Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 951
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 948

Følg bodybuilding.dk på

Løb contra styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer.

Jeg er ny herinde og tænkte at jeg ville starte med et spørgsmål.

Jeg styrketræner ca. 3-4 gange om ugen og løber 4 gange om ugen.

Jeg kører mit styrketræningsprogram således at jeg forsøger at træne hele kroppen når jeg er i centeret. Når jeg løber, løber jeg 6-10 km pr. tur.

Jeg har den sidste tid gået med ideen om at bygge mig op til at gennemføre et marathon men er i den forbindelse i tvivl om hvorvidt endnu mere løbetræning vil nedbryde effekten fra styrketræningen, idet jeg ønsker et fornuftigt forhold mellem styrke og kondition. Da jeg af statur er lille har jeg intet ønske om kæmpe muskler, men mere at det hele "sidder rigtigt". Omvendt ønsker jeg ikke at ødelægge det jeg har opnået via styrketræning ved at begynde at "løbe det væk".

Mit spørgsmål er derfor om jeg risikerer at ødelægge effekten af min styrketræning hvis jeg begynder at løbe længere ture (20-25km), eller om jeg kan kompensere for dette ved at indtage mere protein eksempelvis?

Med venlig hilsen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Konditionstræning skal så vidt holdes på de dage du ikke styrketræner. Men hvis det ikke altid er muligt skal det helst holdes INDEN styrketræning. Hvis du træner noget som tung squat skal du nok ikke regne med at du vil stige, fordi du træner dine bens udholdenhed(type1-) ved løb og ikke hurtighed/styrke (type2fibre).
Hvis du så vil tage på i muskelmasse så skal du ligge i energi overskud og så skal der spises hvis du løber lange ture 4 gange om ugen. :wink: Læs evt. nogle kost og træningsartikler i arkivet.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har selv løbet marathon og styrketrænet på samme tid, og du vil uden tvivl mærke både styrkenedgang og manglende energi i centret. Det tør jeg næsten garantere. Derudover er det jo også fordelagtigt at have en forholdsvis lav kropsvægt i forbindelse med længerevarende cardio-udfoldelser - dermed ikke sagt, at en tæt bygget fyr ikke kan løbe marathon.

Jeg faldt utroligt meget i alle øvelser og blev meget tynd efter mit marathon-eventyr. Dog er styrketræningen god supplering og jeg synes det var fortrinlig afveksling.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Tak for jeres svar.

Når man løber vil det jo naturligt nok være benene man træner og derfor tænker jeg på om man stadig bør træne benene i centeret? Eller om man får disse trænet rigeligt ved løbetræningen?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Askim skrev:Tak for jeres svar.

Når man løber vil det jo naturligt nok være benene man træner og derfor tænker jeg på om man stadig bør træne benene i centeret? Eller om man får disse trænet rigeligt ved løbetræningen?

Du får jo ikke store ben af at løbe :) de bliver små og tynde..
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster