Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Løs hud ved vægttab.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa.

Jeg er i den situation af, at jeg gerne vil have sixpack til sommer. Ikke hvor det er totalt machomand, men blot bare en tydelig sicpack, hvilket vil være fint for min alder.

Jeg vejer 78, er 1,81 høj og fedtprocent på 18 cirka. Der er tidligere blevet skrevet at for at få sixpack skal jeg ned på 10%, altså skal jeg tabe mig omkring 7 kg. Gerne inden slutningen af juni, hvilket i mine øjne lyder realistisk.

Jeg har læst lidt om vægttab, hvilket også er grunden til, at jeg har hørt lidt om en faktor, jeg ikke bryder mig om: løs hud.

Får jeg det, hvis jeg taber mig 7 kg inden sommer? Jeg vil helst være foruden. Så vil gerne have nogle svar på det, for jeg vil hellere have mit nuværende, end at tabe mig 7 kg samt have løs hud.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej det burde absolut ikke få... Så tag du bare at komme i gang...

Reputation point: 65

Tak for svaret :)

Smider et halvt kg om ugen, så om cirka tre måneder er jeg klar.

Hvordan kan jeg i øvrigt bide mig sikker i, at det som jeg smider, er fedt? Jeg ved selvfølgelig godt, at der altid vil ryge muskelmasse, men hvordan sikre jeg mig, at der ryger mindst muligt?

Og omkring træningen. Jeg vurderer selv, at jeg over hele kroppen har en relativ fin masse, min alder(14) og min historie taget i betragtning. Har et ret stort og stærkt bryst, der bare er dækket af et lag spæk. Der er også god masse i mine arme, kan mærkes, ikke ses, grundet fedtet. Arbejder på benene og ryggen.

Hvordan træner man bedst mave, i forhold til de nederste? Jeg kan lige ane mine øverste, når jeg spænder, men ikke de nederste, der er for meget fedt.

Nu hvor jeg tænker over det: hvor ville det dog være dejligt at smide de kg!

Du smider mindst mulig muskelmasse ved at ligge i så lavt kalorieunderskud som muligt. Det vil altså at det vil være en fordel for dig at tabe dig så langsomt som muligt.
Med hensyn til mavemuskulaturen mener jeg ikke det er muligt kun at fokusere på "de nederste" da du altid vil ramme hele maven når du træner den.

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ved godt, at man rammer hele maven, når man træner den, men jeg overvejede om ikke, der var nogle øvelser, som var mere effektive for de nederste.

Hvilke øvelser vil du råde mig til? Jeg er nybegynder, så jeg tror, at det bedste for mig vil være, at jeg blot træner mavebøjninger med 5 kg vægte på nakken.

En tanke jeg kom til at tænke på: Hvis jeg smider de kg, vil jeg nok komme til at ligne nogle af mine venner, der vel en fin krop set fra et pige synspunkt. Deres mave følger ligesom med kroppen, men jeg tror, at min vil være bagud.

Derfor overvejede jeg lidt, at jeg burde sætte ekstra ind på maven, mens jeg smider de kg - men det kan jeg jo ikke. For jeg kan ikke få mere masse på maven samt smide fedt.

Vil det så være bedst at køre et kcal overskud i(lad os sige en måned), hvor jeg fokuserer rigtigt meget på maven, og så cutte ned. Eller skal jeg bare cutte ned nu, da det garanteret ikke vil være nævneværdig muskelmasse, jeg får tilrettelagt mig?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster