Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1657
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1656

Følg bodybuilding.dk på

Ligevægtsindtag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Jeg begynder at træne igen her snart men jeg har et spørgsmål vedrørende ligevægtsindtag.

Jeg arbejder ikke eller noget men er bare der hjemme så sidder ned meget af dagen udover hvis jeg handler ind, cykler/går ned til byen en tur ca 2-4 km. Jeg vil træne 4-5 gange om ugen.

Har brugt bodylab beregner ved godt man ikke kan regne 100% med beregnere da det spiller en rolle hvor meget man bevæger sig osv. men er vel et meget godt udgangspunkt at tage.

Jeg er 28 år, 186 høj og 80 kg.

mit ligevægtsindtag skulle efter beregneren være 2950 ca og det vil vel svare til jeg skulle indtage 2450 under cut og 3450 under bulk.

Lyder de tal meget rigtige for en fyr på min strøelse eller er det for lidt/meget.

Tak på forhånd :)

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

moko_kai skrev:Hey BB.

Jeg begynder at træne igen her snart men jeg har et spørgsmål vedrørende ligevægtsindtag.

Jeg arbejder ikke eller noget men er bare der hjemme så sidder ned meget af dagen udover hvis jeg handler ind, cykler/går ned til byen en tur ca 2-4 km. Jeg vil træne 4-5 gange om ugen.

Har brugt bodylab beregner ved godt man ikke kan regne 100% med beregnere da det spiller en rolle hvor meget man bevæger sig osv. men er vel et meget godt udgangspunkt at tage.

mit ligevægtsindtag skulle efter beregneren være 2950 ca og det vil vel svare til jeg skulle indtage 2450 under cut og 3450 under bulk.

Lyder de tal meget rigtige for en fyr på min strøelse eller er det for lidt/meget.

Passer meget godt.

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig.
Find dit ligevægtsindtag i stedet.

Start på 2800 f.eks.. Når du har gjort det i 14 dage, ser du hvad vægten siger.. har du taget på, tabt dig osv. Og så justere du ud fra det.. Hvis du har tabt dig, så tilføj 200 kcal ekstra (hvis ikke du har tabt dig alt for meget, så tilføj mere).. Og så vent 14 dage igen og vurder så om du har taget på eller tabt dig. og så kan du justere igen.

Det synes jeg fungerede fint for mig dengang jeg talte kcal :)

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

VPN skrev:
moko_kai skrev:Hey BB.

Passer meget godt.

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig.
Find dit ligevægtsindtag i stedet.

Start på 2800 f.eks.. Når du har gjort det i 14 dage, ser du hvad vægten siger.. har du taget på, tabt dig osv. Og så justere du ud fra det.. Hvis du har tabt dig, så tilføj 200 kcal ekstra (hvis ikke du har tabt dig alt for meget, så tilføj mere).. Og så vent 14 dage igen og vurder så om du har taget på eller tabt dig. og så kan du justere igen.

Det synes jeg fungerede fint for mig dengang jeg talte kcal :)

Kunne være jeg skulle prøve det.

Tusinde tak :)

Reputation point: 5

Trendweight.com er i øvrigt genialt til formålet.

Skide være med dit ligevægtsindtag :)
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog

Medmindre du tager på lige nu eller taber dig (det ville du jo vide, idet dit tøj ville blive for stort/småt), så behøver du ikke lægge en kostplan for at finde dit ligevægtsindtag. Bare noter alt (alt!) hvad du spiser, og spis som du hele tiden har gjort. Om to uger regner du et gennemsnit ud og du vil vide, hvad dit ligevægtsindtag er.
Da jeg fulgte mit indtag inden jeg begyndte at træne, viste det sig at være 600 kcal lavere om dagen, end beregnerne sagde det skulle være (ca. 1700 ctr ca 2300). Og jeg havde en stabil vægt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster