Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1654
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1652

Følg bodybuilding.dk på

Løn som lærervikar?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folkens!
Jeg er pt. lærervikar på to skoler og der bliver jeg betalt på 2 forskellige måder.
Så jeg ville høre jer, hvis der er nogle af jer der er lærervikarer, hvordan i får løn?

De to måder jeg får løn er:
1- Fra jeg møder op på skolen (8.10 f.eks.) til jeg tager hjem (15.10 f.eks.) får jeg løn. Hvis jeg selvfølgelig har undervisningstimer i de timer. Med andre ord får jeg betalt pauserne på skolen, hvor man er gårdvagt osv., og selvfølgelig timerne. Dette er baseret på antal klokketimer man er til stede og timelønnen er 202kr.

2 - Jeg får kun betalt for lektionerne jeg underviser i. Det vil sige for en lektion på 45 min får jeg:
202kr/t / 60 * 45min.
Pauserne her er en del af timelønnen og man får derfor ikke løn for pauserne.

Jeg håber det giver mening.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg skriver selv timeseddel og dette gøres som eksempel 1 i dit indlæg. Jeg tror det kommer an på kommunen/skoledistrikt, ligesom man er lønnet mere i nogle kommuner end andre.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Logbog: Vis logbog

Kidd skrev:Jeg skriver selv timeseddel og dette gøres som eksempel 1 i dit indlæg. Jeg tror det kommer an på kommunen/skoledistrikt, ligesom man er lønnet mere i nogle kommuner end andre.

Jeg har nemlig også selv skrevet timeseddel på den skole, efter den måde de selvfølgelig har sagt. Men nu bliver der sået tvivl om det fra en af de andre skoler.
Hvor i landet er du vikar?

Hvis du får 202 kr. for 45 minutters lektion, er pauserne jo betalt implicit. Hvis du får 202 kr. for en hele timer, og lektionerne er på 45 min. overholder de ikke overenskomsten.

Jeg har været lærervikar på 4 forskellige skoler i et år. På samtlige steder var forholdene de samme, nemlig man fik betalte pause.

Jeg er ret sikker på at du har krav på disse forhold i overenskomsten. Der kan dog være andre forhold gældende hvis det er en privat skole.

JensKnudsen skrev:
Kidd skrev:Jeg skriver selv timeseddel og dette gøres som eksempel 1 i dit indlæg. Jeg tror det kommer an på kommunen/skoledistrikt, ligesom man er lønnet mere i nogle kommuner end andre.

Jeg har nemlig også selv skrevet timeseddel på den skole, efter den måde de selvfølgelig har sagt. Men nu bliver der sået tvivl om det fra en af de andre skoler.

Egedal kommune. Uanset hvad, tror jeg du bliver lønnet korrekt. Det er bare et spørgsmål om struktur.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

TheGrinder skrev:Hvis du får 202 kr. for 45 minutters lektion, er pauserne jo betalt implicit. Hvis du får 202 kr. for en hele timer, og lektionerne er på 45 min. overholder de ikke overenskomsten.

Jeg har været lærervikar på 4 forskellige skoler i et år. På samtlige steder var forholdene de samme, nemlig man fik betalte pause.

Jeg er ret sikker på at du har krav på disse forhold i overenskomsten. Der kan dog være andre forhold gældende hvis det er en privat skole.

Hmm jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dig? Altså lektionerne på min skole er 45 min. Og jeg har en timeløn på 202kr.
Og det er en kommunal skole.

Kidd skrev:
JensKnudsen skrev:

Egedal kommune. Uanset hvad, tror jeg du bliver lønnet korrekt. Det er bare et spørgsmål om struktur.

Okay.
Det kan jeg bare næsten ikke når jeg kan få 2 forskellige lønninger for samme antal timer på de to skoler. Og de ligger med små 5-10 km mellem hinanden i samme kommune.
Så der må jo næsten være en af skolerne der gør det forkert.

Ved du hvad en fagforening er?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Nu er det efterhånden 6 år siden jeg var lærervikar, men dengang fik jeg ca. 192kr i timen tror jeg. Jeg fik dog ikke løn for mine pauser, og derfor fik jeg for en dag på fx 4 lektioner á 45 min, løn for 3 timer.

Om det er helt korrekt kan jeg godt blive i tvivl om når jeg tænker mig om.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Pind skrev:Ved du hvad en fagforening er?

Jeg synes jeg har hørt om sådan nogle før.

jeg har lige sendt en email til danmarks lærerforening, men vil nu gerne høre hvad andre har at sige alligevel.

Fagforeningen er dit bedste bud. De har styr på det. Det er også dem der kan hjælpe dig, hvis der skulle være noget galt.

:thumpup:
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

https://www.danskerhverv.dk/publikation ... ikarer.pdf

Der er der noget at tygge på. Du skal dog have løn fra du møder på skolen til du går hjem inkl. Pauser og evt. Mellemtimer.

Reputation point: 20

Når det er det kommunale område du er ansat på (hvad jeg går ud fra når du skriver Egedal), så er det overenskomsten mellem KL og LC der gælder.

Det følger afsnittet om timelønnede under læreroverenskomstes § 23, at
"Til timelønnede ydes betaling for det faktisk udførte antal timer. For hver skoledag, en timelønnet ansat er anmodet om at give møde, udbetales dog løn for mindst 2 timer."

I dette beløb ligger også betaling for forberedelse.

I en forhandling mellem DLF og Halsnæs Kommune i 2010, blev der opnået enighed om "Parterne var enige om, at ved det faktiske antal udførte timer forstås, uanset det er undervisning, elevpauser eller andre opgaver, den tid den timelønnede lærer bliver bedt om at være til stede på skolen, f.eks. kl. 7.55 - 11.40 = 3,75 timer."

Endvidere er lønnen fastsat til 156,54 kr. i timen for ikke uddannede. Dette er (som i næsten alle kommunale overenskomster) i 00 niveau, og skal derfor ganges med ca. 1,28 for at få nutidskroner. Dette giver ca. de 202 kr. du nævner.

Så med det du skriver, er det skole 1 der giver korrekt løn.
Hvis du er medlem af en fagforening, vil jeg helt klart råde dig til at kontakte dem, og få dem til at gennemgå din konkrete sag. Hvis ikke så tal med din leder, og spørg om det nu kan være rigtigt, at du får løn på dem måde du gør.

Geografisk sted: Virum

KimH skrev:Når det er det kommunale område du er ansat på (hvad jeg går ud fra når du skriver Egedal), så er det overenskomsten mellem KL og LC der gælder.

Det følger afsnittet om timelønnede under læreroverenskomstes § 23, at
"Til timelønnede ydes betaling for det faktisk udførte antal timer. For hver skoledag, en timelønnet ansat er anmodet om at give møde, udbetales dog løn for mindst 2 timer."

I dette beløb ligger også betaling for forberedelse.

I en forhandling mellem DLF og Halsnæs Kommune i 2010, blev der opnået enighed om "Parterne var enige om, at ved det faktiske antal udførte timer forstås, uanset det er undervisning, elevpauser eller andre opgaver, den tid den timelønnede lærer bliver bedt om at være til stede på skolen, f.eks. kl. 7.55 - 11.40 = 3,75 timer."

Endvidere er lønnen fastsat til 156,54 kr. i timen for ikke uddannede. Dette er (som i næsten alle kommunale overenskomster) i 00 niveau, og skal derfor ganges med ca. 1,28 for at få nutidskroner. Dette giver ca. de 202 kr. du nævner.

Så med det du skriver, er det skole 1 der giver korrekt løn.
Hvis du er medlem af en fagforening, vil jeg helt klart råde dig til at kontakte dem, og få dem til at gennemgå din konkrete sag. Hvis ikke så tal med din leder, og spørg om det nu kan være rigtigt, at du får løn på dem måde du gør.

Super, mange tak for dit indlæg, det hjalp mig meget!
Jeg var især i tvivl om hvad der menes med "Til timelønnede ydes betaling for det faktisk udførte antal timer. "

Hele dilemmaet startede ved at jeg snakkede med skole nummer 2 omkring lønnen da jeg ikke mente det var rigtigt. Men jeg får snakket med dem i morgen og vist nogle kilder så det ikke bare er mit ord mod deres, og så får jeg forhåbentlig svar fra danmarks lærerforening så der ingen tvivl er.

Mange tak for svar alle sammen!

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster