Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1506
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1504

Følg bodybuilding.dk på

Mac konfiguration

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Dettet egner sig måske bedst på et hardware forum. Men der er vidst også nogle pc nørder herinde, så jeg i mac/vaio-tråden. Så hva' faen :)

Jeg er ret sikker på, at jeg skal have mig en mac. Hvor kunne det da være lækkert med en Macbook Pro der har højeste specs på alle punkter :P Men jeg vil ikke betale for ydeevne som jeg alligevel ikke får brug for. Jeg har konfigureret en Macbook Pro, som jeg tror er kraftig nok til det jeg skal bruge den til. TROR.
Jeg skal bruge den til notater, selvfølgelig. Af mere krævende opgaver skal jeg bruge den til arbejde med grafik og foto i Photoshop og Illustrator, amatør videoredigering i hd, afspilning af hd-film.

Her er den Mac jeg har konfigureret til mine behov:
Processor: 2.0GHz quad-core i7
Memory: 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Grapichs: AMD Radeon HD 6490M with 256MB GDDR5
Hard drive: 500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Display: MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
Pris: 15,724.00

Tror i Mac'en vil kunne klare disse ting? Og hvor længe?
Jeg vil gerne have 3-4 år med den.

Jeg ved ikke om der ville være bedre alternativer til mig end en Mac, men hvis du tror det, så sig da til.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja det kan den godt klare.
Hvor længe du vil kunne bruge den? Så længe den bliver ved med at virke. Det var noget andet, hvis du også ville spille på den, hvor der jo konstant er en udvikling i grafikken; Photoshop går ikke pludselig hen og kræver 2GB ekstra ram eller 1Ghz ekstra på CPU'en :wink:

Om der er bedre alternativer end Mac? Det mener jeg ikke personligt, da det hele fungerer så godt sammen og OS X er et rigtig godt styresystem.
Om der er billigere og ligeså gode(hardware-mæssigt) alternativer? Det er der helt bestemt. Dog tror jeg ikke, at du vil kunne få samme ydelse med samme batteri-levetid.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Om jeg fatter at du gider at give så meget for en pc når du skal bruge den til det der i min verden hedder lettere kontor arbejde

HP DV7 er også i alu, koster mindre og yder stortset det samme
Brugeravatar

Geografisk sted: swoletown

Galleri: Vis galleri (1)

TheBozo skrev:Om jeg fatter at du gider at give så meget for en pc når du skal bruge den til det der i min verden hedder lettere kontor arbejde

HP DV7 er også i alu, koster mindre og yder stortset det samme

Du behøver heller ikke fatte det. Men det ville da også gøre lidt småondt at skulle af med SÅ mange penge. Men være vil det heller ikke være.

Forresten, noget der er et must for maskinen er, at den meget gerne skal have ssd i stedet for alm harddisk og ikke har større display end 15 tommer.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Har du prøvet at bruge en MB Pro i længere tid før? Eller bare OS X? På den måde kan du hurtigt finde ud af, om det er noget for dig.
Personligt foretrækker jeg helt klart OS X fremfor Windows, men jeg har endnu ikke fået prøvet Linux(dog er OS X jo unix-baseret, så lidt derhenad har jeg jo været).

Har du en iPhone eller iPad? Har du prøvet iOS? Hvis du godt kan lide deres simpelhed, så tror jeg også, OS X vil være noget for dig. Det er logisk og simpelt :wink:

Hvis du vil have en 13,3" bærbar med god batteritid og god ydeevne, så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle vælge en MB Pro - medmindre du selvfølgelig ikke bryder dig om OS X :wink:

Den bliver nok noget dyre med en SSD harddisk i, da de står i meget høj kurs :)

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

SimonFonn skrev:Den bliver nok noget dyre med en SSD harddisk i, da de står i meget høj kurs :)

Det er pengene værd.

Ja en SSD er helt klart pengene værd. En SSD er både (meget) hurtigere og mindre sårbar end en mekanisk harddisk.

Wopper skrev:
SimonFonn skrev:Den bliver nok noget dyre med en SSD harddisk i, da de står i meget høj kurs :)

Det er pengene værd.

Det er vist lide både og

Ingen tvivl om at de er hurtige men de mangler stadig nok plads

Jeg kan finde en load forskel i photoshop på 10 sek, men er det virkelig 1500 kr vær ?

De fleste "siger" at de kan mærke den forskel men de fleste bemærker den altså heller ikke
Brugeravatar

Geografisk sted: swoletown

Galleri: Vis galleri (1)

TheBozo skrev:
Wopper skrev:

Det er pengene værd.

Det er vist lide både og

Jeg kan finde en load forskel i photoshop på 10 sek, men er det virkelig 1500 kr vær ?

De fleste "siger" at de kan mærke den forskel men de fleste bemærker den altså heller ikke

Du skal jo ikke bruge SSD til at oplagre en masse data - du skal bruge den til dit styresystem og dine programmer. 40 gb (hvilket jo er i den lave ende) burde være nok for de fleste i dag. Så kan man køre mekaniske harddiske til resten af sine data.

Hvis ikke man mærker en forskel i boot-tid og load af programmer, så skal man slet ikke overveje at købe så dyr en computer i første omgang.

Wopper skrev:
TheBozo skrev:
Wopper skrev:

Det er pengene værd.

Det er vist lide både og

Du skal jo ikke bruge SSD til at oplagre en masse data - du skal bruge den til dit styresystem og dine programmer. 40 gb (hvilket jo er i den lave ende) burde være nok for de fleste i dag. Så kan man køre mekaniske harddiske til resten af sine data.

Hvis ikke man mærker en forskel i boot-tid og load af programmer, så skal man slet ikke overveje at købe så dyr en computer i første omgang.

Jeg ville godt nok være ked af at være begrænset til 40 GB på min bærbare. Det er jo ikke bare ligesom i en stationær, hvor du kan installere begge dele.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

+Faktor, ja jeg har prøvet OS X på min uddannelse og synes bedre om det end Winmås :)

Efter intense overvejelser natten igennem bestilte jeg tidligt i morges en Macbook Pro med disse specs:
* 2.0GHz Quad-core Intel Core i7
* 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* AMD Radeon HD 6490M with 256MB GDDR5
* SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
* MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display

Det er en pc jeg forhåbentlig skal have længe, derfor er jeg også villig til at betale hvad den koster.
Jeg har valgt en alm SATA disk til at starte på, og vil vente med at købe en SSD til de er faldet i pris. Til den tid piller jeg den gamle disk ud og laver den om til ekstern.

TherightPath skrev:+Faktor, ja jeg har prøvet OS X på min uddannelse og synes bedre om det end Winmås :)

Efter intense overvejelser natten igennem bestilte jeg tidligt i morges en Macbook Pro med disse specs:

Det er en pc jeg forhåbentlig skal have længe, derfor er jeg også villig til at betale hvad den koster.
Jeg har valgt en alm SATA disk til at starte på, og vil vente med at købe en SSD til de er faldet i pris. Til den tid piller jeg den gamle disk ud og laver den om til ekstern.

Tillykke med den nye mac :dance:
Brugeravatar

Styrkeliste

Bundesball skrev:
TherightPath skrev:+Faktor, ja jeg har prøvet OS X på min uddannelse og synes bedre om det end Winmås :)

Tillykke med den nye mac :dance:

Jo tak. Men den er så afbestilt nu. Fordi mine forældre fik mig til at få pisse dårlig samvittighed.

Undskyld hvad?
Hvorfor dog have dårlig samvittighed over en computer? (Medmindre du ikke har pengene selv selvfølgelig) :-k

Jeg tror næppe der er mange forældre der vil kunne forstå at nogen bruger 15 jern på en computer. Men det er nok også svært at forstå når man har oplevet kartoffelkur, oliekriser og andre barske tider. Jeg synes du skal gøre hvad du har lyst til, under forudsætning at det er dine penge selvfølgelig :D
Brugeravatar

Styrkeliste

+Faktor skrev:Undskyld hvad?
Hvorfor dog have dårlig samvittighed over en computer? (Medmindre du ikke har pengene selv selvfølgelig) :-k

Det er sådan at mine forældre har haft det enormt svært økonomisk de sidste år. Min mor blev nærmest smidt ud af samfundet pga hendes sygdom og nægtelse af at tage en giftig medicin der slog hendes egen mor ihjel, så nu har hun ikke mulighed for indkomst på nogen måde. Det gjorde så at de måtte i gang med at fyrre hele min fars opsparing af for at overleve. Det næste er så huset :(
Og så havde jeg fået sparet nok penge op, til at kunne købe noget til mig selv for første gang i 10 år.

TherightPath skrev:
+Faktor skrev:Undskyld hvad?

Det er sådan at mine forældre har haft det enormt svært økonomisk de sidste år. Min mor blev nærmest smidt ud af samfundet pga hendes sygdom og nægtelse af at tage en giftig medicin der slog hendes egen mor ihjel, så nu har hun ikke mulighed for indkomst på nogen måde. Det gjorde så at de måtte i gang med at fyrre hele min fars opsparing af for at overleve. Det næste er så huset :(
Og så havde jeg fået sparet nok penge op, til at kunne købe noget til mig selv for første gang i 10 år.

Det er jeg ked af at høre. Jeg kan godt se hvorfor du er lidt i en klemme. Men dine forældre burde måske glæde sig over at du trods alt har råd til at forkæle dig selv, efter at have sparet op for første gang i 10 år.

Men du må gøre hvad du føler er rigtigt. Og en mac skal ikke ødelægge noget i dit og dine forældres forhold, thats for sure.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online