Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Lidt spørgsmål..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af, hvor burde mit ligevægtsindtag ligge?
Jeg ved godt, hvad ligevægtsindtag som sådan betegner, man kan ikke helt gennemskue det alligevel.
Grunden er, at selvom jeg regulere på kcal indtaget rokker vægten sig ikke det store? Ønsket er en større muskelmasse, hvilket jeg specielt har arbejdet på det sidste halve år.

Lidt baggrund:
20 årig pige
Højde ca. 169-170 cm
vægten svinger mellem 58-59

Træner styrketræning, 2 split, 4 gange om ugen, samt yoga 2-3 gange om ugen, samt lidt løb her og der.

Startede ud med at spise 1300-1400 kcal om dagen, da målet var en let øget muskelmasse og en let reducering i fedtprocent. Det gav et drop i vægten den første uge på ca. 2 kg, hvilket så regulerede sig efter 2 uger, og derefter svingede den mellem 57 og 58.5.

Efter ca. 4 måneder begyndte jeg at spise, som nu, omkring 1700kcal om dagen, da målet nu er udelukkende mere muskelmasse. hvilket jeg også holder vægten fint ved. Igen gav den lige et udsving den første uge på ca. 2 kg, men igen regulerede den sig efter en uges tid. Ligge nu omkring 58-59.

Mit spørgsmål er så, hvad er mit ligevægtsindtag? Fedtprocenten stadig er nedadgående, men vægten rykker sig ikke, derfor er jeg i tvivl om ligevægtsindtaget. -Og hvor meget over det skal jeg ligge, for at leangaine?

Jeg har et ønske om fine markede ben, men er pæreformet. Derfor ses mine fremskridt sidst der. Spørgsmålet er så, bør jeg blot fortsætte som nu, og fedtprocenten dropper let nedad, eller udelukkende fokusere på mere masse, og spise noget mere?

For at give et billede af formen, får I lige et billede.
Taget for 2-3 uger siden, så der er sket lidt siden da:

Reputation point: 35

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

God form du holder dig. Lad være med at fokusere på det ligevægtsindtag,
for det meste er det et totalt arbitrært tal. Hvis du i forvejen er så god til
at holde styr på din kost, så øg dit kal-indtag måske 200 kalorier i en periode
og så se hvad der sker. Lige nu spiser du nok lige i underkanten hvis du fortsat
gerne vil øge din vægt/muskelmasse. Med den fedtprocent du fremviser, kan det heller ikke
stå helt skidt til på underkroppen.
Deal with it..
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

ErikaMaria skrev:Træner styrketræning, 2 split, 4 gange om ugen, samt yoga 2-3 gange om ugen, samt lidt løb her og der.

Alt efter hvor meget lidt løb her og der er, så kan dit ligevægtsindtag godt svinge meget. Det afhænger jo af aktivitetsniveauet.
Jeg ville fastlægge min træningsrytme noget mere. Det er super svært at finde ud af hvor meget man forbrænder på en uge, eller to alt efter hvad man går efter, når nogle af variablerne konstant skifter.
Jeg ville også skrue lidt op for indtaget hvis jeg var dig. 1700 kcal med de informationer du har givet er nok lidt i underkanten. Heller for høj end for lavt vil jeg sige, så skyd lidt højere end du regner med, og så reguler en smule ned. Det er den eneste måde really.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Som jeg sagde til min bedre halvdel, da hun sang ca den samme sang som dig:
Prøv at lade være med at fokuserer på tallet på badevægten. Brug et målebånd og tag dine mål forskellige steder på kroppen, og lad det være din rettesnor.
Hvis du er glad for den, du ser i spejlet, er det jo lidt lige meget, hvad vægten siger.
Desuden er det min opfattelse, at piger/kvinder svinger lidt mere i deres/jeres kropsvægt, alt efter hvor i jeres cyklus I befinder jer, hvilket jo igen gør badevægten noget mere upålidelig som rettesnor.

At dømme ud fra dit billede har du jo ikke meget at være voldsomt utilfreds med, men det er selvfølgelig en smagssag.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Tak for jeres hurtige svar, smiler.

Hvis du i forvejen er så god til
at holde styr på din kost, så øg dit kal-indtag måske 200 kalorier i en periode
og så se hvad der sker.

Det vil jeg så prøve at gøre, smiler. Hvor meget skal jeg forvente vægten ca. vil rykke sig? Jeg ved godt, 200 kcal ikke giver det helt store, men alligevel. Mere som en indikator på, om jeg skal hæve eller sænke indtaget.

Prøv at lade være med at fokuserer på tallet på badevægten. Brug et målebånd og tag dine mål forskellige steder på kroppen, og lad det være din rettesnor.
Hvis du er glad for den, du ser i spejlet, er det jo lidt lige meget, hvad vægten siger

Det var ikke fordi jeg er vild ked af vægten svinger, men det undrede mig bare, at der ikke skete de store udsving ved at hæve kcal indtaget med 400. Trods aktivitets niveauet er det samme.
Jeg ville jo gerne vide, om jeg så fik nok nu eller ej, smiler. Målet er som sagt at øge min muskelmasse, og gerne en hel del.

Reputation point: 35

Flot tatovering
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)