Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1431
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1428

Følg bodybuilding.dk på

Mælkeprodukter og acne

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg døjede for nogle år siden med acne på ryg og bryst. Kom i behandling med isotretinoin men nåede aldrig at færdiggøre kuren pga. en flytning til udlandet. Det forsvandt dog stort set helt, men nu efter jeg er begyndt at træne er det begyndt at bryde ud igen.

Inden jeg startede med træningen spiste jeg ikke mange mælkeprodukter, men det gør jeg nu. Drikker minimum en liter sødmælk om dagen og spiser en del hytteost. Er der andre der oplever en sammenhæng mellem acne og mælkeprodukter? Jeg overvejer at prøve at droppe mælkeprodukter en periode, men jeg er ret afhængig af specielt min mælk til at få nogle ekstra kalorier.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil prøve at søge lidt rundt på forummet, den har været oppe og vende før :)

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Mælk kam sagtens være en årsag til man oplever akne. Prøv i noget tid at undlade det fra din kost og se hvad der sker. Det burde ikke noget problem, da der er tusinde vis af andre måder man kan få kcal på.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00

Følger lige med her. Oplever nemlig samme problem. Indtager også +2 liter mælk om dagen.

Men pind; hvis man nu så skal have et lignende ikke for dyrt, og samtidig proteinrigt og kcal rigt "måltid" har du så en eller to ting du ville anbefale, bare lige i denne sammenhæng?

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 30.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 30.00

Jeg vil til hver en tid anbefale mad frem for noget andet til at opnå sit indtag.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Peanutbutter.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Jeg får det også af mælk, prøv en uge hvor du holder dig fra det og se om det ændrer sig. For mig hjælper det at købe laktosefri mælk i stedet, så er der ingen problemer.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Pind skrev:Mælk kam sagtens være en årsag til man oplever akne. Prøv i noget tid at undlade det fra din kost og se hvad der sker. Det burde ikke noget problem, da der er tusinde vis af andre måder man kan få kcal på.

Hvad baserer du den konklusion på?

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

kejserA skrev:
Pind skrev:Mælk kam sagtens være en årsag til man oplever akne. Prøv i noget tid at undlade det fra din kost og se hvad der sker. Det burde ikke noget problem, da der er tusinde vis af andre måder man kan få kcal på.

Det er der lavet en del undersøgelser på. Fx her http://huddoktor.dk/patient/Mad+og+akne/24586.html
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

kejserA skrev:

Empirisk evidens.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Francho skrev:
kejserA skrev:

Det er der lavet en del undersøgelser på. Fx her http://huddoktor.dk/patient/Mad+og+akne/24586.html

Ja det kan forværre acne, men hvis du ikke oplever det i forvejen, så har jeg svært ved at se, hvordan du skulle få det af mælk.
IGF-1, som findes i mælk, kan muligvis øge din talgproduktion og gøre din hud mere fedtet, men hvis du ikke har problemer med bakterier, som giver acne, så tvivler jeg på, at acne skulle være resultatet.
Jeg vil dog ikke udelukke, at det er muligt.

Styrkeliste

Jeg har dog heller ikke læst OPs indlæg ordenligt. Det er muligt, at det kan gøre problemet større, hvis du ikke var sluppet helt af med det i forvejen. Det er dog godt nok dumt ikke at færdiggøre sådan en behandling.

Styrkeliste

Akne har intet med kosten at gøre. Det skylders hormoner. Prøv at spørg hudlægen om accutane, hvis du utålmodig. Jeg har selv været på 100mg ed pga. udslæt på bryst ryg og skuldre. Det forsvandt efter 3 - 4 måneder :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

kejserA skrev:Jeg har dog heller ikke læst OPs indlæg ordenligt. Det er muligt, at det kan gøre problemet større, hvis du ikke var sluppet helt af med det i forvejen. Det er dog godt nok dumt ikke at færdiggøre sådan en behandling.

Det er det sikkert, men jeg flyttede fra Danmark til Ungarn, og min hudlæge nægtede at fortsætte behandlingen selvom jeg tilbød at rejse hjem når det var nødvendigt med ny blodprøve og check up. Skal have fat i en hudlæge hernede og få det ordnet tror jeg.

Rusten Tampon skrev:Akne har intet med kosten at gøre. Det skylders hormoner. Prøv at spørg hudlægen om accutane, hvis du utålmodig. Jeg har selv været på 100mg ed pga. udslæt på bryst ryg og skuldre. Det forsvandt efter 3 - 4 måneder :)

Det var accutane (isotretinoin) jeg var på. Nåede dog kun at være på det i lidt mere end en måneds tid, måske to tror jeg.

Francho skrev:Jeg får det også af mælk, prøv en uge hvor du holder dig fra det og se om det ændrer sig. For mig hjælper det at købe laktosefri mælk i stedet, så er der ingen problemer.

Det vil jeg da lige give et forsøg tror jeg. Men er bange for lactosefri mælk ikke er så let at få fat på hernede. Må ud og lede!

Tak for svarene drenge!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 80.00

Hej! Sjovt har lige været igennem det samme. Jeg var på to kure af isotretinoin, hvor bumserne efter den seneste kur allerede "gik amok" en uge efter. Det tog et stykke tid før jeg kom frem til den erkendelse, at mælkeprodukter var årsagen. Og er årsagen grundet hormoner og indeholdet af laktose. Men laktose-fri mælk hjælper heller ikke, da det også er på grund af mælkets store mængde af diverse hormoner.

I dag allerede en måned UDEN OG JEG MENER UDEN MÆLKEPRODUKTER får jeg ingen bumser.
Jeg er stopper med den daglige indtagelse af en liter mælk samt whey proteinpulver
Dette betyder, at jeg spiser min daglige portion havregryn med vand - hvilken man vænner sig til. + min muskelmasse gainer for vildt uden mælk (selvtillid med den syge skin)

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Rusten Tampon skrev:Akne har intet med kosten at gøre. Det skylders hormoner. Prøv at spørg hudlægen om accutane, hvis du utålmodig. Jeg har selv været på 100mg ed pga. udslæt på bryst ryg og skuldre. Det forsvandt efter 3 - 4 måneder :)

Desværre er problemet med den vestlige verden, at vi kun prøver at løse problemet ved hjælp af medicin. Hvorfor giver lægerne måske børn sovepiller ja ligefrem lykkepiller? Medicinindustrien lukker øjnene fra årsagerne og smider den ene medicin ud til forbugerne efter den anden.

Kosten har betydning for acne - hvilket videnskaben også understreger

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

olebole skrev:

Desværre er problemet med den vestlige verden, at vi kun prøver at løse problemet ved hjælp af medicin. Hvorfor giver lægerne måske børn sovepiller ja ligefrem lykkepiller? Medicinindustrien lukker øjnene fra årsagerne og smider den ene medicin ud til forbugerne efter den anden.

Kosten har betydning for acne - hvilket videnskaben også understreger

Nej. Bevares et par bumser her og der ja, men de vil poppe frem hele livet. Nå vi snakker akne snakker vi om en sygdom, og det skyldes ubalance i hormonerne. Med hensyn til dit syn på verden ang medicin, så handler det om penge lige som alt andet. Desværre ja, men hvis du har akne forsvinder det ikke fordi du ændre spisevaner. Det burde du også vide hvis du har haft det. Ellers har det ikke været akne, det kan du være sikker på. Der skal medicin og / eller god tålmodighed til.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster