Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1639
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1636

Følg bodybuilding.dk på

Leder Efter Anerkendt forsøg ang Portein Pulver...

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle sammen, længe siden.

Min søster tager uddannelse som sygeplejerske hvilket vil sige at hun skal vide en masse om Kroppens "needs" og sådan... hun siger at Protein pulver OVERHOVEDET ikke virker, og at kroppen næsten ikke skal bruge noget som helst protein, i det hele taget at det ikke virker. (jo mindre man styrketræner 6 TIMER OM DAGEN! :shock:)

Sagde til hende med det samme at hun sikkert havde det fra Anti-Doping.dk... og selvfølgelig var svaret JA. :S CURSE THEM!

Anyways... så leder efter et meget anerkendt forsøg/artikel, i den forstand at det er nogle der er neutrale der har lavet forsøget. Det er jo lidt svært at gøre "Bodylab Nutrition" til Neutrale forfattere da de jo selv sælger proteinpulver.

Anyways... ville være rart hvis i kunne hjælpe mig! :)

(Må gerne være på engelsk)
Billede

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark man

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan kigge lidt på nogle af referencerne her :

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... ntry124827
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

nice... tak.!
Billede

Geografisk sted: Danmark man

Dørmanden skrev:
Sagde til hende med det samme at hun sikkert havde det fra Anti-Doping.dk... og selvfølgelig var svaret JA. :S CURSE THEM!

I følge anti-doping Danmark så ender alle der indtager proteinpulver uundgåeligt som narkomaner efter få uger. #-o

Et er hvad videnskaben viser i dag noget andet er hvad den viser om 5 år. Spiser selv 2-2,5 gram protein/dag når jeg bulker og 3-3,5 gram når jeg cutter.

En kapacitet som Jørgen Storm anbefaler faktisk 4 gram/kg når man cutter da kroppen futter nogle af proteinerne af som energi.

Det tog i øvrigt en del år før videnskaben overhovedet anerkendte at folk der ønskede at opbygge muskelmasse overhovedet havde brug for mere protein....det er dog bredt anerkendt i dag.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Ved godt dette er et gammel emne, men faldt lige over det. Hvordan kan det være anti-doping Danmark er så meget imod kosttilskud som proteinpulver, kreatin mm. ?

Ja der må da være en grund til det - det var måske meget rart at få den med også.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:Ja der må da være en grund til det - det var måske meget rart at få den med også.

Syntes da også det virker lidt underligt :|

-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

inzaneXs skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/Debatomkosttilskud.php

Super, læser det lige igennem.. :wink:

HAV skrev:Ved godt dette er et gammel emne, men faldt lige over det. Hvordan kan det være anti-doping Danmark er så meget imod kosttilskud som proteinpulver, kreatin mm. ?

Det er et meget godt spørgsmål

Nu arejder jeg for ADD, så jeg er stødt på den et par gange. Der er flere grunde til det.

1. ADD udspringer fra Team Danmark, der som udgangspunkt mener at folk ikke selv skal administrere kosttilskud, primært på grund af den store hyppighed af kosttilskud forurenede med prohormoner
2. Det kan synes som upraktisk at fraråde folk at bruge de her kosttilskud, men ADD er styret af et repræsentantskab som ikke altid har fingeren på pulsen....
3. Selvom repræsentantskabets officielle holdning er at de er imod kosttilskud, ved jeg at flere af medarbejderne går imod dette i rådgivningen via deres hjemmeside, men sådan har det ikke altid været. Således vil man på hjemmesiden kunne finde påstanden at kreatin og proteinpulver ikke virker, hvilket jo er ret tvivlsomt :D

Håber det hjalp
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Endnu en Rasmus Daamgaard holdning. ''Det virker ikke''. For meget.... Jeg har skrevet ind til antidoping angående et af de svar han gav en ung fyr, som spurgte til protein pulver. Jeg spurgte hvorfor i alverden de kunne skrive så noget møg som svar, og så skrive: Hilsen ekspert. Svaret jeg fik var, at de kunne godt se at kvaliteten af det svar nok ikke var specielt godt. Så i det mindste kunne de selv se at det var langt ude :).

incognito skrev:
HAV skrev:Ved godt dette er et gammel emne, men faldt lige over det. Hvordan kan det være anti-doping Danmark er så meget imod kosttilskud som proteinpulver, kreatin mm. ?

Det er et meget godt spørgsmål

Nu arejder jeg for ADD, så jeg er stødt på den et par gange. Der er flere grunde til det.

1. ADD udspringer fra Team Danmark, der som udgangspunkt mener at folk ikke selv skal administrere kosttilskud, primært på grund af den store hyppighed af kosttilskud forurenede med prohormoner
2. Det kan synes som upraktisk at fraråde folk at bruge de her kosttilskud, men ADD er styret af et repræsentantskab som ikke altid har fingeren på pulsen....
3. Selvom repræsentantskabets officielle holdning er at de er imod kosttilskud, ved jeg at flere af medarbejderne går imod dette i rådgivningen via deres hjemmeside, men sådan har det ikke altid været. Således vil man på hjemmesiden kunne finde påstanden at kreatin og proteinpulver ikke virker, hvilket jo er ret tvivlsomt :D

Håber det hjalp

Helt bestemt, kan bare ikke forstå hvorfor de er så meget i mod det og fraråder det, nu når undersøgelser mm. viser at det virker ? Lyder da underligt i mine øre :|

Mike2468 skrev:Endnu en Rasmus Daamgaard holdning. ''Det virker ikke''. For meget.... Jeg har skrevet ind til antidoping angående et af de svar han gav en ung fyr, som spurgte til protein pulver. Jeg spurgte hvorfor i alverden de kunne skrive så noget møg som svar, og så skrive: Hilsen ekspert. Svaret jeg fik var, at de kunne godt se at kvaliteten af det svar nok ikke var specielt godt. Så i det mindste kunne de selv se at det var langt ude :).

Men hvorfor så skrive det, når de godt selv ved det er noget hø ?

HAV skrev:
Mike2468 skrev:Endnu en Rasmus Daamgaard holdning. ''Det virker ikke''. For meget.... Jeg har skrevet ind til antidoping angående et af de svar han gav en ung fyr, som spurgte til protein pulver. Jeg spurgte hvorfor i alverden de kunne skrive så noget møg som svar, og så skrive: Hilsen ekspert. Svaret jeg fik var, at de kunne godt se at kvaliteten af det svar nok ikke var specielt godt. Så i det mindste kunne de selv se at det var langt ude :).

Se det er et rigtig godt spørgsmål. De forsvarede deres svar med at protein pulver kan indholde rester af steorider.

Mike2468 skrev:
HAV skrev:

Se det er et rigtig godt spørgsmål. De forsvarede deres svar med at protein pulver kan indholde rester af steorider.

Jamen for sørensen da. Tror de virkeligt at et firma som bodyman sælger proteinpulver der indeholder AS, ja eller for den sags skyld Matas eller Dansk Supermarked #-o :roll:

Det eneste firma i verden som har et certifikat fra IOC om at deres produkter er 100% dopingfri er EAS!
Bænkpres: 140 kg
Squat: 150 kg
Dødløft: 180 kg
-----------
Sum: 470 kg.
Brugeravatar

tcj skrev:Det eneste firma i verden som har et certifikat fra IOC om at deres produkter er 100% dopingfri er EAS!

Hvad er det for et certifikat fra ICO ?

incognito skrev:1. ADD udspringer fra Team Danmark, der som udgangspunkt mener at folk ikke selv skal administrere kosttilskud, primært på grund af den store hyppighed af kosttilskud forurenede med prohormoner

Store hyppighed....hvor stort er dette problem ifølge ADD?
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Mike2468 skrev:
HAV skrev:

Hvordan kan kosttilskud (herunder proteinpulver) blive forurenet med hormoner/steroider?

1)Kosttilskuddene produceres på fabrikker der også håndterer hormoner/steroider
2)Producenterne tilsætter med vilje hormoner/steroider for at få deres produkter til at virke bedre.

Jeg kan ikke sige noget om hvor udbredt ovenstående er, men blot konstatere, at produkter af mærket Bodylab (som Bodyman sælger) IKKE er inficeret med rester af hormoner/steroider eller andre ulovlige præstationsfremmende stoffer som ikke er deklareret på etiketten.
Brugeravatar
Administrator

Nogle af vores importører rundt om i Europa har efterspurgt et certifikat omkring doping-frie produkter. Vi har efterfølgende henvendt os til fødevarestyrelsen for at få sådan et dokument. Men et sådant kan de ikke udstede til os, da der ikke er nogen grund til at tro at dansk-producerede produkter indeholder den slags.
Brugeravatar
Administrator

RasmusThorup skrev:
Mike2468 skrev:
HAV skrev:

Hvordan kan kosttilskud (herunder proteinpulver) blive forurenet med hormoner/steroider?

1)Kosttilskuddene produceres på fabrikker der også håndterer hormoner/steroider
2)Producenterne tilsætter med vilje hormoner/steroider for at få deres produkter til at virke bedre.

Jeg kan ikke sige noget om hvor udbredt ovenstående er, men blot konstatere, at produkter af mærket Bodylab (som Bodyman sælger) IKKE er inficeret med rester af hormoner/steroider eller andre ulovlige præstationsfremmende stoffer som ikke er deklareret på etiketten.

Ikke fordi jeg betvivler, at du taler sandt eller at jeg mistænker Bodylab for at tilsætte hormoner, men reelt set, så kan enhver jo komme med den påstand om sine produkter.. Det må endda siges at være klogt hvis man ønsker at skjule det..

Jeg bruger selv glædeligt Bodylab - både whey, carbs og kreatin - har ikke oplevet nogle problemer overhovedet og har stor tillid til at der ikke er nogle hormoner mv. tilsat..
Brugeravatar

Moderator

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Nu spørger jeg sikkert dumt: Men hvad skulle producenter af proteinpulver få ud af at putte hormoner, og AAS i deres proteintilskud? Det må da også koste en del?

Mike2468 skrev:Nu spørger jeg sikkert dumt: Men hvad skulle producenter af proteinpulver få ud af at putte hormoner, og AAS i deres proteintilskud? Det må da også koste en del?

Som Rasmus også skrev: For at få en bedre virkning.

Hvis du oplever en væsentlig bedre fremgang i muskelmasse ved et proteinpulver fremfor et andet, så vil du vel vælge det første. Medmindre du selvfølgelig oplever nogle ubehagelige bivirkninger og fatter mistanke :´)

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

HAV skrev:
tcj skrev:Det eneste firma i verden som har et certifikat fra IOC om at deres produkter er 100% dopingfri er EAS!

http://www.easdanmark.dk/images/downloa ... liance.pdf
Bænkpres: 140 kg
Squat: 150 kg
Dødløft: 180 kg
-----------
Sum: 470 kg.
Brugeravatar

tcj skrev:
HAV skrev:

http://www.easdanmark.dk/images/downloa ... liance.pdf

Merci :wink:

RasmusThorup skrev:
incognito skrev:1. ADD udspringer fra Team Danmark, der som udgangspunkt mener at folk ikke selv skal administrere kosttilskud, primært på grund af den store hyppighed af kosttilskud forurenede med prohormoner

Store hyppighed....hvor stort er dette problem ifølge ADD?

13% henover over 600 kosttilksud hvoraf der også indgik kostilskud der forhandles i danmark (jf. personlig korrespondence med forfatteren til de aktuelle studier).

Nu da prohormoner også er blevet ulovlige i USA falder det nok noget, men 13% er altså MEGET?!?!?!

WADA og ADD har da også overvejet at lave en sådan certificering, men opgivet det på grund af de rent prakitske omstændigheder. Man skulle jo i praksis teste hver eneste batch og over en meget lang periode for at være sikker...

Men ADD har en meget konservativ holdning til kosttilskud, det vil jeg medgive jer... Men jeg har præsenteret deres motivationer for at gøre sådan ovenfor. Ikke at jeg dermed er enig....
Redaktør

Styrkeliste

Desuden er det jo et meget svært gennemskueligt marked.. Jeg har for eksempel skrevet med flere som har taget animal stak, som ikke vidste at det var et prohormon...
Redaktør

Styrkeliste

Lidt of topic, hvad betyder betegnelsen "prohormon"?
Er der bivirkninger ved indtagelse af dette?

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

andersen skrev:Lidt of topic, hvad betyder betegnelsen "prohormon"?
Er der bivirkninger ved indtagelse af dette?

I en tråd på MOL har "Flush" taget følgende passage fra Sportspint.

Prohormoner
Disse hormoner har steroidstruktur og vil i kroppen kunne omdannes til testosteron og nortestosteron. De forhandles under navne som: DHEA, androstendion, og norandrostendion (og beslægtede). Alle disse stoffer har været på markedet siden 1997 og er i dag på dopinglisten i Danmark.

Prohormonerne er steroidhormoner, der er forstadier til de potente anabole androgene steroider testosteron og nortestosteron. Et prohormon er altså et forstadie til egentlige virksomme hormoner. De senere år er markedet blevet oversvømmet med prohormoner som androstenedione og androstenediol som er forstadier til testosteron samt norandrostenedione og norandrostenediol, der er forstadier til nortestosteron (der er det samme som Nandrolon). Derudover sælges også steroid hormonet DHEA (dihydroepiandroterone).

DHEA er et steroid hormon med androgen virkning, der produceres i binyrerne. DHEA og andre prohormoner sælges med det formål at øge den fedtfrie kropsvægt, reducere fedtmassen og forøge koncentrationen af testosteron i kroppen

http://www.motion-online.dk/fora/lofive ... t3473.html
Brugeravatar

Moderator

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50