kroppen op igen - Google REFEED - Der er super mange artikler på det :)

Jeg ligge på 180g protein, 600g carbs og 50g fedt den dag, hvis jeg var dig :) endda mindre fedt hvis du kan, selvom det er lidt svært når man skal ramme de carbs :) En dag som denne er Alle Kulhydrater tilladte, altså fx morgenmadsprodukter. Som cocopops osv
Ris/pasta/slik/pandekager/fedtfattig is, u name it - Så længe du bare holder dit fedt indtag lavt og kulhydraterne høje :)
Og nej det er ikke en cheatday, men en kontrolleret refeed dag, for at få dit stofskifte igang igen

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Taekwondo body skrev:Da jeg lå på 70-73 kg og spiser 1800 kcal uden at tabe mig, lagde så 200-250 kcal på om ugen og tabte mig faktisk 1 kg da jeg kom op på 2600 kcal. Men jeg vil klart anbefale du ligger 200 kcal på om ugen i 5-6 uger og se hvad der sker

Ovenstående skal imho tages med forbehold. Vi ved ikke hvorledes topic starters hverdag ser ud. Håndværker..? Stillesiddende... derfor er det farligt at sammenligne to individer med samme højde og drøjde.

Dog er jeg enig med ovenstående kommetarer i, at kcal-indtaget ligger til den lave side, og din krop formentlig har skruet ned for forbrændingen.

Dog bør topic starter uddybe hvorledes aktivitetsniveau er uden for fitnesscenteret..? Antaget normalt kontorarbejde ville jeg nok selv ligge en refeed dag ind (dog ikke i de mængder som andre har foreslået), eller ligge i maintenance i et par uger for at se hvorledes dette påvirker. Diæt siden februar er imho også lang tid. Måske en gang reversedieting ville være en approach i et par måneder for så derefter at cutte videre ned..?

Reputation point: 5

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster