Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Mælkesyre i læggen/skinnebenet

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey.

Jeg står med det problem at der ekstremt hurtigt ophober sig mælkesyre ved mine calfs og foran.
Jeg er godt nok lige startet med at løbe igen, men jeg kan kun løbe 1 km., før jeg ikke kan bevæge mine fødder ordentligt pga. mælkesyren. Det starter ved et par hundrede meter og forværres.
Jeg har prøvet google og læst artiklen herinde omkring emnet, men jeg har ikke fundet noget svar.

Men mine "underben" bliver stenhårde og og jeg kan derfor ikke rigtig "tippe" foden og lande ordentligt ved hvert skridt.

- Er der en måde at få lindret det eller lignende?

Jacob.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan godt lyde som skinnebens betændelse. Døjer også selv med det pga jeg i milli og skal gå i de pokkers støvler. Jeg har en halv marathon om nogle uger og ved ikke om jeg klar til det :(

Nå men det du kan gøre ved det er at smøre benene ind i sådan noget creme der varmer helt vild (kan ikke huske hvad det hedder) og derefter pakke husholdningfilm omkring benet, give benene massage og give benene ro. Hvis du ikke kan lade vær med at løbe så skal du have fat i løbestrømper der går op at skinnebenet for at give dem varme.

Vil sige der ikke er så meget andet at gøre. Det noget pokkers noget fordi der kan gå måneder før det er væk igen :(

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog

Bryde skrev:Det kan godt lyde som skinnebens betændelse. Døjer også selv med det pga jeg i milli og skal gå i de pokkers støvler. Jeg har en halv marathon om nogle uger og ved ikke om jeg klar til det :(

Nå men det du kan gøre ved det er at smøre benene ind i sådan noget creme der varmer helt vild (kan ikke huske hvad det hedder) og derefter pakke husholdningfilm omkring benet, give benene massage og give benene ro. Hvis du ikke kan lade vær med at løbe så skal du have fat i løbestrømper der går op at skinnebenet for at give dem varme.

Vil sige der ikke er så meget andet at gøre. Det noget pokkers noget fordi der kan gå måneder før det er væk igen :(

Åh åh. Det har jeg haft 1 gang førhen. Jeg havde slet ikke tænkt i de baner, altså det er jo kun når jeg løber at det kommer?
Det er vel tiger/muskelcremé du mener?

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Følger lige med her :hihi: Har samme problem.
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (1)

Det creme der tænkes på er Ibuprofen.
For mig har det virket rigtig godt at strække ud i skinnebenene ved hjælp af en elastik.
Har lavet en lille tegning som ligger i Niels1's logbog, på en af de sidste sider.

Edit; på denne side viewtopic.php?f=21&t=18843&start=1200
Sidst rettet af kofoed 29. apr 2010, 12:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

kofoed skrev:Det creme der tænkes på er Ibuprofen.

Nej da. Det er gammelkendt broscience at tigerbalsam+plastikpose+fodboldstrømper overnight fixer skinnebensbetændelse.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:

Nej da. Det er gammelkendt broscience at tigerbalsam+plastikpose+fodboldstrømper overnight fixer skinnebensbetændelse.

Du glemmer lige det vigtigste, skinnebenet skal køres hårdt over med en kagerulle. Efter det skulle det være så godt som nyt.
Brugeravatar

kofoed skrev:
Legend skrev:

Du glemmer lige det vigtigste, skinnebenet skal køres hårdt over med en kagerulle. Efter det skulle det være så godt som nyt.

Husk at lave et hul med en rusten hobbykniv forneden, så man kan presse betændelsen ud med kagerullen.. Ganske som var det en bums.

OT: Jeg havde/har selv de problemer, når jeg har brugt mine fødder meget. Læggen lukker til og mine ben begynder at sove. Det er dog altid i starten og det går over efter noget tid træning. Så toldmodighed må vel væer mit keyword omend det må være brosciens. Jeg har også kommet tigerbalsam på og masseret mine lægge, synes dog ikke det gjorde den helt store forskel.
Sidst rettet af Gaxe 29. apr 2010, 12:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

kofoed skrev:
Legend skrev:

Selvom du tror du er morsom, er du muligvis inde på noget der kan virke, og for the record var jeg 100% seriøs - der er folk der sværger til den approach.
En kagerulle kan bruges som en agressiv foamroller, og SMF er aldrig en dårlig ting.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:Selvom du tror du er morsom, er du muligvis inde på noget der kan virke, og for the record var jeg 100% seriøs - der er folk der sværger til den approach.
En kagerulle kan bruges som en agressiv foamroller, og SMF er aldrig en dårlig ting.

SMF? Mener du self myofascial release?
Brugeravatar

Gaxe skrev:
Legend skrev:Selvom du tror du er morsom, er du muligvis inde på noget der kan virke, og for the record var jeg 100% seriøs - der er folk der sværger til den approach.

Ja. Du har vundet en kummefryser i farver.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:
kofoed skrev:
Legend skrev:

Selvom du tror du er morsom, er du muligvis inde på noget der kan virke, og for the record var jeg 100% seriøs - der er folk der sværger til den approach.

Jeg har faktisk godt hørt at det med kagerullen kan løsne op, så man f.eks. kan tage ud og spille en fodbold kamp, for så at få ondt igen efter. Så det hjælper ikke på at fjerne skinnebensbetændelsen.
Tror at det eneste der rigtig virker er massage, strække ud, en pause fra løb, og så starte stille ud igen.
Brugeravatar

Legend skrev:
Gaxe skrev:

Ja. Du har vundet en kummefryser i farver.

tak, men så er det vel SMR ? Jeg er ikke sikker på jeg kan følge sammenhængen mellem SMR og fixning af skinnebensbetændelse? Der var noget i S.K. log om at det sku være en myte fra mili, at man skal rulle sit ben med noget hårdt for at fixe betændelse, derudover skulle det være forholdsvist smertefuldt.
Brugeravatar

Hov ja selvfølgelig SMF - mine fede fingre ramte ved siden af.
Sådan som jeg ser det er SMF massage, der øger blodtilførslen (bl.a.). Øget blodtilførsel vil hjælpe med at fjerne betændelsen.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:Hov ja selvfølgelig SMF - mine fede fingre ramte ved siden af.
Sådan som jeg ser det er SMF massage, der øger blodtilførslen (bl.a.). Øget blodtilførsel vil hjælpe med at fjerne betændelsen.

aha på den måde.. Wiki ser ud til at give dig ret:
As in most tissue, irritation of fascia or muscle causes local inflammation. Chronic inflammation results in fibrosis, or thickening of the connective tissue, and this thickening causes pain and irritation, resulting in reflexive muscle tension that causes more inflammation. In this way, the cycle creates a positive feedback loop and can result in ischemia and somatic dysfunction even in the absence of the original offending agent. Myofascial techniques aim to break this cycle through a variety of methods acting on multiple stages of the cycle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Myofascial ... giovanna-0
Brugeravatar

Alt efter hvor dette "syre" sidder. Hvis det sidder på indersiden af dit skinneben, er det højst sansynligt skinnebensbetændelse. Hvis det forekommer i musklen der sidderpå ydersiden af skinnebenet, og den muskel du kan mærke trækker i foden, kan det være den lidelse der er kaldet "compartment-syndrom". Dette er en lidelse der ofte opstår i forbindelse med skinnebensbetændelse, og kan være noget djævelskab. Jeg døjer selv med den.

Mit forslag er at du går til en fysioterapeaut, der tilbyder løbestilsanalyser osv. (Det er ikke nok at gå ned i den lokale sportsbutik!)

Som sagt har jeg selv samme problem som du beskriver, og gik til en fys. ved navn Svend B. Carstensen, der holder til i DGI-huset i Århus. En uge efter var jeg ude på en 5,5km løbetur, stort set uden problemer... Det er bestemt pengene værd!

Held og lykke.

Mvh Chris

Geografisk sted: Skanderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding