Min træning er primært bygget op omkring konditionstræning. DVS løb. Først og fremmest fordi min form sidste år nåede lavmålet - 111 kg og forpustet af 5. sals trapper.
Man kan efterhånden ikke åbne en internetside uden at man bliver tudet ørerne fulde af alle de følgesygdomme, der følger med høj vægt og dårlig modtion.
De sidste 10 års stillesidende arbejde med diverse receptioner og god rødvin til følge havde ligesom sat sig på mine sideben og jeg valgt derfor 1.12.2004 at tage skeen i den anden hånd og begynde at lave lidt om på 0,11 tons dødvægt, hvor motion højst var noget man fik - hvis man gad ligge øverst
Jeg startede ud med at gå nogle 15-20 km ture (bor lige ved siden af skov) i et par måneder og derfra begyndte løbeturerne pr. 1.4.2005, hvor jeg var ved at dø på en 4 km gå-løbe-gå-tur.
Henover sommeren nåede vægten ned under 100 K og jeg kunne på de lange dage næste løbe 10 km - med et enkelt stop eller 2.
1.11.2005 blev det for koldt til de korte bukser og jeg meldte mig ind i et motionscenter - puhaa - jeg er endnu ikke kommet over til vægtene, men grundformen er dog ved at tage form.
Nede på 96 kg og løber en stabil 10 km på under 43 min - I Coopers 12 minutter test klarer jeg 2950 meter. Jeg kombinerer langt langsomt løb (12km/t) hver anden gang og intervalløb hver anden gang hhv. 10 pas a 400 meter og 3-5 pas a 1000 meter.....jeg lover jer at det giver power - specielt de lange intervaller giver lange lunger.
Jeg er ikke så vildt pjattet med vægttræning, men har efterhånden brugt et hundrede timer på at læse jeres træningsindlæg og har nu besluttet mig for at pr. 10. januar skal det faneme være løgn (skal lige på skitur først
)
Jeg har ikke tabt mig - overhovedet - de sidste 5 måneder; har dog fået en betydelig bedre kondi - men der er ikke sket en skid ....derfor vægttræning - og tro mig - jeg er på såvel havregryn, tun, kylling og ris.....skal nok tage mindre potioner !
Målet med al den træning pr. 1.6.2006:
Vægt: 85 kg
10 km på < 37 min
Mindre vom og markerede muskler
Fakta:
Mand !! - 36 år
96 kg
Jeg har aldrig før trænet vægte - så for at undgå alle begynderfejlene er her mit startprogram - hjælp mig gerne.
Jeg har delt programmet op i man/tors og tirs/fredag - (løber fortsat onsdag og lørdag, men har efterhånden en ret god form og sætter derfor det ugentlige løbepensum ned fra 40 km til 25 km).
Mandag/torsdag
Squat
Bænkpres
Military pres
French pres
Lunges
Armbøjninger
Mavebøjninger (forslag??)
Tirsdag/fredag
Dødløft
Træk til bryst
BB rows
Preachers curl
Stående læg
Roning (ej romaskine, men til nederste rygmuskler)
Puhaa - nu er loggen startet og jeg glæder mig til at høre jeres kommentarer.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)