Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Lavt stofskifte

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle
- jeg har været ved lægen og fået konstateret for lavt stofskifte, jeg ville høre om det er noget som har en effekt på ens træning. altså om det påvirker noget i kroppen så man har svære ved at træne ens muskler op? ved at et lavt stofskifte gør at man har svære ved at tabe sig - så tænke det måske også kunne forhindre ens muskler i at vokse ligeså hurtig som hvis man havde et normalt eller højt stofskifte ? eller spiller det ingen rolle i muskeløgnings processen ??

håber nogen kan hjælpe !!

tak på forhånd :D
/// Get Big OR Get Fucking Big ///

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Altså jeg ville tro at det ville gøre det lettere for dig, at opbygge muskler, fordi du forbrænder mindre kalorier, derfor skal du ikke have så mange kalorier for at bulke... Og ja sværere ved at tabe dig.. Correct me if i'm wrong :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg, Fyn

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Get-Big skrev:Hej alle
- jeg har været ved lægen og fået konstateret for lavt stofskifte, jeg ville høre om det er noget som har en effekt på ens træning. altså om det påvirker noget i kroppen så man har svære ved at træne ens muskler op? ved at et lavt stofskifte gør at man har svære ved at tabe sig - så tænke det måske også kunne forhindre ens muskler i at vokse ligeså hurtig som hvis man havde et normalt eller højt stofskifte ? eller spiller det ingen rolle i muskeløgnings processen ??

Metabolismen er det der sørger for din krop optager det du indtager, så vidt jeg har forstået.
Det du optager har en indvirkning på hvordan din muskler bygges op (protein indtag, cut, bulk osv.)
men det burde du også kunne hører med din læge.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Get-Big skrev:Hej alle

Hvis det er nævneværdigt nedsat, skal du i behandling.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

Get-Big skrev:ved at et lavt stofskifte gør at man har svære ved at tabe sig

Det er altså ikke forbi matematikken bag at tabe sig ændrer sig fordi man har lavt stofskifte - du skal stadigvæk "bare" spise mindre end du forbrænder. Men hvis man har lavt stofskifte så har man en tendens til at overvurdere sit energiforbrug, og derfor indtager man mere end man forbrænder og tager på. Men hvis man følger matematikken bag et vægttab, så vil man tabe sig, uanset om ens stofskifte er højt, lavt eller normalt.

Hvorvidt lavt stofskifte har indflydelse på muskelopbygning ved jeg ikke - spørg din læge som er uddannet til at vide den slags? :)

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster