Idéen bag denne log er at styrke min egen motivation, da jeg forhåbentligt bliver i stand til at dokumentere fremskridt, men jeg håber også, at I derude kan bidrage med konstruktiv feedback til min træning, da jeg ikke har nogen erfaring med denne træningsform.
Af korte facts kan nævnes, at jeg er en kvinde på 24 år, er 175cm, vejer 56-57kg og har en fedtprocent på ca. 12,5% (målt med badevægt, så måske ikke den mest troværdige i verden).
Mit mål med styrketræningen er at opbygge mere muskelmasse, idet jeg altid har været pænt svag på det område
Til gengæld fejler min kondition ikke noget, idet jeg indtil for nyligt har dyrket kampsport og suppleret med løb (som jeg stadig begiver mig ud på tre gange ugentligt).
I fredags var jeg med min lillebror i motionscenter og blev banket igennem hans program, mens han instruerede mig i, hvorledes øvelserne skal udføres. Desværre kommer jeg fremover til at træne i et andet center, så jeg har ikke nogen til at hjælpe mig med træningen.
Fredag d. 28/1:
Vægten har jeg de flester steder ikke noteret, da jeg blev nødt til at trappe ned undervejs, fordi jeg i min iver lagde for hårdt ud. Andre gange tog jeg meget lidt vægt for at få teknikken ind.
Øvelserne er listet op efter rækkefølge:
30 minutters løb (5km på 28min)
Benpres 4*10, 70kg
DB Bench Press 4*10
DB Shoulder Press 4*10
DB Curl 4*10 (siddende på bænk)
DB One Arm Triceps Extension (on bench) 4*10
Øvelse ala DB Curl, men hvor håndvægten ikke roteres undervejs 4*10
DB Lying Triceps Extension (med én arm af gangen) 4*10
DB Rear Delt Row 4*10
DB Seated Rear Lateral Raise 4*10
En der minder om "DB Seated Rear Lateral Raise", men hvor man sidder opret på bænken med ret ryg. 4*10
Pulldown 4*10
Baby-dragons for maven
Skrå mavemuskler: http://exrx.net/WeightExercises/Oblique ... eBend.html 3*15
Hyperextension 3*15
Jeg vil gerne i gang med squat, men selv uden vægt har jeg ikke balance/smidighed til at komme ned med benene i 90grader (uanset hvor meget jeg skubber bagenden bagud). Derfor har jeg tænkt, at jeg indtil videre vil bevare benpres i programmet. Har også set lidt på lunges, der kunne være interessant - og teknikken virker ikke så svær, så jeg burde selv kunne hitte ud af det .uden at det giver anledning til øget risiko for skader grundet dårlig teknik.
Jeg ved godt, at der er for mange øvelser i ovenstående program, men jeg tør ikke begive mig i kast med dødløft på egen hånd. Det virker for risikabelt.
I morgen har jeg næste træningssession - og jeg glæder mig! Selvom jeg har mærket meget til DOMS her i går og i dag